کد خبر : 6406
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 - 6:38

ارائه پاسخ‌های کتبی شهردار اهواز به ۳ سوال یکی از اعضای شورا

در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز پاسخ‌های کتبی شهردار اهواز در سوالات مطرح شده از سوی محمدهادی قنوات یکی از اعضای شورای شهر اهواز که مدتی پیش مطرح شده بود تشریح شد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، در جلسه امروز شورای شهر اهواز، پاسخ‌های منصور کتانباف شهردار اهواز به سؤالات محمدهادی قنوات

در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز پاسخ‌های کتبی شهردار اهواز در سوالات مطرح شده از سوی محمدهادی قنوات یکی از اعضای شورای شهر اهواز که مدتی پیش مطرح شده بود تشریح شد.
IMG 20190515 085038 627 300x300 ارائه پاسخ‌های کتبی شهردار اهواز به 3 سوال یکی از اعضای شورا
به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، در جلسه امروز شورای شهر اهواز، پاسخ‌های منصور کتانباف شهردار اهواز به سؤالات محمدهادی قنوات عضو شورای اسلامی شهر که ۱۴ اردیبهشت‌ماه مطرح شده بود، به صورت کتبی ارائه شد.
در متن پاسخ‌های شهردار اهواز به این سوالات آمده است:
سوال شماره ۱: علت غیرفعال بودن مدیریت بحران در شهرداری و عدم هماهنگی انسجام فعالیت‌ها و عملکرد شهرداری در مواجهه با سیل اخیر و عدم تعیین مدیر بحران شهرداری چه بوده است؟
پاسخ شهردار به سوال شماره ۱: لازم به توضیح است در مواقع بحران، رییس دستگاه (شهردار) به عنوان مدیر بحران در حوزه وظایف شهرداری با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و با هماهنگی اداره‌کل مدیریت بحران استان جهت مقابله با بحران وارد عمل می‌شود.
من نیز از آغاز بحران به عنوان مسئول مقابله با بحران از ابتدای اعلام پیش‌بینی بحران وارد عمل شده و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از ورود سیلاب به شهر را بر اساس اخطاریه‌های ابلاغی از سوی اداره‌کل مدیریت بحران استان و با بسیج و سازماندهی کلیه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی شهرداری و همکاری سایر دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران را به صورت شبانه‌روز مدیریت کردم که نتیجه آن نیز جلوگیری از ورود سیلاب به شهر شد که اعضای شورای اسلامی شهر نیز در طول مدت این بحران از نزدیک شاهد این تلاش‌ها و زحمات بی‌وقفه مجموعه شهرداری بوده‌اند.
ضمنا حوزه مقابله با بحران طبق ساختار شهرداری در حوزه معاونت خدمات شهری است که آن معاونت نیز به نحو احسن به وظایف خود در طول مدیریت بحران عمل کرده است.
سؤال شماره ۲: علت عدم موفقیت در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عدم اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری علی‌رغم همراهی و تلاش اعضای شورای شهر و مصوبات هیأت عالی سرمایه‌گذاری و کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی چیست؟
پاسخ شهردار به سؤال شماره ۲: در راستای اجرای مصوبات هیأت عالی سرمایه‌گذاری اقداماتی انجام شده است که شرح خلاصه آن تقدیم اعضای شورا می‌شود.
الف) فراخوان عمومی احداث سرویس‌های بهداشتی که در دو مرحله و هر مرحله طی سه نوبت که اولین مرحله آن در تاریخ‌های ۲۰ آذز ماه سال گذشته، ۲۷ آذر ماه و ۴ دی ماه سال گذشته  انجام و مرحله دوم در تاریخ‌های یکم، هشتم و پانزدهم اسفندماه انجام شد و انجام مرحله سوم آن در حال پیگیری و انجام است.
همچنین فراخوان عمومی احداث شهربازی پارک ربیع که یک مرحله آگهی عمومی جذب سرمایه‌گذار در سه نوبت انجام شد و انجام مرحله دوم آن در حال پیگیری و انجام است. فراخوان عمومی احداث پردیس سلامت که آگهی آن در سه نوبت انجام و مرحله دوم آن در حال پیگیری و انجام است. تهیه کتابچه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر اهوا یکی دیگر از اقدامت بوده است.
تهیه و اسناد فراخوان عمومی تکمیل مجتمع اداری – تجاری نهج‌البلاغ، تهیه اسناد فراخوان عمومی احداث مجتمع ایستگاهی – تجاری، ایستگاه سلمان فارسی قطار شهر، تهیه اسناد فراخوان عمومی احداث پروژه مجتمع تفریحی و گردشگری پارک سیاحتی برخی دیگر از اقدامات انجام شده در این زمینه هستند.
در خصوص احداث پروژه سرمایه‌گذاری تفریحی – فرهنگی – اقامتی مهرشهر نیز پس از اخذ مجوزات مربوط از شورای محترم اسلامی شهر اهواز ابتدا با صندوق ذخیره بسیجیان کشور توافق‌نامه‌ای برای انجام بعضی اقدامات و مقدمات امر منعقد شد. پس از چند ماه اکنون در حال تکمیل مدارک و تهیه و تنظیم قرارداد اصلی با صندوق است. لازم به ذکر است محدوده زمین پروژه در پلاک ثبتی ۶۲۸۰/۱۱۴۰ بخش سه ثبتی اهواز به مساحت ۶۵۰۰۰ مترمربع واقع در مهرشهر اهواز است که کاربری‌های آن شامل دریاچه، رستوران، بازارچه خود اشتغالی، پردیس سینمایی، هتل و موارد دیگر برای آن در نظر گرفته شده است.
همچنین در خصوص احداث مجموعه سرمایه‌گذاری هایپرمارکت اهواز ابتدا در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری شهرداری اهواز در مورخه تیرماه سال ۱۳۹۷ تفاهم‌نامه اولیه با شرکت‌ها، هایپرمارکت‌های ماف‌پارس، منعقد شد که از سوی اداره کل راه و شهرسازی مقرر بود با توجه به صورت‌جلسه هیأت عالی سرمایه‌گذاری که به تأیید استانداری خوزستان رسیده بود، ۵ هکتار زمین در شهرک پردیس اهواز به پروژه اختصاص داده شود اما علی‌رغم مکاتبات و پیگیری‌های متعدد که انجام یافته اداره کل راه و شهرسازی، زمین مورد نظر را به پروژه اختصاص نداده‌اند، در نتیجه اجرای پروژه متوقف شده است.
در خصوص پروژه سرمایه‌گذاری احداث مجموعه اوشناریوم، نیز علی‌رغم طی مراحل کار (تهیه اسناد فراخوان – تنظیم آگهی و ارائه اسناد سرمایه‌گذاری و اخذ مجوزات، مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز و عقد قرارداد کاری) اما در آخرین مرحله یعنی تحویل زمین پروژه، شورای ترافیک استان طی نامه‌ای به شماره ۳۶۳۲۳/۲/۴/۴۴ در دهم بهمن ماه سال گذشته مبادرت به ارسال نامه‌ای کرد و طی آن توقف طرح و جلوگیری از انجام آن را به علت ایجاد مشکلات ترافیکی خواستار شد، در نتیجه سرمایه‌گذار بعد از چندین ماه پیگیری و اخذ مجوزات متعدد از انجام پروژه درخواست انصراف کرده است.
همچنین علی‌رغم آگهی‌های انتشار یافته مع‌الوصف با توجه به شرایط عمومی و حال حاضر اقتصادی کشور و وضعیت تورم موجود در بازار کسب و کار و از سوی دیگر نوسانات متعدد ارزها و … باعث شده که وضعیت تورم در ساخت و ساز و عمران با عدم ثبات قیمت‌ها مواجه شده که سرمایه‌گذاری را با مخاطرات و ریسک فراوان مواجه ساخته که در نتیجه شرکت‌کنندگان آگهی‌های منتشره برای ارائه پیشنهاد اقتصادی اقدام نکرده‌اند، که در بررسی‌های بعدی در نظر است که با تغییراتی در آگهی و اسناد فراخوان و ایجاد مشوق‌هایی قانونی پس از اخذ مجوز از مبادی ذیربط، اقدام لازم برای تجدید آگهی به عمل آید. بنابراین همانگونه که ملاحظه می‌شود مجموعه شهرداری متعاقب مصوبات مأخوذه از هیأت عالی سرمایه‌گذاری اقدام بایسته را معمول کرده است.
سؤال شماره ۳: چرا علی‌رغم بند چهار ماده هفت آیین‌نامه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها مصوب ۱۱/۰۱/۱۳۷۸ صورت تأیید شده جامع درآمد و هزینه شش ماهه شهرداری تاکنون به شورا ارائه نشده و انتشار عمومی نیز نشده است.
پاسخ شهردار به سؤال شماره ۳ :با توجه به سیاست‌های شورای شهر جهت شفاف‌سازی در شهرداری بالاخص در حوزه مالی و درآمد، از ابتدای مسئولیتم در راستای تحقق این سیاست یکی از اولویت‌های اینجانب مکانیزه کردن ساختار صدور اسنادی درآمدی و ارائه تراز مالی (دریافت فیش‌های قطعی، مقایسه اطلاعات فیش‌های قطعی، ثبت دریافتی‌های مربوط به اطلاعات فیش‌های قطعی، کانورت اطلاعات و مغایرت‌گیری اسناد ملی و درآمدی و …) بوده است.

به دلیل اینکه در سنوات گذشته این اقدامات به صورت غیرمکانیزه و غیر سیستمی انجام می‌شد اما با اصرار من بر انجام موضوع فوق‌الذکر و تلاش مجموعه شهرداری باعث شد مغایرت‌گیری به روز اسناد و نیز دریافت به روز اطلاعات درآمدی، نرم‌افزار جامع درآمدی برای اولین بار در این حوزه پیاده‌سازی شود. بنابراین استقرار این سیستم‌ها و تغییر از وضعیت غیرمکانیزه به مکانیزه باعث شد که نتوانیم گزارش شش ماهه را در سال گذشته منتشر کنیم اما اکنون با استقرار سیستم مذکور و اطمینان بالا از شفافیت‌های مالی می‌توانیم گزارش مذکور را منتشر کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.