کد خبر : 19987
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 20:51

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد:

بدهی سیصد هزار میلیاردی وزارت‌ نفت به خوزستان

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب بخوانید

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بدهی وزارت نفت به خوزستان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.

 

 

PicsArt 11 01 08.47.58 1280x1280 بدهی سیصد هزار میلیاردی وزارت‌ نفت به خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ مجتبی یوسفی یکشنبه شب در نشست مشترک شهردار اهواز با رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سالن این شهرداری، افزود: طبق قانون یک درصد از تولید و فروش واحدهای آلاینده با عنوان عوارض آلایندگی به شهرداری و دهیاری های آن منطقه باید پرداخت می شد که تا کنون این قانون اجرا نشده است.

 

وی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این حق قانونی مردم خوزستان را با برگزاری نشست های مشترک با حضور وزیر نفت مطالبه می کند که بر اساس محاسبه انجام شده این رقم بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: فاضلاب، آب سطحی و تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده برای حل مشکل آب و فاضلاب اهواز موضوع های کلیدی است که انتظار نقش آفرینی و ورود دولت به این بخش را داریم.

 

وی با بیان اینکه آب های سطحی به بحران سال های اخیر برای خوزستان به ویژه شهر اهواز تبدیل شده است گفت: با توجه به اعتبار تخصیص داده شده و توجه دولتمردان و وجود تعامل خوب میان مجموعه های مختلف شهری انتظار ما این است که فارغ از وعده ها در بخش تخصیص، منابع به صورت کامل به این طرح ها اختصاص یابد.

 

یوسفی افزود: مجلس شورای اسلامی در بودجه و تصویب آن وظیفه خود را برای حل مشکل آب و فاضلاب اهواز انجام داده است که باید با پیگیری تخصیص این اعتبار در کوتاه مدت، تکمیل این طرح ها با سرعت انجام شود.

 

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از مناطق زلزله زده اندیکا گفت: در این بازدیدها، مشکل امدادرسانی در مناطق زلزله زده به صورت کارشناسی بررسی و نتایج این بازدید در نشست فردا با حضور رئیس مجلس و برخی وزرای دولت برای گره گشایی، ارائه می شود.

 

یوسفی با بیان اینکه مجلس تمام قامت برای کمک به زلزله زدگان اندیکا پای کار آمده است، اظهار داشت: متاسفانه فرصت های محرومیت زدایی در استان را به دلیل بخشی نگری در دولت های قبل از دست دادیم.

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگری انجام شده اعتبار خوبی برای فاصلاب در بودجه امسال در نظر گرفته شده است که پیگیری تخصیص این اعتبار در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به وضعیت مناطق محروم و سکونتگاه های غیررسمی اهواز گفت: جلوگیری از توسعه مناطق حاشیه ای، اجرای کمربند سبز، برخورد با زمین خواری و همچنین کمک به صدور اسناد برای برخی خانه های این مناطق از جمله اقدام هایی است که باید برای ساماندهی مناطق حاشیه ای اهواز انجام داد.

 

یوسفی اظهار داشت: شهرداری اهواز به دلیل انباشت مشکلات در پرداخت حقوق کارکنان خود مانده است و به تنهایی توان حل مشکلات انباشته شده در اهواز را ندارد به همین دلیل ورود حاکمیت و دولت برای محرومیت زدایی اهواز ضروری است.

 

رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود به خوزستان، علاوه بر حضور در مناطق زلزله اندیکا و بررسی روند بازسازی این مناطق، از برخی محله های کم برخوردار اهواز از جمله کوی علوی و کوی سیاحی بازدید کردند.

 

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند.

 

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است./ایرنا

 

 

KHUZTAB news

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.