کد خبر : 5389
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 - 0:14

آغاز بازسازی بلوارها و پارک های ساحلی شهر اهواز

شهردار اهواز در جلسه با معاونین و مدیران مناطق هشتگانه از بازگشایی مسیرها و آغاز بازسازی بلوارها و پارک های ساحلی خبر داد. به گزارش سایت شهرداری اهواز، منصور کتانباف ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری اهواز به دلیل تلاش شبانه روزی برای جلوگیری از ورود آب به شهر گفت: با توجه به شرایط جدید خروجی

شهردار اهواز در جلسه با معاونین و مدیران مناطق هشتگانه از بازگشایی مسیرها و آغاز بازسازی بلوارها و پارک های ساحلی خبر داد.
به گزارش سایت شهرداری اهواز، منصور کتانباف ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری اهواز به دلیل تلاش شبانه روزی برای جلوگیری از ورود آب به شهر گفت: با توجه به شرایط جدید خروجی سدها و به تبع آن دبی کارون رو به کاهش است و این شرایط مناسبی را برای بازگشایی مجدد بلوارهای ساحلی فراهم می کند. فعلا به جز چند نقطه مشکلی برای باز شدن مسیرهای ساحلی وجود ندارد و از روزهای گذشته چند مسیر باز شده اند.
وی ادامه داد: اکنون ترافیک بالای مرکز شهر که ناشی از بسته بودن مسیرهای ساحلی است موجب نارضایتی شهروندان شده است، بنابراین برای بازگشایی کامل مسیرهای ساحلی نباید لحظه ای را از دست داد.
شهردار اهواز اولویت اول را نظافت و بهسازی معابر و پیاده روها خواند و ادامه داد: این کار که از چند روز پیش آغاز شده است هر چه سریعتر به اتمام برسد. سپس باید بلوارها و پارکها از نظر استحکام زیرسازی بررسی شود تا خدای ناکرده با مشکلاتی نظیر نشست و ریزش ناگهانی مواجه نشویم. معاونت فنی و مناطق موضوع را پیگیری کنند.
وی به مشکلات فاضلاب در شهر اشاره کرد و افزود: با شرکت آبفا برای رفع مشکل فاضلاب وروان آب ها همکاری شود تا سریعتر از این مشکل هم عبور کنیم.
کتانباف با اشاره به خسارت های سنگین پارکهای ساحلی ناشی از سیل اظهار کرد: متاسفانه علاوه بر تخریب های صورت گرفته ناشی از سیل شاهد سواستفاده سودجویان و سرقت گسترده تاسیسات بویژه کابلها و تابلوهای برق بودیم.

شهردار اهواز ادامه داد: بنابراین بازسازی پارکها اعم از روشنایی ها، تابلوهای برق، تاسیسات،  المانها و مبلمان شهری، سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها، آبنماها با دقت و سرعت و البته ایمنی دنبال شود. پارک های ساحلی تنها تفرجگاه مردم اهواز هستند و باید سریعتر احیا شود.
وی افزود: بسیاری از ایستگاههای پمپاژ ایستگاه آب خام به دلیل سیلاب از مدار خارج شده اند و باید هر چه سریعتر جایگزین شوند. بابد سیستم هایی را در آبیاری آب خام به کار برد که با بالارفتن و پایین رفتن آب رودخانه آسیب نبینند. با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و نیاز به آبیاری فضای سبز و عدم امکان استفاده از آب شرب و نیز جوابگو نبودن تانکرها این مساله هم باید در اولویت امور قرار گیرد.
شهردار اهواز از قول مساعد دولت برای جبران خسارات های وارده خبر داد و گفت: باید برآوردهای دقیق با مستندات کافی با رعایت فرآیندهای قانونی به سازمان برنامه و بودجه ارائه شود. مکاتباتی نیز در این زمینه با رییس مجلس شورای اسلامی انجام شده که معاونت برنامه ریزی و بنده پیگیر آنها هستیم.
منصور کتانباف به معاونت فنی و عمرانی دستور داد: با توجه به شناسایی نقاط حساس و آبگیر از مقطع کارون با سازمان آب و برق جهت اجرای طرح های دایمی استحکام بخشی و ایمن سازی هماهنگی لازم انجام شود که در صورت بالا آمدن مجدد سطح رودخانه دچار مشکل نشویم.
وی ادامه داد: در مقطع شهری خاکریزی های انجام شده جمع آوری و به محل های مشخص انتقال داده شود.
شهردار اهواز در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اساسی شهرداری اهواز لزوم تجهیز این مجموعه است.. بنابراین سازمان موتوری نسبت به خرید ماشین آلات از قبیل کمپرسی، لودر، گریدر، بیل مکانیکی و… اقدام لازم را انجام دهد تا علاوه بر انجام امور جاری شهرداری بتواند در مواقع بحران از آن استفاده شود.
همچنین در این جلسه معاونین و مدیران گزارش های خود را در زمینه خسارت های وارد شده به بلوارها و پارک های ساحلی و برنامه های خود جهت بازسازی ارائه کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.