خرید گندم در خوزستان از یک میلیون و ۱۰۰هزار تن گذشت

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: خرید گندم به نرخ تضمینی در خوزستان به یک میلیون و ۱۱۲هزار تن رسید و در ۲ روز آینده با ادامه برداشت ، به رقم گندم خریداری شده در سال زراعی گذشته که یک میلیون و ۱۳۰هزار بود خواهیم رسید. خدارحم امیری زاده روز پنجشنبه

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: خرید گندم به نرخ تضمینی در خوزستان به یک میلیون و ۱۱۲هزار تن رسید و در ۲ روز آینده با ادامه برداشت ، به رقم گندم خریداری شده در سال زراعی گذشته که یک میلیون و ۱۳۰هزار بود خواهیم رسید.

IMG 20190517 105120 669 300x200 خرید گندم در خوزستان از یک میلیون و 100هزار تن گذشت

خدارحم امیری زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خوزتاب با بیان اینکه خرید در گندم در همه نقاط خوزستان غیر از مناطق محدودی در شمال شرق این استان ادامه دارد ، روند خرید و انتقال گندم به سیلوها را مطلوب توصیف کرد.
وی پیش بینی کرد با ادامه این روند ، میزان خرید گندم به نرخ تضمینی در خوزستان به رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن برسد که حدود ۳۰۰هزار تن از پیش بینی قبلی بیشتر است.
خوزستان در سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ با خرید یک میلیون و ۱۳۰هزار تن گندم به نرخ تضمینی ، رتبه نخست را در کشور کسب کرد.
به گزارش خوزتاب در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ حدود۵۴۰ هزار هکتار در ۲۷ شهرستان خوزستان زیر کشت گندم قرار گرفت که به دلیل بروز سیلاب و آبگرفتگی ۱۵۸هزار هکتار به شدت آسیب دید و ۳۴ هزار هکتار نیز دچار خوابیدگی شد.
پیش از بروز سیلاب فروردین امسال پیش بینی می شد در سال زراعی جاری حدود ۲ میلیون تن گندم برداشت شود ولی به دلیل سیلاب و آبگرفتگی مزارع گندم ، پیش بینی شده تولید گندم خوزستان کاهش ۷۵۰ هزار تنی داشته باشد.

استان خوزستان سالانه حدود ۱۶میلیون تن محصولات زراعی و باغی با عمل آوری ۱۲۴نوع محصول تولید می کند که از حیث تولید کمی و تنوع عمل آوری محصول ، رتبه نخست کشوری را دارا است.
در سال زراعی جاری به دلیل رژیم مناسب بارندگی ، نوسانات کم دمایی و عبور از تنش جوی ، گندم زارهای دیم خوزستان بهترین عملکرد را در واحد سطح داشته اند.
چندی پیش گندمکار هفتکلی در شرق اهواز برای نخستین بار در تاریخ کشاورزی خوزستان ، ۵٫۲تن گندم دیم در هکتار برداشت شد

برداشت گندم در خوزستان با ۲ هفته تاخیر که ناشی از بروز سیلاب بود از ۲۶ فروردین شروع شده و اوج (یپک) خرید ۴۰ روز از شروع عملیات برداشت این محصول است.

n83048195 72572382 300x225 خرید گندم در خوزستان از یک میلیون و 100هزار تن گذشت

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.