کد خبر : 25334
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 - 15:18

برای رفع مشکلات ساکنان در پهنه خطر منبع آب مستلزم بسیج کل دستگاه‌هاست

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان : حل بخشی از مشکلات سکونتگاه‌های غیر رسمی در پهنه خطر منبع آب اهواز نیازمند عزمی فرادستگاهی است.

2965727 برای رفع مشکلات ساکنان در پهنه خطر منبع آب مستلزم بسیج کل دستگاه‌هاست

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ محمد جامع گفت: براساس قانون بحث شناسایی پهنه خطر و همچنین صدور اخطار برای جابه‌جایی ساکنان از پهنه خطر بر عهده شهرداری‌ها است و در صورت عدم جابه‌جایی باید دیگر اقدامات پیش بینی شده در قانون اجرایی شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول به وظایف خود در قبال پهنه خطر منبع آب به خوبی عمل نکرده‌اند و راه و شهرسازی درگیر ماجرا شده است، افزود: در حال حاضر با توجه به اهمیت مساله در منطقه منبع آب اهواز و خطراتی که برای مردم وجود دارد، اداره کل راه و شهرسازی در راستای همکاری حل بخشی از مشکلات سکونتگاه‌های غیر رسمی در پهنه خطر را به عهده گرفته است.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طرح هایی که برای جابه‌جایی ساکنان پهنه خطر منطقه منبع آب در دست اجرا هستند پروژه‌هایی زمانبر هستند که شاید تا بیش از یک سال و چند ماه زمان نیاز داشته باشند، اما تلاش خواهیم کرد تا به بهترین شکل پروژه‌های در دست اجرا را برای جابه‌جایی ساکنان منطقه آب اجرایی کنیم.

جامع با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری اهواز، اداره کل راه و شهرسازی استان و استانداری خوزستان در خصوص تقسیم وظایف برای حل مشکلات منطقه منبع آب اهواز گفت: اداره کل راه و شهرسازی بخشی از ساخت واحد‌ها را برای جابه‌جایی ساکنان پهنه خطر به عهده گرفته است، اما مباحثی مثل آماده سازی زیرساخت‌ها و صدور پروانه رایگان و… از مباحثی هستند که متاسفانه مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ خانوار در پهنه خطر ویژه منطقه منبع آب اهواز زندگی می‌کنند، افزود: با تامین منابع انجام شده در سنوات گذشته تعداد محدودی از این خانوار‌ها به شهر‌های جدید منتقل شده‌اند.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای جا به جایی باقی خانوار‌هایی که در پهنه خطر زندگی می‌کنند در مرحله نخست اجرای پروژه ۱۶۸۰ واحدی و با تکمیل زیرساخت‌ها بزودی تعداد ۲۲۰ واحد آماده تحویل خواهند بود و به این ترتیب ۲۲۰ خانوار به شرط انجام تعهدات دستگاه‌های خدمات رسان و متولی جابه‌جا می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.