کد خبر : 11456
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 - 14:57

اکثر پیمانکاران نگاه اقتصادی دارند در حالی که جان انسان ارزشمندتر است

معاونت بازرسی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خوزستان دوشنبه(۸ مهرماه) در همایش انجمن صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار اهواز به مناسبت روز ایمنی که در محل هتل نیشکر برگزار شد ، با تاکید به این که حفظ جان و سلامتی وظیفه اصلی همه مردم است ، اظهار کرد: در سال۹۴ بحث

معاونت بازرسی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خوزستان دوشنبه(۸ مهرماه) در همایش انجمن صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار اهواز به مناسبت روز ایمنی که در محل هتل نیشکر برگزار شد ، با تاکید به این که حفظ جان و سلامتی وظیفه اصلی همه مردم است ، اظهار کرد: در سال۹۴ بحث آگاهی از ایمنی مطرح شد تا اتفاق های ناگوار سنجیده شوند و تصمیم بر این شد افرادی که وارد ایمنی می شوند تخصص لازم را داشته و ایمنی سازمات ها نظامند شود.

IMG 20191001 182520 048 300x200 اکثر پیمانکاران نگاه اقتصادی دارند در حالی که جان انسان ارزشمندتر است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ، احمد سلامات با بیان اینکه در شروع کار به بهانه ایجاد اشتغال موضوع ایمنی تحت شعاع قرار می گرفت، گفت: خوشبختانه به وجود آمدن سامانه ساب و راه اندازی این سامانه به صورت سیستماتیک صلاحیت افراد را بررسی می کند.

سلامات با اشاره به این که مسئول ایمنی باید از سیستم پیمانکاران جدا شده و به صورت مدون وظایف آنها بررسی شوند ادامه داد: هرچند در بازرسی کار محدودیت هایی از لحاظ تعداد بازرسان وجود دارد و ما باید از ظرفیت مسئولان ایمنی در کارگاه ها استفاده کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: باید انجمن صنفی در کنار هم قرار گیریم و بحث درآمد محض را کنار بگذاریم تا آن را از حاشیه خارج کنیم به این شکل می توانیم ایمنی در کارگاه ها را افزایش دهیم و از ایجاد کارگاه ناایمن جلوگیری کنیم.

معاون بازرسی اداره کل کار، تعاون و رفاه خوزستان توضیح داد: در ماده ۸۷ قانون کار ایمنی برای ایجاد کنندگان کارگاه ها آورده شده اما حوادث ساختمانی در کارگاه ها و سقوط از ساختمان ها در اثر عدم وجود حفاظ ایمنی تاثیر بر چند نسل دارد و جبران پذیر نیست و باید قبل از آن جلوی حوادث را گرفت.

وی در پایان مشکل دیگر را عدم آگاهی کارفرماها خواند و اظهار کرد: خیلی از کارفرما نگاه اقتصادی دارند در حالیکه جان انسانها ارزشمندتر است و اهمال در این مورد قابل گذشت نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.