کد خبر : 25018
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دی 1401 - 22:42

انعقاد بیش از ۶ هزار قرارداد کشت گندم در خوزستان

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان: ۶ هزار و ۷۰۰ قرارداد با کشاورزان استان برای کشت قراردادی گندم منعقد شده است.

5697472 انعقاد بیش از ۶ هزار قرارداد کشت گندم در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ امید جهان نژادیان گفت: روند ثبت نام کشاورزان در طرح کشت قراردادی گندم سرعت گرفته و تا کنون بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ قرارداد با کشاورزان خوزستان منعقد شده است.

وی به تداوم کاشت گندم در مناطق شمالی استان اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۱۱۷ هزار هکتار از مزارع کاشت گندم در طرح ملی کشت قراردادی مشارکت کرده اند و پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده این میزان افزایش یابد.

به گفته جهان نژادیان؛ در شیوه نامه جدید، با حذف اعتبار سنجی، کشاورزان علاوه بر عدم مراجعه حضوری به بانک عامل می‌توانند پس از ورود به سامانه اختصاصی کشت قراردادی شرکت بازرگانی دولتی ایران، مراحل ثبت نام و  امضای الکترونیکی قرارداد را با اداره کل غله و خدمات بازرگانی انجام داده و در ادامه با در دست داشتن رسید قرارداد، جهت دریافت کود و سایر تسهیلات به مراکز خدمات و حمایتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان کمک هزینه کرایه حمل در فصل برداشت را یکی از عوامل موثر در افزایش مراجعات کشاورزان و اقدام آن‌ها به انعقاد قرارداد برشمرد و اضافه کرد: برای ایجاد رضایت و بهره وری کشاورزان به ازای هر تن محصول گندم تحویلی به مراکز خرید، ۱۰۰ هزار تومان به عنوان کرایه حمل تعلق می‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول؛ پرداخت ۵۰ درصد از هزینه کودشیمیایی موردنیاز کاشت گندم از سوی دولت و دریافت آن در زمان تحویل محصول و برخورداری از ۲۰ درصد تخفیف در پوشش بیمه محصول از سایر مزایای این طرح ملی است.

طرح کشت قراردادی اراضی آبی استان خوزستان تا اعلام رسمی پایان زراعت محصول گندم از سوی جهاد کشاورزی ادامه دارد و کشاورزان می‌توانند از طریق مراجعه به مراکز خدمات و حمایتی محل سکونت خود نسبت به انعقاد قرارداد کشت گندم خود اقدام کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.