کد خبر : 25505
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 - 22:23

افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت تخت بیمارستانی آبادان با افتتاح بیمارستان جدید و ۲۴۲ تختخوابی علوی

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

در بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از آبادان بر اضافه‌شدن ۲۵ درصدی ظرفیت تخت بیمارستانی آبادان با افتتاح بیمارستان جدید و ۲۴۲ تختخوابی علوی این شهرستان تاکید شد.

 افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت تخت بیمارستانی آبادان با افتتاح بیمارستان جدید و ۲۴۲ تختخوابی علوی

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ پرویز فتاح صبح امروز در بازدید از بیمارستان جدید علوی آبادان اظهار کرد: این بیمارستان از نظر هزینه ساختمانی به صورت ۱۰۰ درصد توسط بنیاد مستضعفان ساخته شده و تکمیل آن نیز برعهده وزارت بهداشت است و طبیعی است که تجهیز کامل آن کمی زمان ببرد.

وی با اشاره به ۲۴۲ تختخوابه بودن بیمارستان علوی آبادان افزود: این بیمارستان یکی از مدرن‌ترین و بهترین بیمارستان‌های تازه تأسیس کشور است که به قیمت امروز بنیاد مستضعفان برای ساخت آن ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و با تجهیزاتی که وزارت بهداشت به آن وارد کرده است این عدد بسیار بالاتر خواهد رفت.

فتاح ادامه داد: تمامی بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان علوی فعال می‌شوند و باید شرایط و تسهیلاتی نیز برای تثبیت کادر در آن ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه از نظر سازه‌ای تمام استانداردهای مربوط به زلزله، آتش‌نشانی و ایمنی و مباحث عفونی بخش‌ها در بیمارستان علوی آبادان رعایت شده است، گفت: باید گفت که این بیمارستان در تراز بین‌المللی و روز دنیا ساخته شده و بنیاد در ساخت آن در همه مراحل با وزارت بهداشت هماهنگ بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بیان کرد: در بازدید امروز نکاتی مطرح شد که برحسب اعتقاد خودمان آنها را از علوم پزشکی آبادان قبول کردیم و با افتخار انجام‌شان می‌دهیم به این خاطر که معتقدیم مردم آبادان شایسته دریافت چنین خدمات بالایی هستند.

دکتر سید محمد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز در این بازدید اظهار کرد: امروز در این بیمارستان کار به صورت آزمایشی شروع شده است و امیدوار هستیم با اتمام تجهیز، بهره‌برداری کامل آن انجام بشود.

وی اضافه کرد: بعد از تجهیز کامل و تأمین نیروی انسانی، بیمارستان علوی آبادان حدود ۲۵ درصد به ظرفیت تخت‌های شهرستان آبادان اضافه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: با انجام آزمون استخدامی ۵۰ نفر برای فعالیت در این مجموعه جذب خواهند شد و در آزمون پایان سال نیز کادر اداری و پرستاری بیمارستان تکمیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه پزشکانی که ماه گذشته جذب شدند نیز در بیمارستان علوی آبادان خدمات‌رسانی می‎‌کنند، افزود: وزارت بهداشت نیز این قول را داده که در زمینه تجهیز بیمارستان کمک بیشتری داشته باشد.

علی اکبر حسینی، استاندار خوزستان نیز اظهار کرد: به بنیاد مستضعفان تبریک می‌گویم که کمک کردند تا این هدیه مقام معظم رهبری به مردم آبادان و خرمشهر در کمترین فرصت آماده شود.

وی بیان کرد: امیدوارم با قول‌های داده‌شده بقیه بخش‌های این بیمارستان نیز افتتاح شوند تا یک قدم مؤثر برای درمان مردم آبادان، خرمشهر و زواری که از عراق تشریف می‌آورند، برداشته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.