آغاز عملیات مرمت بقعه‌ یعقوب لیث صفاری در دزفول

اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان‌، مرجان شوشتری، معاون میراث فرهنگی خوزستان، با بیان این مطلب گفت: بقعه‌ یعقوب لیث مربوط به دوره‌ سلجوقی و اوایل قاجار است  که در تاریخ هشتم دی ۷۸، به شماره ۲۵۵۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.   وی افزود: عملیات مرمت این

اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان‌، مرجان شوشتری، معاون میراث فرهنگی خوزستان، با بیان این مطلب گفت: بقعه‌ یعقوب لیث مربوط به دوره‌ سلجوقی و اوایل قاجار است  که در تاریخ هشتم دی ۷۸، به شماره ۲۵۵۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 IMG09535788 300x211 آغاز عملیات مرمت بقعه‌ یعقوب لیث صفاری در دزفول

وی افزود: عملیات مرمت این بنای ارزشمند در تاریخ ۱۱ تیر ۹۶ با تحویل رسمی کارگاه به مجری پروژه، با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی  آغاز شد.

وی با بیان این‌که مهندس مهدی شیربتی، مسئولیت نظارت بر این پروژه را برعهده دارد، تصریح کرد: تجهیز کارگاه، اصلاح سیستم برق و روشنایی، رفع خطر و آغاز عملیات اجرایی با تمرکز بر بام و گنبدخانه از اولویت‌ های فاز نخست عملیات مرمتی می ‌باشد.

معاون میراث فرهنگی خوزستان، عنوان کرد: حفاظت از سنگ نوشته‌های تاریخی و مونیتورینگ آسیب‌های بنا با تمرکز بر گنبد خانه از دیگر برنامه‌های این مرحله‌ مرمت بنا می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.