کد خبر : 17739
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 فروردین 1400 - 15:10

فرماندار دزفول:

استاندار خوزستان اهتمام ویژه ای به شهرستان دزفول دارد

اخبار مهم خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

فرماندار ویژه دزفول عنوان کرد: استاندار خوزستان اهتمام ویژه ای به شهرستان دزفول دارند / تدبیر ویژه ی استاندار در خصوص اخذ ۱۴ بسته حمایتی ویژه اصناف استان خوزستان ، بسیار ارزشمند است / رسانه ها باید در ادبیات خود، رعایت ادب و حفظ جایگاه اجتماعی افراد را داشته باشند / استاندار بصورت روزانه، گزارش وضعیت شهرستان را از من جویا هستند

IMG 20210419 WA0063 استاندار خوزستان اهتمام ویژه ای به شهرستان دزفول دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خوزتاب؛ علی فرهمندپور در خلال بازدید شبانه خود از بخش اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول در پاسخ به این سوال که آیا در مهار کرونای خوزستان، سوء مدیریت اتفاق افتاده، اظهار کرد: من به دستور استاندار محترم از نزدیک بر روند مهار این بیماری در شهرستان مدیریت کرده و گزارش آن را بصورت شبانه روز برای ایشان ارسال می کنم . شما هیچ بیماری را مشاهده نخواهید کرد که در بیمارستان به امور او رسیدگی نشود ، لیکن حجم ورود بیماران بسیار زیاد است.

فرماندار ویژه دزفول تصریح کرد: دارو و تجهیزات به مقدار کافی برای بیماران وجود دارد، البته ایده‌آل نیست. باید تلاشمان را بیشتر کنیم که این بیماری کنترل و به حداقل انتشار برسد تا مردم از خطر نجات پیدا کنند.

وی ادامه داد: لذا به عنوان فرماندار ویژه ی شهرستان و معاون استاندار در دزفول ، باید عرض کنم نه تنها سوء مدیریتی وجود ندارد بلکه تمام توان مدیریتی برای مهار این بیماری قرار داده شد و همگان شاهد بودند که استاندار محترم در ابتدای حضور خود و حتی قبل از معارفه ، در شهرستان دزفول حاضر شد و از نزدیک بر نحوه ی عملکرد ما نظارت داشتند .

فرهمندپور افزود: باید بپذیریم این بیماری یک وجه بزرگ اجتماعی دارد و آن هم رفتار خود مردم هست من از شما به عنوان یک خبرنگار سوال می‌کنم آیا واقعاً مردم به تذکرات ما و استاندار محترم استان ، توجه می‌کنند؟ آیا در عروسی ها در عزا ها ، در دورهمی ها در بازار رفتنها و تجمعات غیر ضرور ، واقعاً رعایت می‌کنند؟ ما به چه زبانی به چه شکلی با چه شیوه ای باید خدمت مردم عرض کنیم که این بیماری با عدم رعایت و همکاری مردم و متولیان قابل کنترل نیست که امروز متاسفانه این اتفاق افتاده!

 

فرماندار دزفول گفت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی و دستور فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا ، در اولین مرحله ۳ هزار دوز واکس در دزفول توزیع و تزریق شد و با توجه به وضعیت این شهرستان تا اواخر همین هفته تعداد ۲ هزار دوز دیگر وارد و طبق پروتکل ها تزریق خواهد شد .

 

علی فرهمندپور عنوان کرد: تدبیر استاندار محترم خوزستان نسبت به تهیه و تخصیص ۱۴ بسته حمایتی از اصناف همچون عدم پرداخت قبوض، عدم پرداخت عوارض و مالیات ، استمهال زمان برای چک های برگشتی اصناف و … یکی از اقدامات موثر در حمایت از این قشر زحمتکش است که در این زمان اعمال محدودیت ها با مشکلات جدی مواجه شده اند . این اقدام ارزشمند در هیچ کجای کشور به این نحو انجام نشده است و این نشان از درایت ایشان دارد که باید قدردان آن باشیم .

 

فرماندار دزفول در خصوص کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان گفت: در ارزیابی انجام شده توسط ستاد ملی کرونا ، استان خوزستان رتبه ی یک را در بین سایر استان ها برای کنترل مبادی ورودی و خروجی ، به خود اختصاص داد که این امر نشان از کوشش و تلاش همه جانبه ی مسئولین استانی است لیکن باید اقرار کرد که کنترل ۱۴۷ نقطه ی ورودی به شهرستانی با وسعت جغرافیایی ۴۷۶۲ کیلومتر مربع و داشتن جاذبه های گردشگری متنوع و وسیع ، بسیار مشکل است و تا زمانی که خود مردم همراهی نکنند ، این امر میسر نخواهد شد.

علی فرهمندپور گفت: امروز به دستور استاندار جلسه ی فوق العاده ی کرونا در شهرستان دزفول برگزار و بر اساس مصوبات این جلسه ، اختیار تام امورات شهرستان به فرمانداری ویژه محول و تمامی امکانات برای مهار کرونا در شهرستان دزفول بسیج شد که به نوبه ی خود از حمایت استاندار محترم و اهتمام ایشان کمال تشکر را دارم .

 

فرهمندپور درخصوص علت کندی روند تکمیل پروژه های بیمارستانی در دزفول گفت: پروژه های مهم بیمارستانی دزفول با دو مقوله ی عدم وجود نقدینگی و تجهیزاتی که در گرو تحریم ها هستند ، مواجه است لکن در حال حاضر مشکل اصلی ما نبود کادر درمان برای رسیدگی به بیماران است . لازم به ذکر است که به دستور استاندار محترم بودجه ای برای جذب پرستار بصورت طرح ۸۹ روزه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شد که باید سریعا نسبت به شناسایی و گزینش این افراد اقدام کنیم . در اینخصوص نیز فراخوان جذب منتشر شده و حدود ۱۳ نفر تا کنون مراجعه داشته ایم که امیدواریم این آمار بالاتر رود .

وی افزود: همچنین جا دارد از خیرین محترم کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم که در کمتر از ۴۸ ساعت حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مرکز درمانی حضرت زینب کمک کردند و در حال حاضر یک فضای ۱۰۰ تختخوابه را برای بستری بیماران در اختیار داریم .

 

فرماندار دزفول در پایان گفت: رسانه ها نباید در جریان مطالبه گری خود ، شان و جایگاه حقیقی و حقوقی افراد را نادیده بگیرند که این اوج بداخلاقی است . بیان انتقادات آن هم با استفاده از الفاظ نادرست ، در هیچ کجا پسندیده نیست و رسالت رسانه را خدشه دار خواهد کرد .

 

فرهمندپور در پایان ضمن حمایت از خدمات دولت خدمتگزار عنوان کرد: استاندار محترم و نماینده عالی دولت در استان خوزستان ، از پیشکسوتان و سرمایه های این نظام هستند که همچون پدری دلسوز از تمام توان و انرژی خود برای خدمت به مردم استفاده کرده و در این راه از هیچ کوششی دریغ ننموده اند و همه مردم استان باید قدردان زحمات شبانه روزی ایشان باشیم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.