کد خبر : 26991
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1402 - 18:43

اعتراض خانواده‌های جان باختگان هواپیمای اوکراینی به احکام صادره دادگاه نسبت متهمین این پرونده

خبرهای مهم خوزستان و ایران را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

علیزاده طباطبایی، وکیل برخی خانواده‌های پرواز ۷۵۲: به این حکم اعتراض می‌کنیم/ در جلسات آخر بیشتر خانواده‌ها به این نتیجه رسیدند که این دادگاه حکم عادلانه نخواهد داد/خانواده‌ها افراد دیگر را مقصر می‌دانند

PhotoGrid 1681830344016 اعتراض خانواده‌های جان باختگان هواپیمای اوکراینی به احکام صادره  دادگاه نسبت متهمین این پرونده

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ وکیل برخی از خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲ درباره حکم بدوی صادر شده برای این پرونده به دیده‌بان ایران گفت: ما این حکم را قبول نداریم و به آن اعتراض می‌کنیم.به عنوان وکیل وظیفه‌ام این است که اعتراض کنم و خانواده‌ها را تشویق به اعتراض کنم به این امید که عدالت اجرا شود ولی بیشتر خانواده‌ها در جلسات آخر دادگاه به این جمع‌بندی رسیدند که این دادگاه حکم عادلانه نخواهد داد.

پس از حدود سه سال و برگزاری ۲۰ جلسه دادگاه، روز گذشته حکم بدوی پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد. متهم ردیف اول پرونده به عنوان فرمانده سامانه دفاعی تور ام یک به ۱۳ سال حبس و پرداخت دیه و ۹ متهم دیگر به یک تا سه سال حبس محکوم شدند.

محمود علیزاده طباطبایی وکیل چند تن از خانواده‌های جانباختگان پرواز PS752 در واکنش به حکم صادر شده به دیده‌بان ایران گفت: «من هم حکم را در رسانه‌ها خواندم ولی هنوز به ما ابلاغ نشده است. تا ابلاغ نشود ما نظری نمی‌دهیم ولی قطعا به این حکم اعتراض می‌کنیم. ما این حکم را قبول نداریم؛ در حد کیفرخواستی که ما قبول نداشتیم حکم را صادر نکردند. شکایت موکلین ما از افراد دیگر بوده که هنوز پرونده مفتوح است. در این حد هم مورد قبول موکلین ما نیست.»

وی همچنین درباره احراز هویت متهمان برای خانواده‌ها، عنوان کرد: «درجه، شغل و جایگاه متهمان مشخص است ولی نمی‌دانیم واقعا این ده نفر مقصر بودند یا خیر. در مجموع خانواده‌ها افراد دیگر را مقصر می‌دانند.»

علیزاده طباطبایی درباره روند دادرسی پس از اعتراض به حکم، بیان کرد: «حکم که ابلاغ شود اگر بالای ده سال باشد، فرجام خواهی به دیوان عالی کشور می‌رود، رسیدگی می‌شود و رای قطعی صادر می‌کند. اگر زیر ده سال باشد به تجدید نظر استان می‌رود. به هر جهت به این رای ما اعتراض خواهیم کرد. دست‌کم خانواده‌هایی که در دادگاه حضور داشتند و ماندند اعتراض می‌کنیم اما در مورد آن‌ دست از خانواده‌هایی که کناره‌گیری کردند و گفتند حکم را قبول نداریم، نمی‌دانم اعتراض می‌کنند یا خیر.»

این وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا به اجرای عدالت پس از اعتراض به حکم امیداوار است، گفت: «من به عنوان وکیل وظیفه‌ام این است که اعتراض کنم و خانواده‌ها را تشویق به اعتراض کنم به این امید که عدالت اجرا شود ولی بیشتر خانواده‌ها در جلسات آخر دادگاه به این جمع‌بندی رسیدند که این دادگاه حکم عادلانه نخواهد داد.»

وی ادامه داد: «الان این خانواده‌ها به من و چند نفر از موکلینی که ماندند، به شدت معترض هستند که ما گفتیم اینها حکم عادلانه نمی‌دهند چرا شکای‌تتان را مستند نکردید؟ ولی ما همچنان دنبال اجرای عدالت هستیم و امیدارم در دیوان عالی کشور رسیدگی عادلانه‌تری صورت گیرد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.