کد خبر : 9329
تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1398 - 23:24

کشت برنج در خوزستان رکورد زد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: تابستان امسال ۱۸۳هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان زیر کشت برنج رفته است که در مقایسه با ۶۲ هزار هکتار شالیزارهای پارسال ، حدود سه برابر افزایش یافته است. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،محمد قاسمی نژاد با بیان اینکه امسال در کشت محصولات تابستانه در خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: تابستان امسال ۱۸۳هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان زیر کشت برنج رفته است که در مقایسه با ۶۲ هزار هکتار شالیزارهای پارسال ، حدود سه برابر افزایش یافته است.

PhotoGrid 1564861647075 300x195 کشت برنج در خوزستان رکورد زد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،محمد قاسمی نژاد با بیان اینکه امسال در کشت محصولات تابستانه در خوزستان به خصوص برنج ، محدودیت یا ممنوعیت کشت وجود نداشت افزود: اعمال محدودیت کشت برنج در برخی مناطق استان به علت گنجایش مشخص کانال های آبیاری و آبرسانی بوده است.

وی به استقبال مطلوب کشاورزان خوزستانی از کشت برنج به علت فراوانی آب و ذخایر مناسب پشت سدها اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی های میدانی در شهرستان حمیدیه سطح زیر کشت برنج امسال از گندم بیشتر بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان پیش بینی کرد به طور میانگین از هر هکتار ۴.۶تن شلتوک برداشت شود و در کل رقمی بالغ بر ۸۴۱هزار و ۸۰۰تن شلتوک خواهد بود. وی با بیان اینکه از مجموع تولید کل شلتوک در خوزستان حدود ۴۲۰هزار و ۹۰۰ برنج محلی و پرمحصول تولید خواهد شد افزود: این میزان پیش بینی تولید برنج در خوزستان بی سابقه است.

قاسمی نژاد در ادامه با بیان اینکه ۴۶درصد کشت برنج در خوزستان به صورت خشکه کاری و بقیه به صورت نشاکاری است افزود: آبیاری محصول برنج در خوزستان طبق برنامه سازمان آب و برق پیش می رود.

بارش های مناسب در سال آبی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ ذخایر آب پشت سدهای خوزستان را به حدود ۲۴میلیارد متر مکعب افزایش داد که در مقایسه با سال آبی ماقبل بیش از ۲ برابر افزایش نشان می دهد.

امسال ۴۵۵هزار هکتار از اراضی خوزستان زیرکشت محصولات تابستانه رفت که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزون۲ برابر افزایش داشته است.

سالانه حدود ۱۶.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی با تنوع ۱۲۴محصول در خوزستان تولید می شود که از حیث کمیت تولید و تنوع رتبه نخست را در کشور دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.