کد خبر : 20822
تاریخ انتشار : جمعه 10 دی 1400 - 14:21

اُمیکرون تاکنون در بندر ماهشهر گزارش نشده است

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر از کنترل دقیق و پایش مستمر سرنشینان کشتی‌های خارجی پهلو گرفته در بندر امام خمینی(ره) و بندر صادارتی ماهشهر خبر داد و گفت: تاکنون موردی از سوش اُمیکرون در شهرستان بندر ماهشهر گزارش نشده است. دکتر محمد شنبدی با تاکید بر نظارت دقیق شبکه بهداشت و درمان بر

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر از کنترل دقیق و پایش مستمر سرنشینان کشتی‌های خارجی پهلو گرفته در بندر امام خمینی(ره) و بندر صادارتی ماهشهر خبر داد و گفت: تاکنون موردی از سوش اُمیکرون در شهرستان بندر ماهشهر گزارش نشده است.

دکتر محمد شنبدی با تاکید بر نظارت دقیق شبکه بهداشت و درمان بر کشتی‌های خارجی که در بندر امام(ره) و بندر صادراتی بندر ماهشهر پهلو می‌گیرند، بیان کرد: کارکنان شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر تمام سرنشینان کشتی‌ها را به دقت پایش و غربالگری می‌کنند و نفراتی که تست پی.سی.آر آن‌ها مثبت می‌شود را قرنطینه می‌کنند.

وی با بیان اینکه سوش اُمیکرون بسیاری از کشورهای دنیا را درگیر کرده و به کشور ما هم وارد شده است ادامه داد: این سوش هنوز به یک اپیدمی غالب در ایران تبدیل نشده است اما ممکن است به سوش غالب تبدیل شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر اضافه کرد: برخی معتقدند سوش اُمیکرون شدت کمتری نسبت به سوش دلتا دارد ولی با توجه به اینکه تعداد افراد بیشتری را مبتلا می‌کند، ممکن است تعداد بیماران بستری نیز افزایش پیدا کنند.

وی افزود: این سوش افراد دارای بیماری زمینه‌ای را تهدید می‌کند و احتمال بستری در بیمارستان برای این بیماران نسبت به سایر مبتلایان بیشتر است.

شنبدی، جوانان را بیشترین گروه در معرض خطر ابتلا به اُمیکرون دانست و گفت: تشخیص اُمیکرون از سرماخوردگی و آنفلوآنزا یکی از مشکلاتی است که کادر درمان با آن درگیر هستند که اگر این سوش به عنوان سوش غالب در شهرستان شناسایی شود، همه موارد را به عنوان اُمیکرون در نظر خواهیم گرفت.

دبیر ستاد مقابله با کرونای بندرماهشهر از ابلاغ دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آماده باش مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خبر داد و ادامه داد: به همین منظور جلساتی با مدیران بیمارستان‌های شهرستان بندر ماهشهر برگزار و به تمامی مراکز درمانی آن اعلام آماده‌باش شد تا آمادگی کامل از نظر پزشک، کادر درمان، نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی برای مقابله با سوش اُمیکرون را داشته باشند.

وی افزود: انتظار داریم مردم به صورت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند و از سهل انگاری و عادی انگاری بپرهیزند.

شنبدی، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا را در یکماه اخیر در بندر ماهشهر ۲ نفر اعلام کرد و گفت: در ۲ ماه گذشته در بیمارستان‌های شهرستان بندر ماهشهر روزانه کمتر از ۱۰ نفر بستری بوده‌اند.

شنبدی به آغاز گام ششم طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی در بندر ماهشهر اشاره کرد و بیان کرد: هدف از این طرح پیشگیری و مبارزه با سوش جدید کرونا یا همان اُمیکرون است.

وی افزود: در این طرح، بسیج، هلال احمر و دیگر گروه‌ها در رهگیری، غربالگری و بیماریابی به شبکه بهداشت و درمان کمک می‌کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی برای مبارزه با سوش اُمیکرون، از جامعه هدف خواست برای تزریق دز سوم واکسن به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا بندر ماهشهر ادامه داد: افرادی می‌توانند دز سوم را تزریق کنند که سه ماه از تزریق دز دوم واکسن آنها گذشته باشد و نوع واکسن در این موضوع مهم نیست.

وی در خصوص آمار واکسیناسیون در بندر ماهشهر گفت: تاکنون حدود ۸۴ درصد از جمعیت این شهرستان دز اول، ۶۹ درصد هر ۲ دز و حدود ۹ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.