کد خبر : 3839
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 دی 1397 - 19:31

افزایش قیمت نان و تاکید بر بالا بردن کیفیت نان / نرخ های مصوب بعد از ابلاغیه استانداری اجرا می شوند

مجتبی بهزادی:  گزارش پایگاه خبری خوزتاب، در جلسه امروز گندم آرد و نان استان خوزستان با توجه به افزایش نرخ کرایه، کارگر و دیگر موارد مرتبط با نان ، افزایش نرخ نان تصویب و اجرای این مصوبه پس از ابلاغیه استانداری موکول شد. استاندار خوزستان گفت : تایید افزایش قیمت نان به دلیل مشکلات اقتصادی

مجتبی بهزادی:  گزارش پایگاه خبری خوزتاب، در جلسه امروز گندم آرد و نان استان خوزستان با توجه به افزایش نرخ کرایه، کارگر و دیگر موارد مرتبط با نان ، افزایش نرخ نان تصویب و اجرای این مصوبه پس از ابلاغیه استانداری موکول شد.

استاندار خوزستان گفت : تایید افزایش قیمت نان به دلیل مشکلات اقتصادی برایم سخت است زیرا نان مهم‌ترین کالای مصرفی خانوار است و با حساسیت و وسواس باید حق مردم را در نقاط مختلف استان پیگیری کنیم، پروانه کسب واحدهای نانوایی باید اصلاح شود . همچنین کیفیت نان باید بهبود پیدا کند که مردم با افزایش قیمت نان، شاهد بالا رفتن کیفیت باشند.

دکتر شریعتی با اشاره به استفاده از بلانکیت (جوهر قندی) در برخی نانوایی‌های استان، گفت:  سازمان غذا و دارو  باید آزمایشات در خصوص استفاده از بلانکیت انجام دهد و حداقل مقدار مجاز استفاده از آن را تعیین کند سپس سازمان استاندارد میزان مصرفی در نانوایی‌ ها را بررسی کند که از حداقل میزان تعیین شده بالاتر نباشد .توجه شود تا هنگامی که جواب آزمایشات سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد مشخص نشد، به دلیل اینکه وجود این ماده در دستورالعمل پخت نان نیست،این سازمان های زیربط گشت و نظارت‌های خود را افزایش دهند و با جدیت به استفاده کنندگان این ماده در نانوایی برخورد شود .

استاندار با تاکید به افزایش گشت های نظارتی سازمان تعزیرات و بهداشت عنوان کرد : نان قوت روزانه همه مردم است ، بصورت رندوم در واحد های نانوایی کیفیت خمیر و وزن چانه نان‌ها را بررسی کنید و واحد های نانوایی که قوانین را رعایت نکنند و گران‌فروشی یا کم‌فروشی می‌کنند، پس از یک یا دو بار تکرار تخلف باید با آنها برخورد قهری و  تعلیق سهمیه آرد و پروانه کسب مواجه شوند

 

قیمت مصوب برای هر قرص نان ؛

? نان لواش با وزن چانه ۱۵۰ گرم، نرخ دولتی ۱۸۰ تومان و نرخ آزاد ۲۵۰ تومان

? نان بربری با وزن چانه ۴۰۰ گرم نرخ دولتی ۵۵۰ تومان و نرخ آزاد ۱۰۰۰تومان

? نان سنگک با وزن چانه ۶۰۰ گرم، نرخ دولتی ۸۰۰ تومان و نرخ آزاد ۱۲۰۰ تومان( در صورت اضافه کردن کنجد به هر طرف،قیمت ۱۰۰تومان افزایش می یاب)

? نان تافتون خراسانی با چانه ۳۰۰گرم ،قیمت دولتی ۴۵۰ و قیمت آزاد ۵۵۰ تومان

? نان تافتون وزن چانه ۱۸۰ گرم با قیمت دولتی ۲۵۰ و آزاد ۳۵۰ تومان تصویت شد

 

در پایان این جلسه، استاندار به برخورد جدی با واحد های نانوایی که پیش از ابلاغیه اقدام به افزایش قیمت نان کنند تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.