کد خبر : 618
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1395 - 12:50

انتقاد استاندار خوزستان از ارتباط ضعیف جهاد کشاورزی خوزستان با دانشگاه کشاورزی رامین

دکتر غلامرضا شریعتی گفت: این مسأله رنج‌آور است که مشاهده می‌کنیم ارتباط سیستم جهاد کشاورزی خوزستان با دانشگاه رامین که یکی از قطب‌های کشاورزی کشور میباشد بسیار ضعیفی است. شریعتی در جلسه ای با هیأت‌رئیسه دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان که، نهم آذرماه در محل این دانشگاه برگزار شد، عنوان کرد سیستم آموزش

 انتقاد استاندار خوزستان از ارتباط ضعیف جهاد کشاورزی خوزستان با دانشگاه کشاورزی رامین
دکتر غلامرضا شریعتی گفت: این مسأله رنج‌آور است که مشاهده می‌کنیم ارتباط سیستم جهاد کشاورزی خوزستان با دانشگاه رامین که یکی از قطب‌های کشاورزی کشور میباشد بسیار ضعیفی است.
شریعتی در جلسه ای با هیأت‌رئیسه دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان که، نهم آذرماه در محل این دانشگاه برگزار شد، عنوان کرد سیستم آموزش کشور گستردگی بسیاری پیدا کرده و شاید برخی چندان موافق این گسترش نباشند، اما زمانی که گستردگی همراه با تولید علم در همان سطح و در همان مقیاس گسترده باشد، مسأله بدی نیست.
دکتر شریعتی در این جلسه اضافه کرد: نیاز استان به عملکرد حوزه آموزش عالی به دلیل عدم ارتباط مناسب ساماندهی نشده و شاهدیم که در برخی رشته‌های دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین، دانشگاه صنعتی بهبهان، دانشگاه شهید چمران اهواز و … دانشجو تربیت می‌کنند، به طوری‌که ممکن است این دانشجویان در چند سال آینده بیش از نیاز جامعه باشند اما در برخی رشته‌ها نیز ممکن است نیازهایی وجود داشته باشد که در چند سال اینده متوجه آن‌ها شویم و در این زمینه هیچ تربیت دانشجویی انجام نشده باشد. به همین دلیل فکر می‌کنم ضرورت ایجاد شورای هماهنگی بصورت کاملاً واضح احساس می شود./.
شریعتی تصریح کرد: ارتباط دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان که در حوزه منابع طبیعی، کشاورزی و دامپروری فعالیت می‌کند، با سیستم کشاورزی استان بسیار ضعیف است؛ خوزستان قطب کشاورزی کشور است، به طوری‌که با یک و نیم میلیون هکتار سطح زیر کشت و ۱۶ میلیون تن تولیدات کشاورزی که با اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری افق ۲۰ یا ۲۱ میلیون تن برای آن پیش‌بینی می‌شود، این مسأله رنج‌آور است که مشاهده می‌کنیم سیستم جهاد کشاورزی خوزستان با دانشگاه رامین در یکی از قطب‌های کشاورزی کشور، ارتباط بسیار ضعیفی دارد.
شریعتی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه رامین خوزستان می‌تواند به بهبود وضعیت حوزه کشاورزی استان کمک کند، گفت: خوزستان از نظر میزان تولیدات کشاورزی با فاصله زیاد از رتبه دوم، در رتبه یک کشور است اما برای آنکه کیفیت ارتقا پیداکند و تولید بهتر شوند، وظیفه‌اش بر عهده دانشگاه است.
همچنین استاندار خوزستان با گریزی بر اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری گفت باید الگوی کشت ارائه شود و نهادهای ترویجی شکل بگیرد که دانشگاه رامین در این زمینه‌ها می‌تواند به استان خوزستان کمک زیادی کند؛//پایان
استانداری خوزستان….
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.