کد خبر : 20843
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 11:28

کشف سرقت ۱۷ میلیارد ریالی ارزهای دیجیتال در خوزستان

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری عامل سرقتی که با سوءاستفاده از اعتماد شاکی اقدام به برداشت غیرمجاز و جابه‌جایی ارزهای دیجیتال به ارزش هفده میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کرده بود، خبر داد.

879752876 کشف سرقت ۱۷ میلیارد ریالی ارزهای دیجیتال در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر اظهار کرد: با اعلام و ارجاع شکایت یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر سرقت موجودی کیف پول الکترونیکی وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد مدتی قبل به قصد سرمایه گذاری و کسب سود اقدام به ساخت کیف پول ‏الکترونیکی و خرید ارز دیجیتال کردم ولی پس از مدتی متوجه برداشت غیرمجاز ارزهای دیجیتال از کیف پولم و ‏به سرقت رفتن موجودی حسابم شدم.‏

 

این مقام انتظامی بیان کرد: در پی تلاش و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و با ردگیری ارزهای سرقتی سرنخ‌هایی از سارق دیجیتالی به دست آمد که با بررسی ادله موجود، سرانجام هویت متهم که از دوستان شاکی بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه به همراه تجهیزات الکترونیکی‌اش دستگیر و برای انجام تحقیقات به پلیس فتا انتقال داده شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: متهم با مشاهده مستندات کامل کارشناسان پلیس فتا ‏لب به اعتراف گشود و در خصوص شیوه مجرمانه خود گفت با توجه به دوستی که با شاکی داشتم، در یک لحظه از اعتماد و غفلت وی سوءاستفاده کرده و با دسترسی به گوشی شاکی اقدام به سرقت رمز کیف پول ‏الکترونیکی و انتقال ارزها به کیف پول خودم کردم.

 

سرهنگ حسینی با بیان اینکه در نهایت متهم با دستور مقام قضایی روانه زندان شد، به شهروندان هشدار داد: عدم رعایت نکات امنیتی در خصوص کیف پول‌های الکترونیکی می‌تواند زمینه ساز دسترسی کلاهبرداران و هکرها به کیف پول و از دست رفتن بخش عمده‌ای از سرمایه شما شود.

 

رئیس پلیس فتا استان خوزستان کسب دانش و افزایش آگاهی توسط کاربران را از اصول اولیه پیشگیری از انواع کلاهبرداری دانسته و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشابه یا ‏هرگونه مورد مجرمانه دیگر آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‏www.cyberpolice.ir‏  بخش ‏فوریت‌های سایبری اطلاع رسانی کنند.‏

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.