کد خبر : 9054
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مرداد 1398 - 15:50

گمرک برای ترخیص خودروهای اروندی زیر بار قانون ماده ۱۱ نمی‌رود

معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت: خودروی های بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز شامل قانون ماده ۱۱ صادرات و واردات می‌شوند که اگر گمرک این قانون را لحاظ کند تمام خودروها آزاد می‌شوند اما گمرک زیربار نمی‌رود. گمرک  برای ترخیص خودروهای اروندی زیر بار قانون ماده ۱۱ نمی‌رود سید علی موسوی ظهر

معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت: خودروی های بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز شامل قانون ماده ۱۱ صادرات و واردات می‌شوند که اگر گمرک این قانون را لحاظ کند تمام خودروها آزاد می‌شوند اما گمرک زیربار نمی‌رود.

IMG 20190729 164439 209x300 گمرک برای ترخیص خودروهای اروندی زیر بار قانون ماده 11 نمی‌رود

گمرک  برای ترخیص خودروهای اروندی زیر بار قانون ماده ۱۱ نمی‌رود سید علی موسوی ظهر امروز در اهواز، دررابطه با عدم ترخیص خودرو‌های اروندی توسط گمرک خرمشهر اظهار کرد: حدود ۲۲۷ خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی (تویوتا، هیونداو…) به سفارش آمریکا و نه برند آمریکا  اکنون در گمرگات خرمشهر متوقف شده‌اند که از این ۲۲۷ خودرو تعداد  ۷۴ خودرو  به سفارش آمریکا و تعداد ۱۵۳ خودرو بالای ۲۵۰۰ سی سی  است.

وی با بیان اینکه این خودروها اواخر سال ۹۶  در گمرک دپو شدند، افزود:  بر اساس مصوبه دی‌ماه سال ۹۶ دولت ورود خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع شد؛ مقام معظم رهبری نیز در یکی از فرمایشات خود فرمودند که ورود خودرو با بِرند آمریکا ممنوع است در نتیجه این خودروها درگیر مصوبات شد و  در گمرکات ماندند.

معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت: از زمانی که ۲۲۷ خودرو با محدودیت مواجه شدند تمام مسؤولان از جمله استاندار و مدیر منطقه آزاد اروند پیگیر حل مشکل آن‌ها شدند به همین دلیل حدود ۲۵ مکاتبه با پلیس راهور،  معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور، گمرکات کشور، وزیر صمت و…  انجام شد که مشکل حل شود.

موسوی افزود: آخرین پیگیری مربوط به هفته گذشته است که به دنبال آن  با معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص حل مشکل  تعداد ۷۴ خودرو سفارش آمریکا صحبت شد.

وی با بیان اینکه در خصوص  ترخیص خودروهای اروندی منطقه آزاد اروند  با گمرک و  پلیس راهور اختلاف نظر دارد، عنوان کرد: گمرک و پلیس راهور معتقد هستند خروج این خودروها از گمرک ممنوع است اما از نظر ما ممنوع نیست و استدلال ما این است که  فرمیشات رهبری  در مورد خودروهای آمریکایی منظور خودرو ساخت آمریکا است در صورتی‌که تویوتا برند ژاپنی و هیوندا برند کره‌ای است.

موسوی با اشاره به قانون ماده ۱۱ قانون صادرات و واردات گفت: کالایی که بعد از  ممنوعیت یا محدودیت  توسط قانون گذار یا هئیت دولت  تا ۶۰ روز پس مصوب شدن این قانون  اگر این کالا روی کشتی یا تو بندر باشد می‌تواند آزاد شود  وی بیان کرد:

بنابراین خودروی های بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز شامل این قانون می‌شوند و اگر گمرک این قانون را لحاظ کند تمام خودروها آزاد می‌شوند اما گمرک زیربار نمی‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.