کد خبر : 22176
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 20:01

فرمانده انتظامی استان خوزستان:

کشف سلاح و مهمات در خوزستان ۶۶ درصد افزایش داشته است

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: کشف سلاح و مهمات در بخش سلاح جنگی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته به طوریکه از ابتدای سال تاکنون بیش از چهار هزار قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری کشف و ضبط شده است.

169496999 کشف سلاح و مهمات در خوزستان ۶۶ درصد افزایش داشته است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، سردار “سید محمد صالحی” چهارشنبه در حاشیه مراسم طرح ارتقاء امنیت عمومی در محل ستاد فرماندهی انتظامی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا به دستور رییس کل نیروی انتظامی کشور به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی تعداد ۹۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به فرمانده انتظامی استان خوزستان اختصاص داده شد.

 

 

وی ادامه داد: امیدواریم با تجهیز ناوگان خودرویی انتظامی استان خوزستان بیش از پیش این ناوگان تقویت شود تا در راستای تحرک و توان ارتقاء عملیاتی واحدهای اجرایی موثر باشد.

 

 

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان خوزستان ، خاطر نشان کرد : از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ تن انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کشف و ضبط شده است.

 

 

سردار صالحی با بیان اینکه با مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع می شود گفت: مردم خط قرمز ما محسوب می‌شوند و ناجا با عوامل ناامنی و مخلان نظم و امنیت و کسانی که بخواهند به هر نحوی امنیت مردم را خدشه دار کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

 

 

صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دستگاه قضایی دستور داده شده تا  افرادی که هرگونه سلاح غیرمجاز ، خصوصا اسلحه های جنگی حمل و استفاده می کنند ، تحت هیچ شرایطی متهم  تا زمان صدور و اجرای حکم آزاد نشوند.

 

 

وی افزود: همچنین با افرادی  که عامل مشارکت در خصوص حمل سلاح هستند برخورد جدی خواهد شد  به خصوص کسانی که در مراسم عزا و شادی از این اسلحه ها استفاده می‌کنند.

 

 

مرادی ادامه داد : به سوداگران مواد مخدر  هیچگونه ارفاقی نخواهد شد و حداکثر مجازات قانونی در هر مورد برای آنها اجرا می شود.

 

 

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به کشفیات سلاح و مواد مخدر در استان گفت : از ابتدای سال تا کنون نیروهای نظامی استان  بیش از چهار هزار قبضه سلاح جنگی کشف کرده اند.

 

 

مرادی با اشاره به ضرورت ایجاد امنیت در پایان سال تصریح کرد: به هیچ فردی  که دارای سابقه کیفری باشد به خصوص در بحث سرقت در ایام نوروز  مرخصی داده نمی شود.

 

 

وی ادامه داد : همچنین با افرادی که در  ایام پایان سال اقدام به اخلال در نظم کنند  از جمله اراذل و اوباش طبق دستورالعمل های  نیروهای نظامی و انتظامی با آنها برخورد قاطع خواهد شد.

 

 

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در خاتمه بیان کرد: حداکثر توان دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی این است که پایان سال خوبی را برای شهروندان ایجاد کنند و قول خواهیم داد تا چنانچه کسی وارد خط قرمز ما ( مردم) بشوند به آنها برخورد قانونی خواهد شد.

 

 

خوزستان مکان امنی برای قاچاقچیان اسلحه و مهمات نیست

 

 

 ولی اله حیاتی  معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شورای امنیت کشور  طرح ویژه ارتقاء امنیت عمومی استان خوزستان مطرح شد که در این طرح برای دستگاه های ملی و استانی برنامه ریزی  شد تا ناوگان حمل و نقل خودرویی نیروی انتظامی تقویت شود که دراین راستا ۹۵ خودرو به چرخه خودرویی نیروی انتظامی استان اضافه شد.

 

 

وی افزود : دستگاه های ملی و استانی نیز در تلاش هستند تا طرح ارتقا امنیت عمومی را در جامعه ایجاد کنند و باید به مخلان نظم و امنیت هشدار بدهیم که  خوزستان مکان امنی برای مواد قاچاق مواد مخدر ، اسلحه و مهمات نیست.

 

 

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان ادامه داد: شورای تامین استان برای مقابله جدی و خشن با قاچاقچیان سلاح و مهمات و همچنین سوداگران مواد مخدر برخورد قاطع  خواهد کرد.

 

 

حیاتی خاطر نشان کرد: در همین هفته نمایشگاه سلاح های جمع آوری شده توسط اعضای شورای تامین استان و جامعه اطلاعاتی استان برگزار خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به کشف چهار هزار و ۵۳۶ قبضه سلاح جنگی در استان گفت : از نخبگان و سران عشایر دعوت می شود تا در این نمایشگاه علاوه بر اقدامات فرهنگی با  اقدامات مقابله‌ای توسط دستگاه‌های عملیاتی نیروی انتظامی ، سپاه پاسداران ، مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان(عج) که به صورت روزانه و لحظه ای در حال انجام است بازدید کنند.

 

 

سردار سرتیپ خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از نیروهای انتظامی استان خوزستان که شبانه روز تلاش می کنند تا امنیت عمومی را در روستاها ، شهر ها و مرز ها ایجاد کنند قدردانی میکنیم.

 

 

وی ادامه داد : امنیت با اشتغال رابطه مستقیم دارد و اگر همه دست به دست هم دهیم و اشتغال ایجاد کنیم قطعا امنیت بهتری برقرار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور خاطر نشان کرد: از مسئولین و تولید کنندگان می خواهیم  به دنبال اشتغال جوانان باشند تا در کنار آن امنیت ایجاد شود.

 

 

سردار خادم سید الشهدا در خاتمه تصریح کرد: نیروی انتظامی با تمام تجهیزات و ساز و کارهایی که دارد  در حال ایجاد امنیت در استان است و باید سایر دستگاه ها برای اشتغال جوانان تلاش کنند و همه دستگاه‌ها از جمله سپاه پاسداران ،  نیروی انتظامی ، مرزبانی ، اداره اطلاعات و شورای تامین استان باید دست به دست هم دهند تا امنیتی پایدار ایجاد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.