چند سوال از کابینه سید ابراهیم رئیسی

چند سوال از کابینه سید ابراهیم رئیسی   دکتر یداله مهرعلی زاده استاد تمام دانشگاه شهید چمران اهواز   ۱. مهمترین دلیل فساد در قوه مجریه بزرگ بودن حجم دولت است برای کاهش ان چه راهکاری در کوتاه و میان و بلند مدت دارند؟   ۲. بدون تعامل با اقتصاد جهانی بدور از شعار زدگی

چند سوال از کابینه سید ابراهیم رئیسی

 

دکتر یداله مهرعلی زاده

استاد تمام دانشگاه شهید چمران اهواز

 

IMG 20210814 094330 523 چند سوال از کابینه سید ابراهیم رئیسی

۱. مهمترین دلیل فساد در قوه مجریه بزرگ بودن حجم دولت است برای کاهش ان چه راهکاری در کوتاه و میان و بلند مدت دارند؟

 

۲. بدون تعامل با اقتصاد جهانی بدور از شعار زدگی و تفکر هیجانی حاکم بر مدیریت ارشد کشور امکان تحول نزدیک به صفر است برای تعامل جهانی چه برنامه ای دارند؟ انهم در شرایطی که امریکا، عربستان و اسراییل و از سوی دیگر چین و روسیه هر کدام در صدد وابسته سازی اقتصاد ایران هستند.

 

۳. برای مهار بخش های خصولتی و بنیادهای اقتصادی خارج از کنترل سه قوه که بیش از ۷۰ درصد اقتصاد ایران در دست انهاست و به صورت بسیار ناکارامد بر اقتصاد کشور چنبره زده چه برنامه ای دارند؟

 

۴. وابستگی بودجه به نفت و ردیف های اختصاصی به جریانات سیاسی فرهنگی و رانتی را چگونه اصلاح می کنند؟ که تعارض منافع را بوجود نیاورند و ملت بیشتر اسیب نبیند؟

 

۵. برای رفع کسری بودجه ناشی از فشارهای تحریم ، کرونا و ناکارامدی مدیران ارشد سه قوه چه برنامه عملیاتی دارند؟

 

۶. تعریف واقعی دولت از عدالت در قوه محریه چیست؟ زیرا همیشه به اسم عدالت تصمیم های نادرست و بیشترین اسیب ها به منافع مردم وارد شده است!

 

۷. تعامل وزارتخانه های بزرگ مانند صمت، کشاورزی ، نیرو، کار و تعاون و نفت که بیشترین رانت بخشی در انهاست چگونه مدیریت می شود؟

 

۸. تعارض وزارت اقتصاد با سازمان برنامه و بودجه و خرج تراشی ان سازمان برای کشور چگونه حل می شود؟

 

۹. تعامل با رسانه ها برای ایجاد شفافیت اطلاع رسانی و کار کارسناسی و جلوگیری از نفوذ در نظام رسانه چگونه دیده شده است؟

 

۱۰. برای اصلاح فرهنگ اقتصادی بخش خصوصی که از وابستگی به دولت کاسته شود. زیرا ۴۲ سال ما کل اقتصاد را اویزان دولت کرده و مطالبات نفتی مردم و بخش خصوصی افزایش داده ایم، چه راهکاری کابینه جدید دارند؟ صدا و سیما و ایمه جمعه و سیاسیون همه فکرشان وابسته سازی اقتصاد به دولت است در حالیکه دولت چنین قدرتی ندارد و برای تغییر چنین نگاه و تفکر در مورد نقش دولت در اقتصاد باید در فرهنگ سیاسیون، صدا و سیما و رسانه ها و بویژه و نهادهای فرهنگی مذهبی تغییر ایحاد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.