کد خبر : 10321
تاریخ انتشار : جمعه 8 شهریور 1398 - 9:58

‍ حضور فعالانه کارآفرینان اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در نمایشگاه هفته دولت در اهواز

نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت و دومین نمایشگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغال با حضور فعال اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در اهواز گشایش یافت. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، به نقل از روابط عمومی وامور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، این دو نمایشگاه با هدف ایجاد پیوند پیوند میان

نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت و دومین نمایشگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغال با حضور فعال اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در اهواز گشایش یافت.

IMG 20190830 134450 300x198 ‍ حضور فعالانه کارآفرینان اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در نمایشگاه هفته دولت در اهواز

کار آفرینان اداره کل میراث فرهنکی


به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، به نقل از روابط عمومی وامور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، این دو نمایشگاه با هدف ایجاد پیوند پیوند میان هفته دولت، نهادهای اجرایی، بخش خصوصی و دستگاه‎های اجرایی شهریورماه ۹۸ باحضور کیامرث حاجی‎زاده سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان و سیدنورالله حسن‎زاده، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی اهواز افتتاح شد.

در این نمایشگاه، اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان نیز با برپایی غرفه‎ای در فضایی به مساحت ۹۶ متر در سالن خلیج فارس، به معرفی دستاوردهای این اداره‎کل و بسترهای ایجادشده برای سرمایه‎گذاری در سه بخش صنایع‌دستی، سرمایه‎گذاری و گردشگری پرداخته است.

در بخش صنایع دستی، مهدی آخی در رشته همجوشی شیشه، زهرا غزنوی در رشته چرم‌‎دوزی، گلبناز محمدی در رشته پوشاک سنتی بختیاری و زهره پرویزی و لیلی مجدم نیز در رشته سفال و سرامیک هنرمندانی هستند که در غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان به عنوان کارآفرینان حوزه صنایع دستی، به معرفی و عرضه محصولات خود و نحوه ورود به این عرصه می‎پردازند.

در بخش گردشگری نیز دفاتر خدمات مسافرتی پیک خورشید و میثاق‎سفر با معرفی بسته‎ها، برنامه‎های سفر و خدمات تورهای مسافرتی خود، و هتل نیشکر اهواز هم با معرفی محصولات نیشکر و خدمات هتلینگ خود پذیرای بازدیدکنندگان در غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی استان هستند. همچنین عشایر عرب رفیع نیز در فضای بیرون از سالن با برپایی سیاه‎چادر، آداب و رسوم اقوام عرب را به بازدیدکنندگان معرفی می‎کنند.

در بخش سرمایه‎گذاری غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی استان نیز، رستوران سنتی قصر ضیافت اهواز و مجتمع گردشگری لامردون از مسجدسلیمان حضور دارند که با هدف نمایش دستاورد‎های دولت در حمایت از کسب و کارهای گردشگری در نمایشگاه شرکت کرده‎اند و سعی بر آن دارند تا نشان دهند چگونه می‎توان با حمایت هدفمند، رونق کسب و کار ایجاد کرد.

همچنین رستوران قصر ضیافت با برپایی فضایی دل‎نشین در بخشی از غرفه، با قهوه عربی، خرما، رطب و کلوچه سنتی به پذیرایی از بازدیدکنندگان از غرفه پرداخته است؛ این در حالی است که در نقاط مختلف فضای بیرونی و درونی غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی استان، تصاویری نیز در قالب لایت‎باکس و تابلو از جاذبه‎های گردشگری، موزه‎ها، محوطه‎های تاریخی و صنایع دستی نقاط مختلف استان به نمایش درآمده است که با استقبال بسیار خوبی از سوی بازدیدکنندگان در روز نخست مواجه شده است.

کارشناسان اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در طول برگزاری نمایشگاه با حضور در محل غرفه به پرسش‎های بازدید در مورد ایجاد اشتغال، روابط کار و دیگر امور مربوط به این اداره‎کل پاسخ‎های لازم را ارائه می‎کنند.

حضور و بازدید پررنگ مسئولان دستگاه‎های اجرایی در کنار برخی هنرمندان و مجریان صدا و سیما داز غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی استان خوزستان نیز از نکات قابل توجه روز نخست این نمایشگاه بود. از جمله مسئولان و چهره‎هایی که با حضور در غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی استان خوزستان ، از آن بازدید کردند می‎توان به کیامرث حاجی‎راده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، سیدنورالله حسن‎زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، ایرج کاظمی‎نژاد رئیس پارک علم و فناوری خوزستان، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، علی خدادادی مدیرکل جمعیت هلال‎احمر خورستان، بهزاد خیراللهی نویسنده و کارگردان تئاتر استان و شهریار آرین‎نژاد مجری و تهیه‎کننده صدا و سیمای مرکز خوزستان اشاره کرد.

گفتنی است؛ نمایشگاه هفته دولت و کارآفرینی و اشتغال در دو سالن امام رضا (ع) و خلیج فارس در محل نمایشگاه بین‎المللی اهواز برپا شده است. این نمایشگاه در قالب ۲۰۰ غرفه به دستگاه‎های‎ مختلف بخش خصوصی و دولتی برای ارائه عملکردهای آن‌ها واگذار شده است. در این نمایشگاه دستاوردهای حوزه اشتغال و کارآفرینی ۱۷ فرمانداری به نمایش گذاشته شده است. همچنین ۳۰ سازمان بزرگ دولتی در نمایشگاه هفته دولت غرفه‎دار هستند و بیش از ۱۰۰ شرکت خصوصی در حوزه کارآفرینی و اشتغال دستاوردهای خود را در حوزه صنعت، خدمات و گردشگری به نمایش گذاشته‌اند.

این نمایشگاه از ساعت ۱۹ تا ۲۳، ششم تا نهم شهریورماه ۹۸ در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز برپا خواهد بود.

IMG 20190830 134433 300x198 ‍ حضور فعالانه کارآفرینان اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در نمایشگاه هفته دولت در اهواز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.