پشت پرده حمایت ۸ عضو شورای شهر از موسی شاعری شهردار اهواز چیست؟

پشت پرده حمایت ۸ عضو شورای شهر از موسی شاعری شهردار اهواز چیست؟   خوزتاب/ ۱۷ آذر ۱۳۹۹ بود که بعد از آبگرفتگی های تکراری و غیرقابل تحمل شهر اهواز، حجت الاسلام حسن درویشیان ، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با دستور رییس قوه قضائیه برای بررسی ابعاد آن اتفاق و مشخص کردن مقصران حادثه

پشت پرده حمایت ۸ عضو شورای شهر از موسی شاعری شهردار اهواز چیست؟

 

خوزتاب/ ۱۷ آذر ۱۳۹۹ بود که بعد از آبگرفتگی های تکراری و غیرقابل تحمل شهر اهواز، حجت الاسلام حسن درویشیان ، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با دستور رییس قوه قضائیه برای بررسی ابعاد آن اتفاق و مشخص کردن مقصران حادثه به خوزستان سفر کرد.

 

 

اتفاقی تلخ اما تکراری که مقصران آن برای مردم خوزستان مشخص بود اما رئیس قوه قضاییه دستور داد که ” با توجه به تکرار حوادث ناشی از آبگرفتگی معابر در شهرهای مختلف استان خوزستان و بروز مشکلات جدی و غیرقابل تحمل برای مردم آن منطقه که حکایت از تعلل و قصور مسئولان در ساماندهی آب و فاضلاب استان دارد؛ در اسرع وقت، به همراه تیمی از کارشناسان مجرب به استان خوزستان عزیمت و تمام زمینه‌ها و ابعاد بروز این وضعیت را بررسی کنید و قصور و تقصیر هر یک از مقامات ملی و استانی را مشخص و مراتب را جهت رسیدگی قضائی به مقامات زیربط منعکس و نتیجه را به اینجانب گزارش نمائید، از رئیس سازمان بازرسی خواست مقصران حادثه را مشخص نماید.”

 

سازمان بازرسی کل کشور بعد از بررسی ابعاد این فاجعه و مشخص شدن کم کاری های شهرداری اهواز تحت مدیریت موسی شاعری متوجه شد که شاعری حتی شرایط احراز پست شهردار اهواز را هم ندارد و طی نامه ای محرمانه در بهمن ۹۹ با اعلام جزئیات تخلفات صورت گرفته در انتصاب آقای شاعری از آن ها خواست نسبت به عزل شاعری اقدام نمایند.

 

نامه ای که بلافاصله رئیس شورای شهر اهواز را مجبور کرد اعضای شورای شهر را در جلسه ای غیرعلنی گرد هم آورد و از آن ها بخواهد به نامه سازمان بازرسی و دستور قوه قضائیه تمکین کنند و اقدام به عزل موسی شاعری نمایند.

 

در آن جلسه ۵ نفر از اعضای شورای شهر یعنی آقایان سنواتی، فلسفی، موسی پور، ایزدی و کعب عمیر به قانون تمکین کرده و رای به عزل موسی شاعری دادند.

 

اما در کمال تعجب ۸ عضو دیگر شورای شهر یعنی آقایان: محمدهادی قنوات، مهران باباپور، حسین حیدری، مازیار جهانبخشی، سید ناصر موسوی نژاد، فتح الله حاجتی، اسکندر لطفعلی زاده و سید محسن موسوی زاده با بی توجهی به نامه سازمان بازرسی کل کشور، مقصران آبگرفتگی های اهواز و شخص موسی شاعری مانع از عزل وی شدند، هرچند ایجاد فضای رعب آور و تهدیدهای پیاپی توسط رسانه های حامی موسی شاعری نیز بی تأثیر نبود.

 

ضرورت‌ عزل موسی شاعری از آن‌جا ضروری به نظر می‌رسد که هم محمدجعفر فلسفی و هم عبدالزهرا سنواتی روسای پیشین و فعلی شورای شهر در حال حاضر مطابق قانون بر عدم احراز صلاحیت موسی شاعری کریمی به عنوان شهردار اهواز پافشاری می کنند اما پشت پرده حمایت ۸ عضو دیگر شورای شهر از شاعری آن‌چنان شائبه برانگيز شده که واکنش افکار عمومی را هم برانگیخته است.

 

تعلل شورای شهر اهواز در عزل موسی شاعری، وزارت کشور را مجبور به ارسال نامه ای از سوی مدیرکل دفتر امورشوراهای اسلامی شهر و روستا در اسفند ۹۹ می کند، وزارت کشور در این نامه خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اعلام می دارد که “مشارالیه ( شهردار اهواز) شرایط احراز سمت شهردار و استمرار فعالیت در سمت شهردار را ندارد….و ضروریست باستناد تبصره ۴ ذیل ردیف (۱) ماده ۸۰ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشورو انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ با اصلاحات بعدی نسبت به موضوع بررسی و اقدامات قانونی معمول و از نتیجه وزارت کشور مطلع نمایند “.

 

طبق ماده ۸۰ قانون شوراها با توجه به ۴ مورد خاتمه دوره خدمت شهردار اولاً شامل بند “د” مبنی بر فقدان احراز شرایط سمت شهردار و ثانیاً با توجه به سوء مدیریت های اثبات شده طبق گزارشات سازمان بازرسی کل کشور شامل بند “ب” برکناری توسط شورا خواهد شد.

 

حال سئوال از اعضای شورای اسلامی شهر اهوازاین است که در نامه های ارسال شده از سوی سازمان بازرسی کل کشور و وزارت کشور که به صراحت اولاً بر عدم احراز صلاحیت شهردار از ابتدای کار وثانیاً وجود سوء مدیریت ایشان در اداره امور شهری در حوزه های مختلف اشاره شده است مگر شک و تردیدی وجود داشته که رأی به ابقای ایشان داده اید؟ یا خدای ناکرده در پشت پرده موضوعاتی وجود دارد که منافع عده ای را به مخاطره انداخته که از تمکین به قانون وعزل شهردارممانعت بعمل می آید؟
در خاتمه جهت تنویر افکار عموم مردم شریف و مظلوم اهواز اعلام می نمائیم رأی گیری مجدد که طبق نامه وزارت کشور به شورای شهر اهواز محول شده بصورت علنی صورت پذیرد تا هر یک از اعضا جوابگوی رأی و انتخاب خود باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.