امکان جذب بیشتر سهمیه قیر رایگان برای خوزستان فراهم شد

استاندار خوزستان گفت:وزارت راه و شهرسازی با توجه به ضرورت فعالیت عمرانی در محلات مصوب طرح بازآفرینی شهری ، امکان جذب بیشتر سهیمه قیر رایگان از سوی شهرداری ها را در خوزستان فراهم کرده است.   به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا شریعتی روز شنبه در ستاد استانی بازآفرینی شهری که در سرسرای جلسات استانداری

استاندار خوزستان گفت:وزارت راه و شهرسازی با توجه به ضرورت فعالیت عمرانی در محلات مصوب طرح بازآفرینی شهری ، امکان جذب بیشتر سهیمه قیر رایگان از سوی شهرداری ها را در خوزستان فراهم کرده است.

 

n83310635 73021171 300x225 امکان جذب بیشتر سهمیه قیر رایگان برای خوزستان فراهم شد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا شریعتی روز شنبه در ستاد استانی بازآفرینی شهری که در سرسرای جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: پیش از این به شهرداری هایی که در جذب سهیمه قیر رایگان کم کاری داشتند هشدارهایی داده شد و پس از آن بود که بخش قابل توجهی از سهم قیر خوزستان جذب شد.
وی ارزش سهمیه قیر رایگان خوزستان را ۱۱۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: از این میزان تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال حواله صادر شده و باید تلاش شود بقیه این سهیمه نیز جذب شود.
وی خاطرنشان کرد: سهمیه قیر خوزستان برای محلات شامل طرح بازآفرینی معادل پنج هزار و ۵۰۰ تن بود که شهرداری ها آن را رها کرده بودند و حال با توجه به اینکه بخش عمده ای از این سهمیه حذب شده اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری باید بر چگونگی استفاده از آن در راستای ایجاد رضایتمندی اجتماعی نظارت داشته باشند.
وی شهرداری ها را دبیران ستادهای بازآفرینی شهرستانی دانست و گفت: باید با همه توان از فرصت هایی که دولت در اختیار خوزستان قرار داده به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

** سهمیه جدید قیر رایگان برای شهرهای دارای محلات مصوب
شریعتی همچنین یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۸ علاوه بر این سهمیه جدیدی به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال قیر رایگان در اختیار خوزستان قرار داده است.
وی ادامه داد: شهرداری ها با جدیت نسبت به تهیه نقشه های GIS و گونه بندی محلات هدف اقدام کنند تا از این طریق بتوان سهیمه جدید را نیز جذب کنیم.
استاندار خوزستان با بیان اینکه در سفرهای شهرستانی شهروندان از کیفیت آسفالت شهری گلایه شدید دارند ، گفت: رسیدگی به این خواسته مردم از اولویت هایی است که باید به آن توجه ویژه شود.
رییس ستاد استانی بازآفرینی شهری خوزستان ادامه داد: برابر اعلام وزارت راه و شهرسازی این امکان نیز فراهم شده که با توجه به جذب نشدن بخشی از سهمیه ها از سوی دیگر استان های کشور، شهرداری های استان بتوانند از سهیمه بیشتری برخوردار باشند.

**رفع محدودیت موقت بانک مسکن در ارایه تعداد تسهیلات بازآفرینی
شریعتی همچنین ادامه داد: امسال باید بخش مسکن خوزستان به واسطه اجرای این طرح از تحول چشمگیری برخوردار باشد و در این راستا مشارکت مردم بسیار با اهمیت است.
وی گفت: دولت به واحدهای مسکونی که در محلات مصوب قرار دارند یک میلیارد ریال تسهیلات می دهد که بخشی از آن وام ها ارزان قیمت است.
وی با اشاره به اینکه بانک مسکن تا پایان خرداد محدودیتی در ارایه تعداد تقاضاهای دریافت تسهیلات ندارد، افزود: این موضوع فرصت خوبی است که بتوان مشارکت مردمی برای دریافت این وام ها را افزایش داد.

** تغییر برنامه راه و شهرسازی در جابجایی منازل منبع آب
مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه قرار بود تعدادی از خانواده های ساکن در نقاط پرخطر کوی منبع آب اهواز در شهر جدید رامین ساکن شوند، گفت: برای انجام این جابجایی برنامه ریزی این اداره کل تغییر کرده است.
رضا رضایی بدون اشاره به توضیح بیشتر در این باره افزود: پس از نهایی شدن تصمیمات مربوط به جابجایی ساکنان باقی مانده در پهنه پرخط ، برنامه ریزی صورت گرفته اعلام می شود.
وی همچنین از آغاز مقدمات آماده سازی زمین ۲۲ هکتاری سپیدار اهواز برای انجام ساخت ۸۱۱ واحد مسکونی ویژه دیگر ساکنان در معرض خطر کوی منبع آب اهواز خبر داد و گفت: مشاور این پروژه تعیین شده و پس از انجام مراحل آماده سازی،سرمایه گذار عملیات اجرایی آن را آغاز می کند.
دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان خوزستان افزود:نحوه اجرای این پروژه توسط کمیته ای سه نفره متشکل از معاون عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شهردار کلانشهر اهواز مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد.
منبع آب اهواز از نخستین هسته های حاشیه ‌نشینی اهواز و در شرق این شهر واقع است. این منطقه در سال ۱۳۸۸ دارای وسعتی بیش از ۷۵۰ هزار مترمربع و جمعیتی حدود ۲۲ هزار نفر با یکهزار و ۱۷۰ خانوار بود.
مهر سال ۱۳۹۶ در این منطقه صخره ای بزرگ از یک تپه بر روی منازل ساخته شده در پایین آن سقوط کرد تا با تخریب ۲ باب منزل در این منطقه و مرگ ۲ کودک خردسال بار دیگر توجه مردم و مسئولان را به این منازل ناایمن جلب کند.
ساخت ‌و ساز غیر مجاز، نداشتن پروانه ساخت و سند قانونی، نارسایی خدمات شهری، آلودگی زیست‌ محیطی، بیکاری، اشتغال کاذب و … از مشکلات این منطقه حاشیه نشین اهواز است.
بر اساس این گزارش، کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی معتقد هستند که بافت های ناکارآمد شهری پهنه هایی از شهر هستند که درمقایسه باسایر پهنه های شهر از جریان توسعه عقب افتاده و به کانون مشکلات و نارسایی ها تبدیل شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.