کد خبر : 25762
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 23:38

افزایش ۴۰ درصدی تولید با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان، عامل تامین بخشی از گاز مورد نیاز كشور در فصل زمستان

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

حسن شهرویی مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون در سومین روز از نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت اهواز:

f6786d99 c80c 43c4 9771 a7594500424b 20230208 133156 1 افزایش ۴۰ درصدی تولید با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان، عامل تامین بخشی از گاز مورد نیاز كشور در فصل زمستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛حسن شهرویی مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون در سومین روز از نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت اهواز در نشست با اصحاب رسانه، شرکت نفت و گاز کارون را بزرگترین شرکت بهره برداری تولیدی در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در سه ماه اخیر تولید در شرکت نفت و گاز کارون ۴۰ درصد افزایش داشته است. 

به گفته ی وی این افزایش تولید براساس سیاست های وزارت نفت،شرکت ملی نفت و مناطق نفت خیز جنوب در خصوص تامین گاز و نفت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون این افزایش ۴۰ درصدی تولید را عامل تامین گاز مورد نیاز بخشی از کشور در فصل زمستان دانست و گفت: برای این افزایش تولید نیازمند اجرای پروژه هایی بودیم تا بهبود عملکرد تولید داشته باشیم و کاهش ریسک تولید را محقق کنیم که خوشبختانه چنین مساله ای محقق شد.

وی افزود: در این زمینه حدود ۱۷۰ طرح با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان اجرایی شد تا بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

وی افزود: بیش از یک میلیون بشکه ظرفیت تولید شرکت کارون بوده که با احتساب کاهش های تکلیفی،۱۰۰ درصد تعهد تولید در این شرکت محقق گردیه است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون با اشاره به تعاملات این شرکت با سازمان محیط زیست گفت: تلاش ما این است که کمترین گازسوزی را در محدوده شهر اهواز داشته باشیم. در این زمینه پروژه هایی انجام و بخش در دست انجام است و بیش از ۹۵ درصد کاهش گازسوزی داشته ایم ،و تلاش می کنیم تا بنوانیم این حداقل گازسوزی را که نیز کاهش دهیم.

وی همچنین در خصوص بحث خرید کالا و حمایت از ساخت داخل گفت: بیش از ۱۹۶ میلیارد تومان خرید داخل و در راستای حمایت از سازندگان و تولید کنندگان داخل داشته ایم.

شهرویی همچنین به موضوع گازسوزی مشعل ها اشاره و اظهار داشت: در این زمینه قرادادها و پروژه هایی در حال انجام است و بهسازی مشعل ها نیز در دست اجرا می باشد.

به گفته ی وی، در حال حاضر با اجرای طرح های آماک کمتر از ۵ درصد گازسوزی در شرکت نفت و گاز کارون داریم.

وی افزود: تلاش شده تا این ۵ درصد در تاسیساتی باشند که در فاصله ای دورتر از شهر اهواز قرار دارند و این مساله مدیریت شده است.

وی افزود: برای چاه هایی که اُفت فشار دارند برنامه استفاده از تُلمبه های درون چاهی در دست اقدام است که برای ۶۰ حلقه چاه نیز این تلمبه ها در حال استفاده است و در برنامه داریم تا این تعداد به ۱۴۰ حلقه چاه برسد تا با استفاده از تلمبه های درون چاهی استخراج نفت بیشتری داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.