کد خبر : 18340
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1400 - 17:07

۱۰ سال اخیر؛ تصادفات جاده ای در خوزستان بیش از ۹ هزار قربانی و ۱۸۵ هزار مصدوم داشت

آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات جاده ای در خوزستان

اخبار مهم خوزستان را در پايگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

PicsArt 07 17 05.51.25 1045x1280 آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات جاده ای در خوزستان

 

🔰 تصادفات جاده‌ای در استان خوزستان سالانه منجر به فوت حدود ۹۰۰ نفر می شود

♦️ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب بر اساس داده های آماری سازمان پزشکی قانونی از تعداد متوفیات و مصدومین سوانح رانندگی ترافیکی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ ؛ مرگ و میر مردان تقریبا ۴ برابر زنان است. در دهه نود شمسی  ۹هزار و ۱۶۵ نفر در خوزستان قربانی تصادفات رانندگی شدند که از این تعداد یک‌هزار و ۸۰۴ زن و ۷هزار و ۳۶۲ مرد بودند. مجموع مصدومین در این مدت  ۱۸۵ هزار ۲۴۴ اعلام شده است.

♦️همچنین در حوادث رانندگی دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ دست‌کم  ۱۶۳ نفر جان خود را ازدست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۳۲ نفر بود، حدود ۲۳.۵ درصد بیشتر شده است.

♦️به نظر می رسد یکی از دلایل رشد تعداد کشته های تصادفات رانندگی ترافیکی در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ برگشت به شرایط عادی با کاهش محدودیت های سفر ناشی از شيوع کرونا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است که افزایش تعداد تلفات و مصدومان تصادفات را به ویژه در ایام نوروز و فروردین ماه به دنبال داشت.

♦️همچنین مقایسه تعداد مصدومین حوادث رانندگی فروردین و اردیبهشت سال گذشته(۱۹۰۵ نفر) نسبت به امسال(۲۵۸۴ نفر) نشان از رشد ۳۵.۶ درصدی دارد.

 

 

🔰عدم رعایت قوانین رانندگی و عدم ایمنی جاده ها از عمده دلایل تصادفات هستند

🔺️رییس پلیس راهور خوزستان در اردیبهشت سال جاری از شناسایی ۱۶۴ نقطه شهری و ۱۲۰ نقطه در مسیرهای برون شهری خوزستان به عنوان نقاط حادثه خیز خبر داد و افزود پژوهش‌های زیادی توسط پلیس راهور برای کاهش تصادفات در خوزستان انجام گرفت اما متاسفانه هیچکدام از برنامه‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه برای بهبود شرایط و کنترل تصادفات انجام نگرفت.

 

♦️به گزارش خوزتاب khuztab ؛ افزایش تلفات حوادث رانندگی در خرداد و تیر ۱۴۰۰ در “محور مرگبار و پر ترافیک اهواز(غیزانیه) _ هفتکل _ باغملک _ ایذه _ دهدز ” و تعلل اداره راه و شهرسازی، راهداری، شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل و پیمانکاران مربوطه در تجهیز و تکمیل پروژه ۲بانده کردن این محور به تیتر یک بسیاری از رسانه های خوزستان و ساخت “کمپین اعتراضی جاده مرگ” در فضای مجازی و جلسه فوق العاده کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح جاده ای در استانداری خوزستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی شد

 

🔰ایرنا؛ سرهنگ دولتشاهی، رئیس پلیس راه خوزستان در  جلسه ۱۹تیر۱۴۰۰ کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح جاده ای خوزستان عنوان کرد: محور هفتکل به باغملک یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای استان محسوب می‌شود و رانندگی های پرخطری نیز در آن صورت می‌گیرد، اما همواره جاده به‌عنوان یک عامل ثانویه در تصادف‌های گزارش شده شناخته می‌شود که در بررسی‌های کارشناسی، علل اصلی و ثانویه تصادفات باید مورد بررسی قرار گیرد.
🔺️مسیر هفتکل به باغملک از نظر نصب علائم رانندگی و تجهیزات ایمنی نیاز به ساماندهی دارد. عنوان مثال، شخصا در هنگام شب در این مسیر تردد داشته‌ام و به‌دلیل نبود علائم رانندگی، تعیین مسیر برای رانندگی با مشکلاتی همراه بوده است.
🔺️موضوع ایمنی در ۹۰ درصد از مسیرهای به بهره‌برداری رسیده استان خوزستان مورد توجه قرار نگرفته است. علائم رانندگی و ایمنی می‌تواند از بروز خیلی از حوادث پیشگیری کند.

🔰داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و معاون وزیر در این جلسه ، ضمن عذرخواهی از مردم بر ضرورت ارتقاء ایمنی مسیر هفتکل به باغملک تاکیدکرد و وعده داد که به صورت فوری به منظور بهبود شرایط ایمنی این مسیر، اقدام به تهیه گزارش ممیزی کند تا اعتبارات لازم از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور پیش‌بینی شود.

🔰سلیمانی دشتکی استاندار نیز تعداد تصادفات و فوتی‌های این محور را نگران کننده دانست و گفت: از مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خواسته می‌شود نسبت به ارتقاء شاخص‌های ایمنی مسیرهای فعلی و تعریض جاده‌های این مسیر اقدام جدی را در دستور کار قرار دهند.

 

🔻به گزارش خبرنگار خوزتاب؛ حوادث رانندگی در محور غیزانیه هفتکل باغملک ایذه طی ۱۰ روز از تیرماه سال ۱۴۰۰ ، دست‌کم  ۱۰ کشته و ۱۵ زخمی برجای گذاشت

 

🔰میانگین آمار قربانیان حوادث جاده ای در ایران حدود ۱۷ هزار نفر در سال است

🔻بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی؛ آمار مرگ و میر تصادفات رانندگی در ایران طی سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛

IMG 20210717 234112 240 آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات جاده ای در خوزستان

١٣٩٠ = ۲۰۰۶۸ نفر فوتی
۱۳۹۱ = ۱۹۰۸۹ نفر فوتی
۱۳۹۲ = ۱۷۹۹۴ نفر فوتی
۱۳۹۳ = ۱۶۸۷۲ نفر فوتی
۱۳۹۴ = ۱۶۵۸۴ نفر فوتی
۱۳۹۵ = ۱۵۹۳۲ نفر فوتی
۱۳۹۶ = ۱۶۲۰۱ نفر فوتی
۱۳۹۷ = ۱۷۱۸۳ نفر فوتی
۱۳۹۸ = ۱۶۹۴۶ نفر فوتی
۱۳۹۹ = ۱۵۳۹۶ نفر فوتی
این آمار ده ساله کاهش ۲۳.۳ درصد  مرگ و میر را نشان می‌دهد .

🔻اما جان باختن ۱۹۸۰ نفر در دوماهه نخست بهار ۱۳۹۹ در مقایسه با ۲۵۹۶ نفر در دوماهه نخست ۱۴۰۰ نشان از افزایش ۳۱.۱ درصدی مرگ و میر ناشی از سوانح ترافیکی رانندگی دارد که گویا دوباره زنگ خطر را به صدا دراورده است.

 

 

💻 وب‌سایت پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب اخبار فوری خوزستان
WWW.KHUZTAB.IR

📲 کانال تلگرام خوزتاب

khuztab@

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.