کد خبر : 9291
تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1398 - 15:04

آغاز به کار شهرداری شهر جدید جولکی و کلنگ زنی طرح آبخیزداری

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، روز پنجشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۸ طی مراسمی با حضور استاندار خوزستان، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و معاونت عمرانی استانداری ،نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی، فرماندار آغاجاری و جمعی از مسئولین، شهرداری شهر جدید جولکی افتتاح شد و کلنگ احداث سد آبخیزداری با سازه

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، روز پنجشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۸ طی مراسمی با حضور استاندار خوزستان، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و معاونت عمرانی استانداری ،نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی، فرماندار آغاجاری و جمعی از مسئولین، شهرداری شهر جدید جولکی افتتاح شد و کلنگ احداث سد آبخیزداری با سازه بتونی غلطکی بخش جولکی از توابع شهرستان آغاجاری به زمین زده شد.

PhotoGrid 1564749033189 300x300 آغاز به کار شهرداری شهر جدید جولکی و کلنگ زنی طرح آبخیزداری

 

غلامرضا شریعتی در حاشیه این برنامه ها اظهار داشت: تبدیل روستای جولکی به شهر یکی از مطالبات و خواسته های به حق مردم بخش جولکی از ما بود و امروز به منظور تاسیس شهرداری جولکی خدمت آنها رسیده ایم. وی افزود: ارتقای روستای جولکی به شهر با پیگیری های صورت گرفته و با موافقت وزارت کشور حاصل شد و امروز رسما شهرداری جولکی افتتاح گردید که امیدواریم منشا خدمات و خیرات زیادی برای مردم منطقه و موجب توسعه خدمات شهری شود.

دکتر شریعتی بیان داشت: طرح احداث بند آبخیزداری که امروز کلنگ زنی شد یکی از طرح های بسیار مهم حوزه آبخیزداری است که در جلوگیری از سیلاب ها و فرسایش خاک و همچنین حفظ خاک و بعضا برای آبیاری زمین های کشاورزی پایین دست در مواقع مختلف، توسعه کشاورزی و حفظ منابع طبیعی و تلاش در جهت حفظ موقعیت روستا موثر است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: این طرح آبخیزداری با تکنولوژی بتون غلطکی اجرایی می شود، این تکنولوژی را از سال گذشته در مناطق و روستاهای حمیدیه شروع کردیم که خیلی خوب جواب داد و امروز این طرح را در جولکی شروع کردیم.

دکتر شریعتی توضیح داد: این طرح یکی دیگر از خواسته های مردم جولکی بود که با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت و با اعتباراتی که به پیشنهاد دولت و تصویب نمایندگان مجلس و به اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت شد و درصدی از اعتبارات طرح هم بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با معاونت وزیر جهاد کشاورزی را ما به میزان ۵۰ درصد تامین کردیم در منطقه جولکی شروع شده و طرح های مشابه دیگری در سایر نقاط استان در حال اجراست. وی در پایان گفت: شبانه روزی شدن درمانگاه بخش جولکی دیگر مطالبه مردم منطقه بود که خوشبختانه انجام شده است.

گفتنی است برای احداث این بند آبخیزداری حدود ۵۸ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده که با دارا بودن ۲۰ متر ارتفاع، ۱۱۰ متر طول و ۵۲ متر عرض بند، حدود ۵۰ هزار مترمکعب حجم آبگیری خواهد داشت و در مدت ۸ ماه اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.