آموزش های فنی و حرفه ای بستری برای صنعتی شدن جوامع است / توزیع ٢٥ میلیارد ریال تجهیزات فنی و حرفه ای و کاردانش در استان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در مراسم توزیع تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش: آموزش های فنی و حرفه ای بستری برای صنعتی شدن جوامع است / توزیع ٢٥ میلیارد ریال تجهیزات فنی و حرفه ای و کاردانش در استان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: ٢٥ میلیارد ریال اعتبار به

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در مراسم توزیع تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش:
آموزش های فنی و حرفه ای بستری برای صنعتی شدن جوامع است / توزیع ٢٥ میلیارد ریال تجهیزات فنی و حرفه ای و کاردانش در استان
fileLoader آموزش های فنی و حرفه ای بستری برای صنعتی شدن جوامع است / توزیع ٢٥ میلیارد ریال تجهیزات فنی و حرفه ای و کاردانش در استان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: ٢٥ میلیارد ریال اعتبار به تجهیز کارگاهی مدارس فنی و حرفه ای و کار دانش در خوزستان اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمد تقی زاده صبح امروز یکشنبه ٢٩ مهرماه ٩٧ در مراسم توزیع تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش خوزستان که در پژوهشسرای غدیر اهواز برگزار شد، با تشکر از تلاش های حوزه معاونت آموزش متوسطه در مهارت آموزی دانش آموزان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای باید اولویت اول تعلیم و تربیت باشد چون توجه به این آموزش ها از پایه های صنعتی شدن جوامع و کشورها و ایجاد کننده صنایع پایدار است.

وی گفت: بررسی پیشینه تاریخی کشور ایران نشان می دهد که این کشور مهد علم و دانش بوده است و ایرانیان در دوره های مختلف توجه ویژه ای به صنعت داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه از ١٧ هزار سال پیش ایرانیان به ساخت ابزار های زندگی توجه ویژه ای داشتند، گفت: در دوره ایلامیان اولین تصفیه خانه صنعتی آب در کشور مشاهده شده است، همچنین در شاهنامه فردوسی نمونه های روشنی از توجه ایرانیان به صنعت و هنر وجود دارد. در دوره اشکانیان نیز یک نوع باطری معروف به باطری اشکانی یا بغدادی ساخته شده است.

تقی زاده دوران طلایی آموزش و پرورش در پرداختن به آموزش  های فنی و حرفه ای را مربوط به اواخر دوره قاجاریه دانست و گفت: در آن زمان  مدرسه ای به نام سعادت در بوشهر توسط مدیر ،  معلمان ، اولیا و اداره امور مالیاتی منطقه اداره می شد و در این مدرسه معلمها توسط مدیر استخدام می شدند و ضمن اینکه از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار بودند،  برای تدریس به سراسر ایران اعزام می شدند.

وی گفت: در سال ١٣٥٢ سازمان ملل تصمیم گرفت یک قطب صنعتی در آسیا ایجاد کند تا وابستگی های صنعتی آسیا به اروپا و امریکا کم شود و پس از بررسی و مقایسه کشورها تصمیم گرفته شد این قطب صنعتی در ایران یا کره جنوبی ایجاد شود.

وی ادامه داد: بعد از ارزیابی و سنجش در آموزش و پرورش و مسائل فرهنگی و اجتماعی این دو کشور مشخص شد در آموزش و پرورش ایران فقط به میزان ٢ درصد به فعالیت های فنی و حرفه ای توجه می شود و ٩٧ آموزش ها به صورت تئوری است اما در کره جنوبی به میزان ٣٧ درصد به مسائل فنی و حرفه ای پرداخته می شود.

تقی زاده با تاکید بر اینکه این رویکرد باید تغییر کند تا بتوانیم نقش مهمی در تولید صنعت جهانی ایفا کنیم، تصریح  کرد: آن موقع گفتند که ٧ سال  زمان لازم است تا از نظر آموزش های فنی و حرفه ای به کشوری مثلکره برسیم اما تا به امروز نتوانستیم به این سطح دست پیدا کنیم.

وی صنعتی شدن را راهی برای رفع معضل بیکاری در استان عنوان کرد و گفت: باید ذهن دانش آموزان را در گیر آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش کنیم و از این طریق مهارت آموزی در آنان را افزایش دهیم و راهی برای جذب دانش آموزان  به بازار کار بگشاییم.

تقی زاده افزود: ما متولین تعلیم و تربیت هستیم و باید از نهایت تلاش خود برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه ٢٥ میلیارد ریال اعتبار به تجهیز کارگاهی مدارس فنی و حرفه ای و کار دانش در خوزستان اختصاص پیدا کرده است، گفت: ١٠ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز در آینده به این بخش تخصیص داده می شود و امیدواریم با آموزش های مهارتی دانش آموزان این استان شاهد نقش تاثیر گذار آنان در صنعت کشور و دنیا باشیم.

وی دانش آموزان خوزستانی را دانش آموزان نخبه و با استعدادی  در حوزه های علمی، فرهنگی و ورزشی عنوان کرد  و با اشاره به شرکت تیم کشتی دانش آموزی خوزستان در رقابت های جهانی در مراکش گفت: دانش آموزان خوزستانی موفق شدند در بین بیش از ٥٠ کشور صاحب مقام اول جهانی در رشته کشتی فرنگی شوند.

گفتنی است؛ صبح امروز تجهیزات کارگاهی مدارس فنی حرفه ای و کاردانش به اعتبار ٢٥ میلیارد ریال در بین مناطق و نواحی آموزش و پرورش خوزستان توزیع شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.