کد خبر : 3493
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آذر 1397 - 18:39

امارات دارای برترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۱۸ شد / فلسطین و اتیوپی بالاتر از ایران!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب ؛ یکی از ابتدایی ترین نیازها برای سفرهای خارجی گذرنامه یا پاسپورت است . باید بدانید که از میان پاسپورت هایی که کشورهای مختلف صادر می کنند، بعضی از آن ها قدرت بیشتری دارند. قوی تر بودن پاسپورت به این معناست که شهروندان دارای پاسپورت آن کشور اجازه ورود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب ؛ یکی از ابتدایی ترین نیازها برای سفرهای خارجی گذرنامه یا پاسپورت است .

باید بدانید که از میان پاسپورت هایی که کشورهای مختلف صادر می کنند، بعضی از آن ها قدرت بیشتری دارند.

قوی تر بودن پاسپورت به این معناست که شهروندان دارای پاسپورت آن کشور اجازه ورود به تعداد بیشتری از کشورها را بدون داشتن ویزا دارند.

هر سال بر اساس روابط بین المللی، موقعیت سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف، اعتبار یا قدرت پاسپورت ها نیز تغییر می کند.

? قوی ترین پاسپورت های جهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی #خوزتاب بر اساس آخرین بروزرسانی وبسایت passport index که آمار و اطلاعات تخصصی در رابطه با قدرت پاسپورت ( گذرنامه ) میدهد ، بر خلاف تصورها که گذرنامه کشورهای اروپایی و آمریکایی را معتبرترین در جهان میدانند ولی کشورهای آسیایی رتبه اول را در اختیار خود دارند . البته که ضعیفترین پاسپورت نیز در اختیار شهروندان آسیایی می باشد.

طبق آمار و جدول منتشر شده در این وبسایت شهروندان #امارات_متحده_عربی اکنون دارای قوی ترین پاسپورت جهان هستند و بدون ویزا می توانند به ۱۶۷ کشور جهان سفر کنند .
پیش از این رتبه ۱ قوی‌ترین پاسپورت در اختیار سنگاپور بود و شهروندان این‌کشور میتوانستند بدون نیاز به ویزا به ۱۶۶ کشور سفر کنند.

پاسپورت برتر و ضعیف دنیا متعلق به کشورهای زیر است ؛

۱- امارات متحده عربی ( سفر به ۱۶۷ کشور بدون ویزا )
۲- سنگاپور ( سفر به ۱۶۶ کشور بدون ویزا)
۳- آلمان
۴- دانمارک
۵- سوئد
۶- فنلاند
۷- لوکزامبورگ
۸- فرانسه
۹- ایتالیا
۱۰- هلند
۱۱- اسپانیا
۱۲- نروژ
۱۳- کره جنوبی
۱۴- آمریکا (سفر به ۱۶۵ کشور بدون ویزا)
.
.
.
۱۸۶- لبنان
۱۸۷- لیبی
۱۸۸- فلسطین
۱۸۹- اریتره
۱۹۰- اتیوپی

۱۹۱- بنگلادش

۱۹۲- #ایران ( سفر بدون ویزا به ۴۲ کشور )

۱۹۳- سودان
۱۹۴- یمن
۱۹۵- سومالی
۱۹۶- سوریه
۱۹۷- پاکستان
۱۹۸- عراق
۱۹۹- افغانستان ( سفر بدون ویزا به ۲۹کشور)

 

? نگارنده مجتبی بهزادی

 

تصاویر از آمار کشورهایی که با گذرنامه ایران می‌توانید بدون نیاز به ویزا به آن کشور ها سفر کنید؛

Screenshot ۲۰۱۸۱۲۰۳ ۱۵۵۱۲۵ 169x300 امارات دارای برترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۱۸ شد / فلسطین و اتیوپی بالاتر از ایران! Screenshot ۲۰۱۸۱۲۰۳ ۱۵۵۱۰۹ 169x300 امارات دارای برترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۱۸ شد / فلسطین و اتیوپی بالاتر از ایران! Screenshot ۲۰۱۸۱۲۰۳ ۱۵۵۱۰۴ 169x300 امارات دارای برترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۱۸ شد / فلسطین و اتیوپی بالاتر از ایران! Screenshot ۲۰۱۸۱۲۰۳ ۱۵۵۰۵۸ 169x300 امارات دارای برترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۱۸ شد / فلسطین و اتیوپی بالاتر از ایران! Screenshot ۲۰۱۸۱۲۰۳ ۱۵۵۰۴۷ 169x300 امارات دارای برترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۱۸ شد / فلسطین و اتیوپی بالاتر از ایران! Screenshot ۲۰۱۸۱۲۰۳ ۱۵۵۰۳۹ 169x300 امارات دارای برترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۱۸ شد / فلسطین و اتیوپی بالاتر از ایران! Screenshot ۲۰۱۸۱۲۰۳ ۱۵۵۰۳۰ 169x300 امارات دارای برترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۱۸ شد / فلسطین و اتیوپی بالاتر از ایران! Screenshot ۲۰۱۸۱۲۰۳ ۱۵۵۰۲۰ 169x300 امارات دارای برترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۱۸ شد / فلسطین و اتیوپی بالاتر از ایران! Screenshot ۲۰۱۸۱۲۰۳ ۱۵۵۰۱۴ 169x300 امارات دارای برترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۱۸ شد / فلسطین و اتیوپی بالاتر از ایران! Screenshot ۲۰۱۸۱۲۰۳ ۱۵۵۰۰۸ 169x300 امارات دارای برترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۱۸ شد / فلسطین و اتیوپی بالاتر از ایران!۹

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.