کد خبر : 7066
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 خرداد 1398 - 10:23

استفاده از ظرفیت سمن‌ها و خیرین در بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: اکنون که در مرحله چهارم مدیریت سیلاب قرار داریم باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین در بحث بازسازی و نوسازی استفاده کنیم. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، کیامرث حاجی زاده در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان که امروز ۱۲ خردادماه در

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: اکنون که در مرحله چهارم مدیریت سیلاب قرار داریم باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین در بحث بازسازی و نوسازی استفاده کنیم.

WhCVf6uOLoey 300x179 استفاده از ظرفیت سمن‌ها و خیرین در بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، کیامرث حاجی زاده در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان که امروز ۱۲ خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این قرارگاه متناظر با قرارگاه کشوری بازسازی و نوسازی تشکیل شده است و کار بازسازی و بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده را تا رسیدن به نتیجه نهایی دنبال خواهد کرد.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب سازمان‌های مردم نهاد در بحث خدمات رسانی به مردم سیل زده خوزستان افزود: در عملکرد گروه های جهادی، خیرین و سازمان های مردم نهاد شاهد عملکرد بسیار خوبی بودیم و اکنون که در مرحله چهارم مدیریت سیلاب قرار داریم باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان تصریح کرد: بسیاری از گزارشات عملکرد کمیته‌ها به قرارگاه بازسازی نرسیده است و در این زمینه کمیته هایی که در بحث ستاد بازسازی و نوسازی فعالیت می‌کنند، باید گزارشات جلسات و جمع‌بندی‌ها را به قرارگاه استانی جهت گزارش به سطح کشور ارسال کنند.

حاجی زاده با اشاره به بحث اقدامات عملیاتی کمیته‌های بازسازی و نوسازی استان عنوان کرد: باید از درون کمیته‌ها عملکرد عملیاتی استخراج شود. در این زمینه باید اقدامات انجام شده، تسهیلات پرداخت شده و کمبودها رصد شود و هرچه نیاز است و یا کمبودهایی که وجود دارد شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه همچنان در برخی از مزارع کشاورزی آب وجود دارد، ادامه داد: در دشت آزادگان و هویزه و بخش مرکزی اهواز همچنان دچار مشکل هستیم و زمین‌های زراعی در این مناطق همچنان زیر آب هستند. باید امکانات فراهم شود تا مردم در این مناطق بتوانند نسبت به کشت تابستانه اقدام کنند.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سیلاب خوزستان به زیر اب رفتند و در این زمینه باید شرایطی فراهم شود تا کشاورزان بتوانند نسبت به کشت تابستانه اقدام و بخشی از مشکلات به وجود امده در اثر سیلاب را با این کشت برای خود حل کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.