کد خبر : 17519
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 - 12:18

حسین رحمانی معاونت برنامه ریزی جوانان انقلابی ایران

گام دوم انقلاب و نگاهی جامع از گذشته تا آینده

در پایگاه خبری خوزتاب بخوانید؛

بیانیه جامع گام دوم انقلاب توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ را می توان در هر زمانی مورد تحلیل و واکاوی قرار داد و اگر با نگاه دقیق و کاربردی این بیانیه را مورد تفسیر قرار دهیم به نکات مهم و ارزشمندی دست پیدا می کنیم.

در بطن این بیانیه به ارکان مختلف جامعه، اعم از حوزه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نقش مدیریت سالم مدیران در پیشبرد اهداف عالی انقلاب، حضور جوانان در رده های مختلف اجتماعی و …اشاراتی قابل درک و شفاف داشته است و از همه ی ابعاد به جامعه پرداخته است و راهکارهای مختلف را ارائه کرده است.

رهبر معظم انقلاب در این بیانیه فرمودند؛ “برای برداشتن گامهای استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت. دشمنان انقلاب با انگیزه‌ای قوی، تحریف و دروغ‌پردازی درباره‌ی گذشته و حتّی زمان حال را دنبال میکنند و از پول و همه‌ی ابزارها برای آن بهره میگیرند. رهزنان فکر و عقیده و آگاهی بسیارند؛ حقیقت را از دشمن و پیاده‌نظامش نمیتوان شنید.” به عقیده نگارنده این مطالب، نگاه جامع مقام معظم رهبری در خصوص تاکتیک ها و ابزارهای غربی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی برای همه ی ما هویدا و عیان است و اگر نگاهی گذرا به تاریخ صد ساله اخیر داشته باشیم متوجه می شویم که دولت های استعمار گر غربی با ترفند ها و سیاست های شوم خود، همواره در پی آن بودند که ملت و کشور ایران عزیز ما را به غارت و یغما ببرند. با توجه به فرمایشات معظم له؛ در خواندن تاریخ و گذشته این مرز و بوم، تجربه نشان داده است که حاکمیت استعمار گر غربی برای تسلط بر جامعه از هر ابزاری دریغ نخواهند کرد. به چالش کشیدن جامعه ایران از راههای مختلف از جمله جنگ تحمیلی، تحریم های ظالمانه، بلوکه کردن دارایی های ملت در سایر کشور، تحریم انرژی پاک هسته ای و ….هزاران مورد دیگر نشان از این دارد که دست دوستی غرب فاقد خیر خواهی برای ملت است و تاریخ می گوید؛ دُوَل غربی از آفریقا تا آمریکای جنوبی تا آسیا هر جا پا گذاشتند جزء تخریب، جنگ، خونریزی، نفرت چیزی دیگر از خود به جا نگذاشتند.

مقام معظم رهبری در قسمتی دیگر از این بیانیه ارزشمند فرمودند؛ “به‌رغم همه‌ی این مشکلات طاقت‌فرسا، جمهوری اسلامی روزبه‌روز گامهای بلندتر و استوارتری به جلو برداشت. این چهل سال، شاهد جهادهای بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفتهای شگفت‌آور در ایران اسلامی است. عظمت پیشرفتهای چهل‌ساله‌ی ملّت ایران آنگاه بدرستی دیده میشود که این مدّت، با مدّتهای مشابه در انقلابهای بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود. مدیریت های جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل << ما می توانیم >>که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانید.” مدیریت جهادی مدیران در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، جتماعی و فرهنگی را می توان بعنوان یک راهکار مناسب و کیفی برای برون رفت از مشکلات قلمداد کرد.

آنچه امروز مدیران ما در آن با مشکل مواجه هستند این است که گاهی برنامه ریزی مناسب و سیستم مدیریتی قوی با چشم انداز کیفی برای خود تعریف نکردند که فقدان آینده نگری و عدم نگاه به گذشته و آینده، باعث شده است در سیاست های جاری مدیریتی خود و تعامل و خدمتگزاری به شهروندان دچار مشکل شوند و گاهی به عدم بازدهی برسند.

این نقیصه زمانی برطرف می شود که مدیر بداند این مجموعه بعنوان یک امانت در اختیار او قرار گرفته است و با دیدگاه انقلابی و جهادی در مدیریت خود حرکت کند و هیچ گاه خلاء و مشکلی برای سیستم مدیریتی خود خلق نکند. بیانیه گام دوم انقلاب به مقوله ی مسئولان و پذیرش مسئولیت ها توسط افراد نگاه جامعی داشته است و این نشان از این دارد که مسئولیت ها باید به افراد صالح، متعهد و متخصص سپرده شود.

در قسمتی دیگر از این بیانیه که به حضور جوانان در صحنه های مختلف پرداخته است اشاره شده است که؛ “امّا راه طی‌شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمانهای بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود.

مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدانهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربه‌ها و عبرتهای گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی بسازند.”

حضور جوانان به عنوان نقطه قوت و تکیه گاه جامعه برای فتح قله های موفقیت و شناساندن جامعه ایران در عرصه های بین المللی از اهمیت موضوعات است که در بیانیه ی رهبر شریف و عزیز انقلاب به آن با زیبایی اشاره شده است. وجود جوانان در ارکان مختلف مدیریتی و اعتماد به این قشر با انگیزه و کارا و دارای توانمندی، را می توان از محورهای توسعه و پیشرفته محسوب کرد.

هر جا جوان مستعد و توانمند کار و مسئولیت سپرده شد شاهد آن بودیم آن مسئولیت بخوبی به سر منزل مقصود رسیده است و همه ی ما باید بر این نکته پافشاری کنیم که جوانان توانایی آن را دارند که چشم اندازی مناسب و کیفی برای ایران اسلامی رَقَم بزنند .

امید است همه ی ما بتوانیم با تکیه بر این نظریات دقیق مقام معظم رهبری بتوانیم جامعه ای پویا و محرک و کیفی برای خود خلق کنیم و به سان گذشته همواره اقتدار و صلابت خود را در جامعه جهانی نشان دهیم‌.

IMG 20210316 WA0010 گام دوم انقلاب و نگاهی جامع از گذشته تا آینده

حسین رحمانی معاونت برنامه ریزی جوانان انقلابی ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.