کد خبر : 6399
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 - 6:26

ثبت اطلاعات خانواده های سیل زده در سامانه سجاد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان در کمیته امور برآورد و تخصیص منابع قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان، با اشاره به اینکه برای توزیع صحیح لوازم مورد نیاز مردم اطلاعات خانوارها باید در سامانه سجاد(سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) ثبت شوند، گفت: ستاد اجرایی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان در کمیته امور برآورد و تخصیص منابع قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان، با اشاره به اینکه برای توزیع صحیح لوازم مورد نیاز مردم اطلاعات خانوارها باید در سامانه سجاد(سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) ثبت شوند، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) بیش از ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی را که شامل یخچال ، فرش، اجاق گاز و ظرف و ظروف می شوند، برای سیل زدگان کل کشور تامین کرده است.

بارگیری 1 ثبت اطلاعات خانواده های سیل زده در سامانه سجاد
سید علی بحرینی مقدم ادامه داد: سهمیه استان خوزستان از این تعداد ۱۰ هزار بسته است که به روستاییان استان که در جریان سیل اخیر دچار خسارت های معیشتی شده اند اختصاص پیدا می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه خوزستان کماکان درگیر سیل است، افزود: اکثر شهرستان های استان از سیل آسیب دیده اند که بر همین اساس تلاش می شود سهمیه استان در زمینه تامین وسایل معیشتی به ۳۰ هزار بسته افزایش پیدا کند.

رئیس ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل ‌زدگان خوزستان به آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) برای تحویل این بسته ها خبر داد و گفت: این موضوع نیاز به ثبت اطلاعات خانواده ها در سامانه سجاد(سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) دارد.

بر اساس این گزارش، به منظور رسیدگی سریع در مناطق سیل زده کمیته های تخصصی شامل کمیته تعیین خسارت و تخصیص منابع، کمیته بازسازی و نوسازی، کمیته اجتماعی، بهداشتی و مشارکت‌های مردمی، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته حمایت از تولید و‌ اشتغال، کمیته فناوری اطلاعات و آمار و کمیته نظارت و بازرسی زیر مجموعه قرارگاه بازسازی و نوسازی منطق سیل زده ایجاد شد.

اوایل فروردین امسال به دلیل طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه سیلاب در مناطق حاشیه ای این رودخانه ها جاری شد.
بر اساس گزارش هلال احمر خوزستان ۲۱ شهرستان خوزستان در فروردین امسال دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و در جریان این سیلاب به ۲۵۰ هزار نفر امدادرسانی شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.