کد خبر : 7799
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 19:57

آغاز پرداخت خسارت کشاورزان از روز شنبه/ تانکرهای آب‌رسان از کل کشور به خوزستان می‌آیند

استاندار خوزستان گفت: برای پرداخت خسارت کشاورزان به‌صورت بلاعوض ۹۲۶ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شد که ۵۰ درصد آن تخصیص داده شد و از روز شنبه پرداخت بلاعوض خسارت کشاورزان سیل‌زده استان خوزستان آغاز می‌شود. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز ۱۳ تیر ۹۸ در جلسه بررسی مشکلات روستاهای سیل‌زده شادگان

استاندار خوزستان گفت: برای پرداخت خسارت کشاورزان به‌صورت بلاعوض ۹۲۶ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شد که ۵۰ درصد آن تخصیص داده شد و از روز شنبه پرداخت بلاعوض خسارت کشاورزان سیل‌زده استان خوزستان آغاز می‌شود.

IMG 20190704 205211 660 300x300 آغاز پرداخت خسارت کشاورزان از روز شنبه/ تانکرهای آب‌رسان از کل کشور به خوزستان می‌آیند

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز ۱۳ تیر ۹۸ در جلسه بررسی مشکلات روستاهای سیل‌زده شادگان با اشاره به خسارت وارد شده به زمین‌های کشاورزی در سیلاب اخیر، اظهار کرد: برای پرداخت خسارت کشاورزان به‌صورت بلاعوض ۹۲۶ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شد که ۵۰ درصد آن تخصیص داده شد و دو روز پیش نقدینگی آن وارد استان شده و از روز شنبه پرداخت بلاعوض خسارت کشاورزان سیل‌زده استان خوزستان آغاز می‌شود.

وی افزود: خسارت کشاورزان در دو قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض پرداخت خواهد شد که تسهیلات قرض‌الحسنه از ۱۰ روز گذشته پرداخت آن آغاز شد.

استاندار خوزستان با اشاره به گله‌مندی برخی روستاهای شادگان در خصوص ارزیابی خسارت مسکن، عنوان کرد: تمام روستاهای که نسبت به ارزیابی خسارت مسکن خود اعتراض دارند باید مورد ارزیابی دوباره قرار بگیرند و هیچ اصراری برای ساخت مسکن توسط پیمانکار دولتی وجود ندارد و هر کس که علاقه‌مند است می‌تواند خود با اعتبارات واریزی اقدام به ساخت کند.

وی گفت: برای منازل تخریبی تا سقف ۲۱ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض و ۵۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به همراه سیمان و میلگرد رایگان اختصاص داده می‌شود و هم‌اکنون در روستای ابوشلوگ و صراخیه ساخت‌وساز آغاز شده است.

 

حرکت تانکرهای آب‌رسان از سراسر کشور به سمت خوزستان

شریعتی با اشاره به مشکل آب شرب و قطع آب ۱۵ روزه در برخی روستاهای شادگان، اظهار کرد: متوسط مصرف آب در شادگان ۹۰۰ لیتر در نظر گرفته شده است اما به برخی یک هزار و ۵۰۰ لیتر و برخی اصلاً آب داده نمی‌شود و این موضوع قابل‌قبول نیست که علت آن انشعابات غیرمجاز و مصرف غیرمجاز در روستاهای بالادست است که برای روستاهای پایین‌دست مشکل ایجاد کرده است و این موضوع باید توسط مسئولان جلوگیری شود.

وی افزود: به دستور وزیر نیرو تانکرهای آب‌رسان از تمام نقاط کشور فراخوان داده می‌شوند و به سمت خوزستان برای حل مشکل آب روستاها حرکت می‌کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به افزایش خروجی سد مارون به ۹۰ مترمکعب در ثانیه، عنوان کرد: از خروجی سد مارون ۳۵ مترمکعب آن برای شادگان و ۵۵ مترمکعب برای بهبهان، جایزان، قسمتی از رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و امیدیه در نظر گرفته شده است.

وی افزود:  ورودی آب به شهرستان شادگان برای کشاورزی ۳۵ مترمکعب بر ثانیه است که باید توسط مسؤولان محلی به‌صورت عادلانه در میان تمام روستاهای بالادست و پایین‌دست برای کشاورزی توزیع شود.

تصویری از بازدید امروز استاندار خوزستان از روستای رگبه شادگان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.