برای داشتن تعلیم و تربیتی موفق باید ذهن خانواده ها درگیر مسئله آموزش و پرورش شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آیین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان: پیوند اولیا و مربیان بستری برای تحقق اهداف آموزش و پرورش / زنگ اولیا راهکاری برای مشارکت بیشتر والدین در امور مدرسه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: برای داشتن تعلیم و تربیتی موفق باید ذهن خانواده ها درگیر مسئله آموزش

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آیین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان:
پیوند اولیا و مربیان بستری برای تحقق اهداف آموزش و پرورش / زنگ اولیا راهکاری برای مشارکت بیشتر والدین در امور مدرسه
fileLoader برای داشتن تعلیم و تربیتی موفق باید ذهن خانواده ها درگیر مسئله آموزش و پرورش شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: برای داشتن تعلیم و تربیتی موفق باید ذهن خانواده ها درگیر مسئله آموزش و پرورش شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمد تقی زاده روز دوشنبه ٣٠ مهرماه ٩٧ در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان با تشکر از تلاش های انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خوزستان ، فرا رسیدن ایام اربعین حسینی را تسلیت گفت و افزود: نهضت امام حسین (ع) محدود به سرزمین ما نیست و متعلق به همه جوامع و دوره ها است.

وی با تاکید بر لزوم درک صحیح مکتب امام حسین (ع) گفت: داشتن حافظه قوی تاریخی به ما در رسیدن به یک هویت تاریخی و شناخت عمیق از  قیام سالار شهیدان کمک می کند.

وی با اشاره به بازتاب های گسترده نهضت کربلا در بین جهانیان اضافه کرد:  گاندی رهبر سرزمین هند زمانی که درگیر جنگ با استعمارگران بود به مردم کشورش گفت اگر بخواهیم از یوغ استعمار رهایی پیدا کنیم باید راه امام حسین (ع) را ادامه دهیم.

تقی زاده با بیان اینکه مواریث تاریخی ما باید حفظ شود و به دانش آموزان نسل های بعد انتقال پیدا کند، گفت:  گاندی در زندان سرگذشت بزرگان تاریخ را مطالعه کرده بود  و پی برد که برای آزادی ملتش باید از امام حسین (ع) الگو بگیرند.

وی عشق به امام حسین (ع) را بدون شناخت مکتب حسینی یک آسیب عنوان کرد و گفت: در جامعه ای که مردم  به امام حسین (ع) عشق می ورزند  نباید آسیب های اجتماعی وجود داشته باشد.

تقی زاده ٢٢١ هزار کشته ناشی از تصادفات رانندگی را ناشی از عدم درک صحیح هویت های تاریخی دانست و گفت ٢١٥ هزار نفر از مردم کشور ما در جنگ تحمیلی شهید شدند اما تعداد کسانی که به دلیل عدم رعایت قانون در تصادفات رانندگی در جاده ها جان خود را از دست دادند، بیشتر است.

وی کاهش اعتماد عمومی در جامعه را نیز یک آسیب عنوان کرد و گفت: سال های زیادی است که ما الفبا را تکرار می کنیم و به وسیله آنها زیباترین کلمات را مینویسیم اما درک درستی از واژه هایی مثل دوستی، محبت، رفاقت ، احترام به قانون و گذشت در جامعه وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجباری شدن دوره پیش دبستانی در خوزستان مهارت آموزی های اجتماعی و فردی است، گفت: هدف ما از ورود نوآموزان به مدرسه آشنایی آنان با محیط مدرسه ، معلمان و سایر دانش آموزان  و تمرین و فراگیری ساده ترین مهارت های زندگی اجتماعی است.

وی در عین حال مشارکت خانوادها را در امر آموزش و پرورش ضروری خواند و گفت: برای داشتن تعلیم و تربیتی موفق باید ذهن خانواده ها درگیر مسئله آموزش و پرورش شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ایجاد زنگ اولیا در مدرسه را راهکاری مهم برای مشارکت هر چه بیشتر آنان در امور مدرسه دانست و گفت: نواختن زنگ اولیا در مدرسه به مدت یک روز در ماه و ایجاد یک گفتمان ساده بین مدرسه و اولیای دانش آموزان در خصوص مسائل آموزشی، تربیتی، جسمی و روحی فرزندانشان کمک زیادی به تحقق اهداف تعلیم و تربیت در جامعه می کند.

گفتنی است در این مراسم گزارش عملکرد انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خوزستان طی یک سال گذشته ارائه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.