کد خبر : 25192
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 دی 1401 - 13:02

الزام جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه دز

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول : ۶۰ درصد فاضلاب خانگی دزفول به رودخانه دز می‌ریزد که ساماندهی این امر نیازمند اقدام مسئولان است.

1375394 867 الزام جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه دز

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: ۶۰ درصد فاضلاب خانگی دزفول به رودخانه دز می‌ریزد که نیاز است مسوولان مربوطه در خصوص ساماندهی وضعیت و جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه اقدام کنند.

مسعود نوری پور افزود: در حال حاضر فقط ۴۰ درصد فاضلاب شهرستان دزفول زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار دارد و بیش از ۶۰ درصد دیگر وارد رودخانه می‌شود.

وی ادامه داد: فاضلاب چم گلک، زیباشهر، تیپ ۲۹۲ و فاضلاب خام حوالی پل مهرگان دزفول به صورت مستقیم وارد رودخانه دز می‌شوند؛ فاضلاب گاومیش آباد شرقی و غربی نیز هنگام خارج شدن ایستگاه پمپاژ از مدار به صورت خام وارد رودخانه می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بر ضرورت رفع این مشکل و جلوگیری از ورود فاصلاب به رودخانه تاکید کرد و گفت: اجرای طرح‌های مربوط به فاضلاب به گفته مسوولان به علت نبود اعتبار ناتمام مانده است.

نوری پور درخصوص ورود فاضلاب زیباشهر به رودخانه دز گفت: مشکل ورود فاضلاب زیباشهر به رودخانه دز در کمیته تخصصی با حضور مسوولان مربوطه بررسی و اعلام شد برای ساماندهی وضعیت و جلوگیری از ورود پساب زیباشهر به رودخانه دز به صورت بی هوازی ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ورود مستقیم فاضلاب به رودخانه دز از چندین نقطه و آلودگی‌های ناشی از آن همواره به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم دزفول مطرح بوده است.

رودخانه دز به عنوان سومین رودخانه پرآب کشور و شاهرگ حیات اقتصادی شمال خوزستان نقش اساسی و مهمی در پویایی اکوسیستم و محیط زیست منطقه و نیز تولید بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شمال استان خوزستان دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.