اعتبارات آموزش و پرورش خوزستان جوابگوی نیاز این استان نیست

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: روند اختصاص اعتبارات به آموزش و پرورش شایسته و پاسخگوی نیاز این استان نیست . محمد تقی زاده روز چهارشنبه در آیین تجلیل از ۴۰۰ دانش آموز ممتاز اندیمشکی در سالن شهدای معلم این شهر افزود: به صورت میانگین سهم هر دانش آموز از اعتبارات طول یکسال آموزشی،

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: روند اختصاص اعتبارات به آموزش و پرورش شایسته و پاسخگوی نیاز این استان نیست .
82490554 71534650 300x200 اعتبارات آموزش و پرورش خوزستان جوابگوی نیاز این استان نیست
محمد تقی زاده روز چهارشنبه در آیین تجلیل از ۴۰۰ دانش آموز ممتاز اندیمشکی در سالن شهدای معلم این شهر افزود: به صورت میانگین سهم هر دانش آموز از اعتبارات طول یکسال آموزشی، تنها ۱۴ هزار ریال است .

وی اضافه کرد: این اداره بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از شرکت های مختلف طلبکار است که با پرداخت آن بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش استان خوزستان رفع می شود.

تقی زاده گفت:یکی از دلایل عدم رونق مناسب خدمات حوزه آموزش و پرورش، بی توجهی به اولویت خدمات مورد نیاز جامعه در این عرصه است در صورتکه باید با توجه مناسب به این حوزه، آگاهی و توان معنوی و فکری دانش آموزان را گسترش داد.

وی بیان کرد: ارزیابی نا مناسب کیفیت سنجی خدمات آموزشی بزرگ ترین ضعف حوزه آموزش و پرورش است و به همین جهت، الزامی کردن پیش دبستانی و شناخت نیازهای اجتماعی، اولویت نخست ما است .

وی در ادامه اضافه کرد: بازی ،بهداشت ،تربیت بدنی فرزندان و گسترش سواد والدین شاخص های مناسب آموزشی است و کنکور شاخص مناسبی در این عرصه نیست .

تقی زاده گفت: کسب رتبه سوم بیسوادی، شایسته استان خوزستان نیست چرا که این استان دارای اولین دانشگاه ایران و جهان است.

وی در بخش دیگری گفت: حضرت علی (ع) منشا خیر و برکت گسترده ای در تاریخ جهان است و درک و فهم فلسفه نهضت های تاریخی، مهم ترین نیاز دانش آموزان کشور است.

تقی زاده افزود: دانش آموزان ما به صرف بیان وقایع تاریخی نیاز ندارند بلکه باید سیره عملی و اعتقادی اهل بیت (ع) در جامعه گسترش یابد چرا که فرهنگ اسلامی، یک نهضت جهانی است.

وی اظهار کرد: دانش آموزان باید به مفاهیم اسلامی و اهل بیت (ع) وصل شوند و با اتصال دانش آموزان به این مفاهیم، بسیاری از نیازهای ما رفع و خدمات فرهنگی گسترش می یابد چرا که آموزش و پروش عامل پویایی جامعه است.

نماینده مردم اندیمشک نیز گفت:مدرسه، عامل پیشرفت کشور و بهترین عرصه برای گسترش تولید و راه انبیا، علم و مدرسه است. ما باید به این حوزه بیش از گذشته توجه داشته و توسعه خدمات این عرصه را مورد توجه قرار دهیم.

فریدون حسنوند بیان کرد: رشد شاخص های آموزشی نیاز ضروری اندیمشک است و این شهرستان با توجه به شرایط و استعدادها می تواند پیشتاز شهرهای استان و کشور در حوزه علم و آموزش باشد.

وی پیگیری رفع مشکلات معلمان و تجلیل از جامعه فرهنگی اندیمشک، احداث و آغاز ساخت ۲۰ مدرسه با همکاری بنیاد برکت ، تکمیل ، تجهیز و نوسازی فضاهای آموزشی و ورزشی از جمله طرح های این شهرستان در بخش آموزش و پرورش می باشند که در دست پیگیری است.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت: توسعه خدمات آموزشی در الوار گرمسیری و بخش مرکزی اولویت نخست شهرستان تعیین شده است.

پیمان جهانگیری خواستار همراهی همه نهادها و دستگاهها در راستای نیل به اهداف آموزش و پرورش در شهرستان شد.

محمد قلاوند مدیر آموزش و پرورش اندیمشک نیز گفت:هفت میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش اندیمشک اختصاص یافت که محقق نشد اما با اینحال توسعه آموزش و پرورش در این شهرستان متوقف نشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.