کد خبر : 25785
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 بهمن 1401 - 21:02

استاندار خوزستان در نشست صمیمانه اقوام و عشایر استان عنوان کرد؛

افتتاح بیش از یک هزار و ۲۰۰ پروژه در دهه فجر امسال/تاکید بر ضرورت بومی‌گزینی/اقتصاد مردمی و روستا محور در استان ایجاد شود/مدیران باید در کف جامعه میان مردم باشند

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در خوزتاب بخوانید

نشست صمیمانه اقوام و عشایر استان با استاندار خوزستان و افتتاح همزمان ۴۳۳ پروژه خدمات شهری و روستایی به مناسبت دهه مبارک فجر امروز پنجشنبه ۲۰ بهمن‌ماه در سالن همایش آب و برق “گیت بوستان” در اهواز برگزار شد.

IMG 20230209 210328 173 افتتاح بیش از یک هزار و ۲۰۰ پروژه در دهه فجر امسال/تاکید بر ضرورت بومی‌گزینی/اقتصاد مردمی و روستا محور در استان ایجاد شود/مدیران باید در کف جامعه میان مردم باشند

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان اظهار داشت: ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود در نظر گرفته شده است.

حسینی محراب با اشاره به آمار پروژه‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ عنوان داشت: خوزستان در سال جاری بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروژه را آغاز کرده بود که در ایام دهه فجر افتتاح شدند و این نشان از عزم قوی دولت سیزدهم برای ساخت خوزستان است.

وی مردم را پایه‌های انقلاب دانست و بیان داشت: بر اساس اندیشه امامین انقلاب، مردم به عنوان صاحب انقلاب جایگاه محوری و اساسی داشتند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه صنایع بزرگ، کوچک و خوشه‌های صنعتی باید با یکدیگر مرتبط شوند؛ تصریح کرد: اقتصاد مردمی و روستا محور باید با همراهی نخبگان، خبرگان، عشایر، طوایف و .. در استان خوزستان ایجاد شود؛ همچنین مدیران در کف جامعه میان مردم باشند و مشکلات آن‌ها را برطرف کنند.

حسینی محراب افزود: خوشه‌های صنعتی اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند، قابلیت صادرات پیدا می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت بومی‌گزینی در خوزستان ادامه داد: لازم است رشته‌های دانشگاهی متناسب با رشد صنعتی استان شکل گیرند و اثرات این رشته‌ها در صنعت مشاهده شود.

استاندار خوزستان ابراز داشت: کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک در پایان دست صنایع برای جلوگیری از خام فروشی ایجاد شوند.

حسینی محراب با بیان اینکه صادرات با کشورهای منطقه اولویت ما است، گفت: فرهنگ عشایر استان خوزستان باید در اقتصاد و بازرگانی نیز دیده شود.

وی در پایان با اشاره به مهارت آموزی در حوزه صنعت اظهار داشت: دانسته‌ها و تجربیات باید مانند فرهنگ سینه به سینه منتقل شود.

لازم به ذکر است این آئین با حضور نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تأمین، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

گفتنی است همزمان با این دیدار آئین افتتاح ۴۳۳ پروژه خدمات شهری و روستایی در استان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مسئولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.