کد خبر : 24887
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آذر 1401 - 20:32

اعلام مقدار واریز سود سهام عدالت به هر فرد از زبان وزیر اقتصاد

خبرهای مهم خوزستان و ایران را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

وزیر امور اقتصاد و امور دارایی با اعلام اینکه از روز گذشته که پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوارها آغاز شده است، گفت: ۵٣٢ هزار تومان به ازای هر فرد از خانوار دارای سهام عدالت پرداخت شد.

1794002751 اعلام مقدار واریز سود سهام عدالت به هر فرد از زبان وزیر اقتصاد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از دیروز که پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوارها آغاز شده است و ۵٣٢ هزار تومان به ازای هر فرد دارای سهام پرداخت می شود.
وی خاطر نشان کرد که این رقم برای برخی سهامداران ۶۰۰ هزار تومان است.
خاندوزی افزود: امروز پرداخت سود سهام از بانک‌های رفاه، سپه، دی، رسالت و سامان به پایان رسید و برخی از بانک‌ها روز پنجشنبه و شنبه برای پرداخت سود سهام عدالت اقدام می کنند و این روند تا پرداخت کامل ادامه خواهد داشت.
وزیر اقتصاد و امور دارایی خاطرنشان کرد: این نیمی از سود سهام عدالت ١۴٠٠ است و نیمی دیگر آن تا پایان سال یا اوایل سال آینده پرداخت خواهد شد.

سهام دولت در بانک های دولتی افزایش می‌یابد/ نسبت کفایت سرمایه بانک‌های دولت به هشت درصد می‌رسد
وی در ادامه از مصوبه دولت برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی خبر داد و گفت:‌ با توجه به اینکه نارضایتی‌های زیادی از سقف تسهیلات بانک ها وجود داشت، دولت امروز مصوب کرد رقم ٣۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک های دولتی بزودی صورت گیرد.
خاندوزی اظهار داشت: افزایش سرمایه بانک ها از محل سهامی که دولت از شرکت های دولتی در اختیار داشت، برای تمام بانک های دولتی اجرا می شود.
وزیر اقتصاد ادامه داد: با این اقدام و اجرای مصوبه امروز دولت، نسبت کفایت سرمایه تمام بانک‌های دولتی بجز ملی و سپه به عدد هشت درصد بر پایه صورت های مالی سال گذشته آنها رسیده و استاندارد می شود و بنابراین می توانند برای تسهیلات دهی به مردم در داخل و نیز در مراودات بین المللی از بهبود نسبت کفایت سرمایه خود استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.