کد خبر : 17184
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1399 - 17:10

در سایه بی تدبیری متولیان؛

کمبود روغن خوراکی در خوزستان و خطری که شهروندان را تهدید می کند

اخبار خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب بخوانید

به گزارش خوزتاب؛ کمبود روغن خوراکی و ناتوانی متولیان در تامین و توزیع مناسب این کالای اساسی منجر به تشکیل صف‌های طولانی و دردسر مردم شده است

 

PicsArt 01 04 01.01.16 1280x1280 کمبود روغن خوراکی در خوزستان و خطری که شهروندان را تهدید می کند

 

🔺 کمبود روغن در هفته های اخیر به یک معضل جدی برای مردم خوزستان تبدیل شده و باعث شکل گیری ازدحام جمعیت و به خطر افتادن سلامت مردم در این شرایط خاص کرونایی شده است.

🔺 در پیام های دریافتی پایگاه خبری خوزتاب؛ ساکنین شهرهای مختلف استان خوزستان از کمبود یا نبود روغن خوراکی بعد از گرانی این محصول در بازار گلایه کردند.

🔺 شهروندان می گویند بعد از افزایش چندباره قیمت حالا در اکثر سوپرمارکت ها و فروشگاه ها روغن یافت نمی شود و عجیب‌تر آنکه اگر مغازه ای روغن داشته باشد، فروش را ملزم به خرید کالای دیگری از سوی مشتری میکند. به این صورت که اگر قصد خرید یک عدد روغن دارید باید همراه آن چند کیک و رانی یا ماکارونی و رب گوجه یا تن ماهی و… نیز بخرید!

🔺 در این‌باره یک مغازه دار اهوازی به خبرنگار خوزتاب گفت که عمده فروشان نیز ما را برای خرید هر کارتن روغن ملزم به خرید یک یا چند کارتن کالای دیگر می‌کند.

🔺 به گزارش خوزتاب نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صمت باید به وضعیت تاسف انگیز کمبود روغن خوراکی مورد نیاز مردم رسیدگی کند و پاسخگوی وضعیت فعلی باشد ادامه داد: همچنین انتظار جدی داریم استانداری خوزستان و مسئولان مربوطه هر چه سریعتر موضوع کمبود روغن مورد نیاز مردم در بازار و شبکه توزیع را رسیدگی و با عاملان شرایط پیش آمده برخورد کنند

🔺 جلیل مختار با اشاره به برخی گزارشات مردمی در خصوص الزام کردن مردم به خرید اقلامی در کنار روغن، تاکید کرد: طبق ماده ۶۴ قانون نظام صنفی، فروش اجباری جرم است و تعزیرات حکومتی بایستی در این زمینه قاطعانه برخورد کند.

 

🔺 بهرام جباری، معاون بازرگانی و اقتصادی صمت خوزستان درگفتگو با فارس با بیان اینکه دو کارخانه تولید روغن در خوزستان وجود دارد که ظرفیت تامین روغن مورد نیاز استان را ندارند، تصریح کرد: سهمیه که از مرکز به استان خوزستان تخصیص می شود متناسب با نیاز مردم نیست که دلیل آن کمبود مواد اولیه است

🔺 رییس اداره بازرسی سازمان صمت خوزستان با اشاره به این‌که سازمان صنعت معدن تجارت وظیفه نظارت بر فروش محصولات دارد، گفت: فروش اجباری دیگر کالاها با روغن توسط برخی از فروشگاه‌ها کاملاً تخلف محسوب می‌شود و تابحال ۱۵ پرونده پیرامون این موضوع تشکیل و با متخلفین برابر قانون برخورد می‌شود و مردم از طریق سامانه ۱۲۴ تخلفات را گزارش دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.