کد خبر : 19610
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 21:29

۵۰۰ مگاوات نیروگاه در اهواز ساخته می‌شود

خبرهای مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب KHUZTAB بخوانید

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به انعقاد تفاهمنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی بین وزارت نیرو و صمت، گفت: ۵۰۰ مگاوات در قالب این تفاهمنامه توسط شرکت فولاد خوزستان در اهواز ساخته خواهد شد

f2103467193e95408d92c6891b0837dac1b668f75d7b8209741269f143fa7b60c5682282f26aae2153d5f726553252f6 ۵۰۰ مگاوات نیروگاه در اهواز ساخته می‌شود

        به گزارش خوزتاب؛ به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان، کیومرث زمانی بیان کرد:بر اساس تفاهمنامه بین وزارتخانه‌های نیرو و صمت مقرر شد ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی پربازده برای تامین برق پایدار صنایع کشور توسط شرکت های زیر مجموعه وزارت صمت در قالب ۱۴ ساختگاه نیروگاهی احداث شود.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه ۵۰۰ مگاوات در قالب این تفاهمنامه توسط شرکت فولاد خوزستان در اهواز احداث خواهد شد، افزود: طبق این تفاهم نامه بسته‌های حمایتی برای سرمایه گذاران (صنایع) پیش بینی شده تا این صنایع که بیشتر صنایع فلزی هستند برق مورد نیاز خود را توسط نیروگاه اختصاصی خود تامین کنند و مازاد برق تولیدی را به شبکه بفروشند.

 

 

 

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور ادامه داد: این بزرگترین پروژه نیروگاهی در کشور است که هم زمان ۱۴ نیروگاه در مدت سه سال احداث و به بهره برداری خواهند رسید.

 

 

 

زمانی افزود: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان همکاری کاملی با مشاور پروژه نیروگاهی فولاد خوزستان در اهواز به عمل آورده و به زودی مطالعات اتصال به شبکه تایید و برای اخذ مجوز به وزارت نیرو ارسال خواهد شد.

 

 

 

وی بیان کرد: با احداث این نیروگاه ۵۰۰ مگاوات برق مصرفی فولاد خوزستان از روی شبکه برق اهواز برداشته خواهد شد و ظرفیت آزاد شده در اختیار مردم خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور ادامه داد: برای اتصال این نیروگاه نیاز به احداث خط و پست ۴۰۰ کیلوولت آرنا بوده که با پیش بینی برق منطقه‌ای خوزستان در قرارداد فولاد خوزستان، عملیات احداث آن با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال از سال ۹۷ شروع شده و پیش بینی می شود تا پیش از تابستان ۱۴۰۱ به طور کامل وارد مدار شود و زیرساخت های اتصال نیروگاه فراهم شود.

 

 

 

از مهر پارسال تاکنون ۳۰ کیلومتر فیبر نوری و ۱۵۵ کیلومتر مدار خط به بخش انتقال و فوق توزیع شبکه زیرنظارت شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.