کد خبر : 24338
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 15:43

افزایش خدمات تخصصی درمانی تامین اجتماعی در خوزستان

خبرهای مهم اهواز و خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab دنبال کنید

افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی خوزستان در ۴۱ مرکز مستقیم و ۲۴۰۰ مرکز غیرمستقیم خدمات درمانی رایگان و نیمه رایگان دریافت می‌کنند.

 افزایش خدمات تخصصی درمانی تامین اجتماعی در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان در گفتگوی ویژه با تحریریه خبر خوزستان با بیان اینکه متولی درمان در کشور وزارت بهداشت و آموزش پزشکی است گفت : اداراتی مانند تامین اجتماعی ملزم به کمک به این وزارتخانه برای درمان بیماران هستند.

دکتر امیرحسین بنی احمد خوزستان با اشاره به اینکه در خوزستان هفت بیمارستان ، ۲ پلی کلینیک شبانه روزی و ۳۲ مرکز به صورت مستقیم به بیماران زیرپوشش تامین اجتماعی خدمات رسانی می‌کند افزود : همچنین ۲۴۰۰ مرکز در استان طرف قرارداد تامین اجتماعی به صورت خرید خدمت برای درمان بیماران هستند که ۱۰ درصد فرانشیز بستری و ۳۰ درصد فرانشیز سرپایی به عهده بیماران است و مابقی هزینه‌ها از سوی تامین اجتماعی پرداخت می‌شود .

وی با اشاره به عملکرد ۹ ماهه این مجموعه در حوزه‌های معاونت درمان ، خرید راهبردی و اسناد و اداری مالی گفت : پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امیرالمومنین اهواز به عنوان بزرگترین مرکز درمانی جنوب غرب کشور در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر راه اندازی شد که در این مجموعه خدمات درمانی به صورت رایگان با مراجعه بدون معطلی به بیماران در حال ارائه است .

بنی احمد همچنین با اشاره به مشکلات قشر بازنشسته در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی افزود : قرار است سانتر کامل قلب و عروق در بیمارستان امیرالمومنین اهواز برای ارائه خدمات به بازنشسته‌ها  در بخش‌های جراحی ،آی سی یو،  تصویربرداری ، اتاق عمل، سی سی یو و ترخیص راه اندازی و بدون پرداخت هزینه این بیماران درمان شوند.

وی همچنین با اشاره به دیگر اقدامات این مجموعه در سایر شهر‌های استان گفت : بیمارستان کوی فرهنگیان آبادان قرار است تا نیمه اول سال آینده تکمیل شود و اقدام به پذیرش بیماران کند ، همچنین با فعال شدن اتاق های عمل بیمارستان ماهشهر خدمات بیشتری به بیماران ارائه می شود ، در بیمارستان بهبهان نیز با افزایش اتاق های عمل میزان خروج بیماران برای جراحی از این شهرستان کاهش یافته است .

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان افزود : همچنین  فاز دوم بیمارستان شوشتر آغاز شده است و در بیمارستان دزفول نیز با بخش‌های فعال اطفال و داخلی قرار است اتاق عملی برای بیماری‌های خاص راه اندازی و تخت های سی سی یو و ای سی یو نیز به چرخه درمان این بیمارستان اضافه شود .

وی با اشاره به جذب پزشک متخصص در بیمارستان مسجدسلیمان گفت : همچنین بلوک زایمان و مامایی قرار است به همراه بخش‌های داخلی و اطفال در این مجموعه فعال شود.

بنی احمد با بیان اینکه بیمارستان امیرکبیر (میلاد) اهواز ، بیماران غرب کارون را پوشش می‌داد افزود : قرار است این مجموعه به زودی زیر پوشش مدیریت درمان تامین اجتماعی قرار گیرد و خدمات رایگان به بیماران ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دندانپزشکی ۴ خدمت رایگان شامل معاینه ، جرمگیری ، کشیدن و پر کردن در بیمارستان‌های تامین اجتماعی انجام می‌شود گفت : خدمات تخصصی عصب و ریشه به دلیل هزینه‌های بالا در این مجموعه ها ارائه نمی‌شود ،

بنی احمد افزود : به همین منظور طرح راه اندازی مرکز دندانپزشکی تامین اجتماعی در اهواز ارائه شده است تا با ۵۰ یونیت در دو شیفت به بیماران خدمت رسانی کند که در صورت راه اندازی خدمات دندانپزشکی به بیماران افزایش می‌یابد .

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح دارویار گفت : بیشتر پرداخت‌ها در این طرح به عهده تامین اجتماعی است و تا آخر آبان همه تسویه حساب‌ها با داروخانه‌های خوزستان انجام شده و با توجه به کمبود برخی دارو‌ها به دلیل تحریم‌ها ، با رویکرد جدید شرایط بهتری برای تامین دارو‌ها فراهم شده است .

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان در بخش دیگری از سخنانش افزود : عمل‌های جراحی رایگان مربوط به دیسک کمر و ضربه مغزی در بیمارستان امیرالمومنین اهواز  و ارتوپدی در بیمارستان های امیرالمومنین اهواز ، بهبهان و ماهشهر  انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت درمانگاه ایثار اهواز و ضرورت تخلیه فوری این ساختمان گفت : طی دو روز با مشخص شدن ساختمان جدیدی جنب مسجد ارشاد اهواز تخلیه و جابجایی این بیمارستان انجام شد که در دو طبقه این ساختمان درمانگاه ایثار راه اندازی شده است.

بنی احمد بیان کرد : ۶ مرکز درمانی در شهر‌های ملاثانی ، رامشیر ، مسجدسلیمان ، گتوند، اروندکنار ،هندیجان و  باوی قرار است در صورت تامین اعتبار و زمین تا سال آینده به مجموعه مراکز تامین اجتماعی خوزستان اضافه شود ؛ در باغملک مجوز ساخت یک مرکز درمانی تامین اجتماعی دریافت شد که تا راه اندازی کلینیک فعلا در اورژانس بیمارستان سابق این شهرستان به بیماران خدمت رسانی می شود .

وی در ادامه همچنین با اشاره به مشکلات بازنشسته‌ها در زمینه بیماری‌های قلبی ، عروقی ، اورولوژی و داخلی گفت : طرحی برای پذیرش بازنشسته‌ها در بیمارستان امیرالمومنین به صورت ویژه برای تسهیل ارائه خدمات در نظر گرفته شده است که در صورت موافقت به صورت تخصصی با استقرار متخصصان و پزشکان بدون معطلی ویزیت آن‌ها انجام شود.

بنی احمد با اشاره به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون‌های پزشکی از ۹ ماه به زیر دو هفته نیز گفت : این خدمات برای تسهیل تردد مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است .

وی در بخش دیگری با اشاره به طرح افزایش جمعیت گفت : یکی از مشکلات بیمه شدگان هزینه بالای درمان ناباروری بود که پس از فراخوان پرداخت اقساط هزینه‌های پرداخت شده از سوی زوج‌های نابارور تاکنون هزار زوج نام نویسی و ۷۰۰ زوج مدارک خود را تحویل داده‌اند که از این تعداد بالای ۹۰ درصد هزینه‌ها به آنان پرداخت شده است .

بنی احمد ادامه داد : در پلی کلینیک تخصصی بیمارستان امیرالمومنین اهواز یک سانتر ویژه زنان راه اندازی شده است که هر روز دو متخصص زنان ، دو ماما و یک اتاق آموزش زنان باردار فعال است و از اولین ویزیت تا زایمان به صورت رایگان به آنان خدمت رسانی می‌شود ؛ در موارد خاص نیز که زایمان طبیعی فراهم نباشد در بیمارستان امیرالمومنین اهواز عمل سزارین به صورت رایگان برای مادران تحت پوشش انجام می شود .

وی حفظ کرامت انسانی بیمه شدگان در کنار خدمت را از اهداف مدیریت درمان تامین اجتماعی استان عنوان کرد و گفت : به همین منظور در شهر‌هایی که بیمارستان تامین اجتماعی وجود نداشته است ، مانند اروند کنار و کارون قرارداد‌هایی با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد که طبق تفاهم نامه فرانشیز از بیماران تامین اجتماعی دریافت نمی‌شود .

مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان همچنین با اشاره به فعالیت پلی کلینیک ۲۴ ساعته شهید رجایی در اهواز با پزشک عمومی ، داروخانه ، اورژانس ، تزریقات و در دو شیفت آزمایشگاه و رادیولوژی گفت : در این مرکز خدمات تخصصی چشم ، اورولوژی ، زنان ، داخلی ، اطفال ، جراحی عمومی ، گوارش و روماتولوژی به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.