استاندار خوزستان : پروژه راه آهن اهواز به اصفهان نقش مهمی در اشتغال و گردشگری خوزستان دارد/ این پروژه توجیه دار ترین طرح کشور است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب نشست بررسی پروژه‌های ریلی استان روز چهارشنبه ۱۴ آذر ماه در مهمانسرای شهید رجایی استانداری با حضور استاندار خوزستان، معاونین و مدیران ارشد راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مسئولان استانی برگزار شد.   در این نشست ، پروژهای ریلی استان از جمله پروژه اتصال اهواز به اصفهان مطرح

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب نشست بررسی پروژه‌های ریلی استان روز چهارشنبه ۱۴ آذر ماه در مهمانسرای شهید رجایی استانداری با حضور استاندار خوزستان، معاونین و مدیران ارشد راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مسئولان استانی برگزار شد.

 

در این نشست ، پروژهای ریلی استان از جمله پروژه اتصال اهواز به اصفهان مطرح شد و آخرین مراحل اداری آن و مشکلات پیش رو در این رابطه توسط دکتر شریعتی و مسئولان و مدیران راه آهن کشور مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خوزستان در این جلسه اظهار داشت پروژه عظیم راه آهن اهواز _ اصفهان که قرار است توسط کنسرسیوم تشکیل شده شرکت های بزرگ داخلی یا خارجی شروع شود در بحث اشتغال و گردشگری استان خوزستان و همچنین اقتصاد کشور نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

وی افزود این طرح از توجیه دار ترین طرح های کشور است و در ۲سال اخیر با رایزنی های صورت گرفته از یک پروژه خاک خورده ،  به یک پروژه اولویت داد رسیده و انشالله بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

 

بر اساس اظهار سعید رسولی عضو هیئت رئیسه راه آهن کشور برای فاینانس این پروژه که یک ابر پروژه به شمار میرود تعدادی کنسرسیوم و شرکت پیشنهاداتی ارائه داده اند که این موارد در مرحله اهلیت سنجی است و مذاکره با شرکت هایی که به تایید رسیده در جریان بوده و مراحل قانونی برای تامین مالی این پروژه در حال طی شدن است.

دیگر پروژه ریلی ای که در این نشست مطرح شد پروژه اتصال شهر بندر امام (ره) به خرمشهر بود.

مذاکرات با کنسرسیوم داخلی که برای تامین مالی این پروژه پیشنهاد داده در حال انجام است و انتظار می رود در سال جاری مراسم کلنگ زنی پروژه اتصال خط ریلی بندر امام (ره) به خرمشهر برگزار شود.

در ادامه این نشست طرح های ریلی دیگر از جمله بندر خشک اندیمشک و ریل باس اهواز به بحث و بررسی گذاشته شد.

 

IMG 20181206 021757 409 300x174 استاندار خوزستان : پروژه راه آهن اهواز به اصفهان نقش مهمی در اشتغال و گردشگری خوزستان دارد/ این پروژه توجیه دار ترین طرح کشور است

 

 

?✏ مجتبی بهزادی / عکاس و خبرنگار پایگاه خبری خوزتاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.