کد خبر : 9811
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مرداد 1398 - 19:27

۲۱درصد واحدهای تولیدی درشهرک‌های صنعتی کشور دچار رکود هستند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۰ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که ۴۴ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی فعال هستند و ۲۱ درصد از واحدهای تولیدی درون شهرک های صنعتی کشور دچار رکود هستند. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، محسن صالحی نیا شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از هفته بزرگداشت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۰ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که ۴۴ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی فعال هستند و ۲۱ درصد از واحدهای تولیدی درون شهرک های صنعتی کشور دچار رکود هستند.

IMG 20190819 103949 300x181 ۲۱درصد واحدهای تولیدی درشهرک‌های صنعتی کشور دچار رکود هستند

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، محسن صالحی نیا شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از هفته بزرگداشت صنایع کوچک در شهرک صنعتی ناحیه چهار اهواز در جمع تعدادی از صنعتگران استان بیان کرد: بخش زیادی از واحدهای صنعتی بزرگ از خدمات صنایع کوچک استفاده می کنند و صنایع بزرگ موفقیت خود را در صادرات مدیون صنایع کوچک و خدمات ان ها هستند.

وی گفت: امروزه صنایع کوچک در تامین نیازهای عمومی و تامین تجهیزات صنایع بزرگ فعالیت دارند، در گذشته برای تامین تجهیزات صنایع بزرگ باید با کشورهای خارجی مذاکره می کردیم اما اکنون به مرحله ای در بخش صنایع کوچک رسیده ایم که تجهیزات و قطعات موردنیاز صنایع بزرگ را تامین می کنند.

صالحی نیا درادامه با اشاره به تنوع خوشه های صنعتی در کشور بیان کرد: یکصد نوع خوشه صنعتی در کشور وجود دارد و مطالعات ۳۰۰ خوشه صنعتی دیگر نیز در حال انجام است.

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل در خوزستان  معاون وزیر صمت درادامه این همایش ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی واحدهای تولیدی آسیب دیده از سیل فروردین ماه امسال  در ۶ استان کشور تخصیص یافته است که ۶۰۰ میلیارد ریال از این رقم به خوزستان اختصاص یافته است.

وی گفت: مشوق دیگری برای واحدهای صنعتی آسیب دیده از سیل در نظر گرفته شده است که اگر بدهی معوقه بانکی خود را  پرداخت کنند ۸۰ درصد جرائم دیرکرد آن ها بخشیده می شود.

معاون وزیر صمت امروز یکشنبه در سفری یک روزه برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی و تولیدی در شهرک های صنعتی شوش، دزفول، اندیمشک و اهواز به خوزستان سفر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.