کسب رتبه ۱۹ کشوری در شاخص کنکور توسط آموزش و پرورش خوزستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان از کسب رتبه ۱۹ کشوری در شاخص پذیرش داوطلبان کنکور سراسری خوزستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، جمشید کمایی امروز شنبه  ۱ دی ماه ۹۷ در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه کنکور نباید به عنوان شاخص ارزیابی آموزش

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان از کسب رتبه ۱۹ کشوری در شاخص پذیرش داوطلبان کنکور سراسری خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، جمشید کمایی امروز شنبه  ۱ دی ماه ۹۷ در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه کنکور نباید به عنوان شاخص ارزیابی آموزش و پرورش تلقی شود عنوان کرد: کنکور سراسری هر ساله  توسط سازمان سنجش آموزش کشور وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود. متولی اصلی برگزاری این کنکور آموزش و پرورش نیست ولی متاسفانه این شاخص به عنوان ملاکی برای سنجش عملکرد ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ارزیابی می شود.

کمایی اضافه کرد: متاسفانه کنکور حتی به دوره ابتدایی نیز کشانده شده است. این اتفاق حتی توسط مقام عالی وزارت و صاحب نظران تعلیم و تربیت مورد نقد قرار گرفته است.

کمایی در ادامه با اشاره به بهبود وضعیت آموزش و پرورش استان در شاخص کنکور، عنوان کرد: بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور استان خوزستان در ۵ گروه آزمایشی و بر اساس معیار ثبت نام کنندگان در کنکور سراسری رتبه ۱۹ را به دست آورده است.

جمشید کمایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان همچنین گفت: بر اساس گزارشات ارسالی از سازمان سنجش در کنکور سراسری سال ۹۷ بالغ بر ۳۰ درصد از داوطلبان کنکور در خوزستان در دانشگاه های دولتی پذیرفته شده اند که این آمار در استان قابل توجه است.

کمایی در عین حال با اظهار اینکه مهمترین راهبرد برای افزایش درصد قبولی ها یا همان پذیرش داوطلبان بسترسازی برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: استان خوزستان به همراه استان های ایلام و لرستان در پذیرش ناحیه ای قرار می گیرند.  برای افزایش میانگین درصد قبولی های این سه استان علاوه بر تقویت توان علمی دانش آموزان، افزایش ظرفیت کدرشته ای دانشگاهی نیز باید در دستور کار قرار گیرد. وزارت علوم می بایست تمهیدات لازم برای محقق شدن این  راهبرد را فراهم کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اضافه کرد: آموزش و پرورش خوزستان در سال تحصیلی گذشته موفق به کسب رتبه سوم کشوری در شاخص میانگین امتحانات نهایی مقطع متوسطه دوم شد که اخیرا  مقام عالی وزارت در قالب یک سپاس نامه از تلاش های مجموعه تعلیم و تربیت استان در کسب این رتبه تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین با اشاره به آمار پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال ۹۶، عنوان کرد: در کنکور سراسری سال گذشته ۷۶ هزار  و ۳۶۵ داوطلب خوزستانی ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۲۰۷ نفر در دانشگاه ها پذیرفته شدند. درصد قبولی کنکور در سال ۹۶ بالغ بر۳۲/۲۸ درصد اعلام شد.

کمایی در ادامه با اشاره به ثبت نام ۷۶ هزار و ۹۱۰ داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۹۷ ، اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان سنجش از این تعداد داوطلب بالغ بر ۲۲ هزار و ۱۵۷ نفر در دانشگاه های دولتی پذیرفته شدند. به بیانی دیگر حدود ۳۰ درصد از داوطلبان خوزستانی در کنکور ۹۷ پذیرفته شدند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خورستان اضافه کرد: با مقایسه آمارهای به دست آمده  کنکور در سال های  ۹۶ و ۹۷ مشخص می شود که آموزش و پرورش خورستان در بخش آمار قبولی ها با رشد قابل قبولی روبرو بوده است. همچنین شاهد رشد  ۵ هزار و ۵۴۵ نفری داوطلبان ثبت نام کننده در کنکور سراسری ۹۷ بودیم.

کمایی در پایان یادآور شد: آموزش و پرورش خوزستان در چند سال گذشته از تمام ظرفیت های خود برای تقویت شاخص کنکور استفاده کرده است./خوزتاب

business 300x219 کسب رتبه ۱۹ کشوری در شاخص کنکور توسط آموزش و پرورش خوزستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.