استان خوزستان پرچم دار توسعه دوره پیش دبستانی است

مدیر کل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: استان خوزستان با افزایش پوشش نوآموزان پیش دبستانی از ٢٧ به ١٠٠ درصد، پرچم دار توسعه دوره پیش دبستانی در کشور است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، رخساره فضلى

مدیر کل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: استان خوزستان با افزایش پوشش نوآموزان پیش دبستانی از ٢٧ به ١٠٠ درصد، پرچم دار توسعه دوره پیش دبستانی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، رخساره فضلى صبح روز دوشنبه ٦ اسفندماه ٩٧ در  نخستین همایش ملى یافته هاى پژوهشى در حوزه پیش دبستانی که در اهواز برگزار شد، گفت: امروزه توسعه دوره پیش دبستانی از جایگاه خاصی در نظام تعلیم و تربیت برخوردار است و اگر می خواهیم دستاوردهای تعلیم و تربیت تحقق پیدا کند باید به دوره پیش دبستانی توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه همدلی و همراهی در استان خوزستان زمینه جذب صد در صدی نوآموزان پیش دبستانی را فراهم کرد، افزود: آنچه در استان خوزستان در حوزه گسترش دوره پیش دبستانی رخ داد، یک عزم استانی بود و لازم است که این  دستاورد مهم، محترم شمرده و ارزشمند شمرده شود.

وی با بیان اینکه نرخ پوشش پیش دبستانی در کشور از ١٩ به ٥٠ درصد رسیده است، گفت: تفاضل نرخ پوشش پیش دبستانی در کشور ٣٢ درصد افزایش را نشان می دهد و استان خوزستان از این نظر جزو ٥ استان برتر کشور است.

فضلی در این همایش با اشاره به مدل مفهومی استقرار آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی اظهار کرد: مدیریت و اجرای دوره پیش دبستانی بر عهده دو بخش دولتی و غیردولتی است و در استانهایی که دارای محرومیت هستند، دولت در استقرار دوره پیش دبستانی نقش بسیار مهمی دارد.

وی در تبیین اقدامات انجام شده برای توسعه کیفی در دوره پیش دبستانی گفت: تدوین برنامه جامع کیفیت بخشی به دوره پیش دبستانی، تدوین برنامه جامع نظارت و ارزیابی دوره پیش دبستانی و استفاده از محتوا و فعالیت های مورد تایید وزارت آموزش و پرورش بخشی از این اقدامات است.

فضلی اضافه کرد: تدوین نظام جامع توانمند سازی نیروی انسانی، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی ویژه نیروی انسانی شاغل در دوره پیش دبستانی و اجرای برنامه های کیفیت بخشی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه کیفیت بخشی به این دوره است.

fileLoader استان خوزستان پرچم دار توسعه دوره پیش دبستانی است

وی سنجش نوآموزان برای ورود به دوره پیش دبستانی را بسیار مهم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: دوره پیش دبستانی نجات بخش نوآموزانی است که از  بهره هوشی پایین تری برخوردار هستند و حضور در این دوره سبب افزایش ١٠ نمره در بهره هوشی نوآموزان دیر آموز می شود.

فضلی در عین حال یادآور شد: برای تحول در دبستان باید نگاه ها به دوره پیش دبستانی معطوف شود و باید سعی کنیم که دوره پیش را به هویت و نقش واقعی خود برسانیم.

گفتنی است در این همایش ٢٦٥ مقاله به دبیرخانه همایش ملى یافته هاى پژوهشى در حوزه پیش دبستانی ارسال شد  که بعد از پالایش اولیه ١٠٥ مقاله پذیرفته شدند. از این تعداد، ١٠ مقاله به عنوان مقاله برتر برای سخنرانی انتخاب شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.