کد خبر : 24488
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 آذر 1401 - 20:42

اختصاص۲۰۰ میلیارد تومان از عوارض آلایندگی به امور عشایر خوزستان

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتابkhuztab بخوانید

استاندار خوزستان : در سال جاری افزون بر بودجه سالانه از محل عوارض آلایندگی ۲۰۰ میلیارد تومان برای امرو عشایر استان اختصاص دادیم.

IMG 0011 700x394 1 اختصاص۲۰۰ میلیارد تومان از عوارض آلایندگی به امور عشایر خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ صادق خلیلیان در جلسه شورای عشایر استان گفت: در سال جاری افزون بر بودجه سالانه از محل عوارض آلایندگی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مسائل مختلف از جمله آب آشامیدنی، راه عشایر (ایل راه‌ها) و برخی از امور جانبی و ضروری عشایر اختصاص دادیم تا برخی از پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا شوند؛ این اعتبار میان شهرستان‌های عشایری تخصیص داده شد و پروژه‌های مربوط به آن تعریف شده است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

استاندار خوزستان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه این استان بیشترین جمعیت عشایر را در مناطق قشلاقی دارد؛ اظهار داشت: در سال جاری افزون بر بودجه سالانه از محل عوارض آلایندگی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مسائل مختلف از جمله آب آشامیدنی، راه عشایر (ایل راه‌ها) و برخی از امور جانبی و ضروری عشایر اختصاص دادیم تا برخی از پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا شوند؛ این اعتبار میان شهرستان‌های عشایری تخصیص داده شد و پروژه‌های مربوط به آن تعریف شده است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

خلیلیان با تأکید بر ضرورت هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف به هنگام بحران‌ها عنوان داشت: به هنگام بحران‌ها مناطق نفت‌خیز جنوب و برخی از شرکت‌ها، دستگاه‌های لازم را از طریق ستاد بحران استان در اختیار امور عشایر قرار دهند تا مسیر‌های عشایری هر چه سریعتر بازسازی شود.

وی گفت: هماهنگی‌های لازم با محیط زیست در راستای جابه‌جایی عشایری که محل زندگی (اتراقگاه) آن‌ها بر روی گسل‌ها واقع شده است، صورت گرفت.

استاندار خوزستان با اشاره به عبور عشایر از تونل‌های فاقد گذرگاه و خطرات آن ابراز داشت: اداره کل راهداری و سازمان آب و برق به ساخت کنارگذر‌ها اقدام کنند تا عبور عشایر به سهولت صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.