اگر نفت خام را صادر نمی‌کردیم اکنون تحریم نمی‌شدیم،

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که اگر نفت خام را صادر نمی‌کردیم اکنون تحریم نمی‌شدیم، گفت: باید با خریداران سنتی نفت کشور مانند چین، هند و کره شمالی مذاکراتی را داشته باشیم تا همچنان خریدار نفت ایران باشند. خوزتاب، هدایت الله خادمی با اشاره به آغاز تحریم‌های جدید اظهار کرد: کشور ایران اگر

198493 اگر نفت خام را صادر نمی‌کردیم اکنون تحریم نمی‌شدیم،
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که اگر نفت خام را صادر نمی‌کردیم اکنون تحریم نمی‌شدیم، گفت: باید با خریداران سنتی نفت کشور مانند چین، هند و کره شمالی مذاکراتی را داشته باشیم تا همچنان خریدار نفت ایران باشند.

خوزتاب، هدایت الله خادمی با اشاره به آغاز تحریم‌های جدید اظهار کرد: کشور ایران اگر در بحث صادرات نفت، خام فروشی نمی‌کرد اکنون به چنین شرایطی نمی‌رسید و وضعیت از شرایط کنونی بسیار بهتر بود.

وی افزود: برخی از مسوولان کشور با عملکردی که داشته‌اند، شرایطی را ایجاد کرده‌اند تا دشمن به راحتی بتواند ما را تحریم کند زیرا فقط یک کالا در کشور تولید و صادر می‌کنیم که آن هم نفت خام است.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که اگر نفت را به صورت خام را صادر نمی‌کردیم اکنون تحریم نمی‌شدیم، تصریح کرد: در سال‌های گذشته می‌توانستیم نفت خام را در کشور به یک فرآورده مانند بنزین تبدیل کنیم و نفت خام را صادر نکنیم. اگر نفت را به صورت خام صادر نمی‌کردیم، دشمنان چیزی برای تحریم نداشتند و ما را تحریم نمی‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، خادمی ادامه داد: باید نفت خام در کشور به یک فرآورده تبدیل و سپس صادر کنیم تا درآمدزایی بیشتری برای کشور داشته باشد اما متاسفانه مسوولان چنین کاری را انجام ندادند و اکنون شرایط به شکلی شده است که ما را تحریم می‌کنند.

وی با اشاره به راهکارهای مقابله با تحریم‌های نفتی عنوان کرد: باید با خریداران سنتی نفت ایران مانند چین، هند و کره شمالی مذاکراتی را داشته باشیم تا همچنان خریدار نفت ایران باشند.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بنزین تحریم‌شدنی نیست، ادامه داد: در این زمینه اگر خریداران نفت ایران، نفت را نخریدند باید نفت را به برخی از پالایشگاه‌های کشور داد و به جای دریافت ارز از آن‌ها بنزین را دریافت و سپس آن را به کشورهای همسایه صادر کرد./ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.