کد خبر : 7086
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 خرداد 1398 - 4:59

امام راحل جزء استثناهای تاریخ است

وزیر اطلاعات گفت: امام راحل جزء استثناهای تاریخ است و براساس کلام اهل بیت مرگ‌ یک‌ عالم جبران پذیر نیست و‌ جای امام خمینی(ره) جبران پذیر نیست. حجت الاسلام سید محمود علوی امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) که در مصلی برگزار شد، با تسلیت ارتحال امام‌ راحل اظهار داشت: درس سایه رهبری امام

وزیر اطلاعات گفت: امام راحل جزء استثناهای تاریخ است و براساس کلام اهل بیت مرگ‌ یک‌ عالم جبران پذیر نیست و‌ جای امام خمینی(ره) جبران پذیر نیست.

1398020815170448117293994 300x209 امام راحل جزء استثناهای تاریخ است

حجت الاسلام سید محمود علوی امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) که در مصلی برگزار شد، با تسلیت ارتحال امام‌ راحل اظهار داشت: درس سایه رهبری امام خامنه راه امام‌ را باید بی تزلزل در پیش بگیریم.

وی بیان کرد: امام راحل جزء استثناهای تاریخ است و براساس کلام اهل بیت مرگ‌ یک‌ عالم جبران پذیر نیست و‌ جای امام خمینی(ره) جبران پذیر نیست.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه شخصیت امام راحل از جنبه های مختلف سرآمد بود، ادامه داد: ایشان از هر جنبه دارای درخشش خاصی بودند و در زمینه‌های مختلف امام راحل‌ سرآمد بودند.

وی با اشاره به این‌که امام راحل در زمینه علمی، از جمله اقدامات ایشان طراحی نظریه ولایت فقیه بود، خاطرنشان کرد: ایشان اندیشه حکومت اسلامی بر مبنای فقیه را طراحی کرده بودند البته تنها به طرح نظریه اکتفا نکردند و در جهت اجرایی آن حرکت کردند.

حجت الاسلام علوی با اشاره به این‌که یاری خداوند متعال در نقطه صفر امید است، گفت: امام راحل به پیروزی حرکت خود اطمینان داشت و باور داشتند که مومنان را باید یاری کرد و نصرت با ما است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امام راحل با باورشان به نصرت الهی و جانفشانی مردم وارد عملی کردن نظر یا ولایت فقه و حکومت اسلامی شد، افزود: ایشان در سال ۴۲ و ۵۶ حرکت خود را شروع کردند که رژیم شاه در اوج قدرت بود و شرایط داخلی و خارجی مبارزه فراهم نبود.

وی با بیان این‌که امام راحل با درایت و هوشمندی زمینه را برای انقلاب اسلامی فراهم کردند، افزود: امام راحل گروه ۹ نفره ای از مراجع تقلید را جمع کرده بودند و‌ با این سیاست جای خالی رهبری را پر کرده بودند.

حجت الاسلام علوی گفت: از طریق امام راحل روز به روز زمینه برای دانشجویان فراهم شده بود و بازاری‌ها نیز دور هم جمع شدند تا از تفرقه دور باشند که در همین راستا هیات های موتلفه بازاری را ایجاد کردند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: امام راحل فریادهای دردمندانه خود را متوجه حوزه های علمیه کرده بودند و خون تازه ای در علما ایجاد کردند و موج جمعیت همه کشور را فرا‌ گرفت.

وی با بیان اینکه امام راحل خون شهادت را در رگ های مردم به جریان انداختند، ادامه داد: در همین راستا واقعه ۱۵ خرداد فراهم شد و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شد.

حجت الاسلام علوی اظهار داشت: شرایط خارجی برای انقلاب اسلامی وجود نداشت و دو بلوک غربی و شرقی وجود داشت اما‌‌ امام راحل استقلال حرکت خود را از قدرت های جهانی روز اعلام کردند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: اولین بار امام‌ راحل بود که شاه را خطاب قرار داد و همینه آن‌ را درهم‌ شکست که ایشان‌را به زندان بردند اما‌ بر شخصیت امام‌خمینی(ره) تاثیری نداشت.

وی با اشاره به اینکه رهبری امام راحل در عرصه مبارزه سیاست خاصی داشتند، گفت: موسسه مطالعاتی‌آمریکا اعلام کرد که پایه های رژیم‌ مستحکم شده و با تکیه بر‌ مردم وارد فاز مبارزه شدند و در یک‌ مورد از اعلامیه ها مردم را به مبارزه علیه نیروهای مسلح فرا‌نخواندند.

حجت الاسلام علوی بیان‌ کرد: امام راحل با مردم و نیروهای مسلح انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی را به سرانجام رساندند، از یک سو فقدان امام و از سو دیگر نگرانی رهبری انقلاب بود که امام خامنه ای انتخاب شدند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: ناخدای کشتی انقلاب اسلامی به خمینی دیگر سپرده شد و با هدایت و رهبری رهبرمعظم انقلاب، انقلاب اسلامی قدم به قدم‌پیش رفته و دشمن نیز دشمن به دشمن عقب کشیده است.

وی با اشاره به اینکه با هدایت رهبرمعظم انقلاب جبهه مقاومت شکل گرفته است، ادامه داد امروز دشمن در برابر انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت روز به روز در حال استحاله است و این پیروزی ها به هدایت رهبری و مردم شکل گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.