کد خبر : 16349
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 شهریور 1399 - 6:55

کاندید یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

بزرگترین علت مشکلات خوزستان سوءمدیریت مزمن است/لزوم همگرایی بین مسئولین درون استانی و برون استانی

اخبار خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب بخوانید

جویجری کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم که همه مشکلات استان خوزستان علت العللی دارد به نام سوءمدیریت مزمن در خوزستان و هرچند در دیگر استان ها هم هست ولی در خوزستان خیلی پررنگ تر مشاهده می شود.

IMG 20200910 WA0004 بزرگترین علت مشکلات خوزستان سوءمدیریت مزمن است/لزوم همگرایی بین مسئولین درون استانی و برون استانی

IMG 20200910 WA0005 بزرگترین علت مشکلات خوزستان سوءمدیریت مزمن است/لزوم همگرایی بین مسئولین درون استانی و برون استانی

شبیب جویجری عصر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه امکان تبلیغات میدانی به آن صورت که باید وجود ندارد، صدا و سیمای استان خوزستان برنامه ای را از دو نامزد انتخابی در پنج شب متوالی پخش می کند؛ نوبت پخش امشب و فردا شب (امشب ۲۲ و ۱۵ دقیقه و فردا شب نیز ۲۳ و ۳۰ دقیقه است) باقی مانده که همه طرح و ایده های خود را به صورت مفصل در این برنامه ها توضیح داده ام.

وی با اشاره به دغدغه مند بودن برای حل مشکلات صنفی افزود: در یک دهه گذشته بخش رسانه ای و اصحاب رسانه از رشد کمی خوبی برخوردار بوده و شاید بتوان گفت که دو سوم فعالان عرصه رسانه از پنج سال قبل وارد عرصه رسانه شده اند.

کاندید یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دوره های قبلی مجلس فضای مجازی نبود و در حد بضاعت خود با اصحاب رسانه ارتباط داشتیم که فعالان رسانه ای حاضر در جلسه نیز امکان شهادت در این مورد را دارند.

جویجری با اشاره به اینکه از گذشته مسائل صنفی و مشکلات خبرنگاران را به صورت موردی دنبال می کردیم که البته بهتر است به شکل سازماندهی شده باشد، گفت: بعد از موفقیت برای ورود به مجلس جلسات ماهانه ای به منظور حل مشکلات صنفی اصحاب رسانه برگزار و این مشکلات بر اساس اولویت های تعیین شده خود اصحاب رسانه پیگیری می شود.

وی در خصوص اقدامات عملیاتی خود برای اصحاب رسانه بیان کرد: اگر توفیق راهیابی به مجلس را داشته باشم، همانند یک کوه از اصحاب رسانه حمایت می کنم؛ به موانع ایجاد شده برای آنها به شکل وجود موانع برای خود نگاه می کنم.

کاندید یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در برخی موارد اصلا خلاء قانونی نداریم بلکه اجتهادات و سلایق افراد است، یادآور شد: تلاش می کنیم تا از طریق وزارت ارشاد لایحه قانونی برای رفع مشکلات فعلی اصحاب رسانه مصوب کنیم و اگر نشد هم طرح هایی را با میان بُر قانونی مصوب و اجرایی می کنیم.

جویجری بیان کرد: تقویت خبرنگاران این استان به معنای تقویت تمام استان خوزستان است چون اصحاب رسانه زبان گویای مشکلات مردم در زمینه های مختلف و همچنین بهترین ارائه کنندگان راه حل هستند.

وی اضافه کرد: این تقویت و حمایت در نه در سطح استانی بلکه در سطح کشوری انجام می شود؛ این همه امکانات در سطح استان خوزستان وجود دارد بنابراین اصحاب رسانه خوزستان باید در سطح کشوری هم خوش بدرخشند.

کاندید یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای هر اولویت باید راهکارهای مناسب تعیین و بعد از تقسیم کار ان شاءالله به نتیجه می رسیم، گفت: اولویت های لازم برای حل مشکلات اصحاب رسانه تعیین و طی یک جدول عملیاتی زمان بندی شده با یک تقسیم کار مشکلات را پیگیری و رفع می کنیم؛ همچنین موارد را در چهار سال از مهر ماه امسال تا خرداد ۱۴۰۳ به صورت ماهانه پیگیری و پیشرفت های کار نیز به صورت مبسوط گزارش می شود.

جویجری با تأکید بر لزوم همگرایی نمایندگان به عنوان یکی از اساسی ترین و مهمترین نکات دستیابی به موفقیت یادآور شد: در کمیسیون انرژی امسال نیز ۱۵ رأی داشتیم که ضمن مساوی بودن آرا بین یک نماینده خوزستانی و یک نماینده غیر خوزستانی یک نفر با قرعه کشی از کازرون به عنوان رئیس کمیسیون انرژی انتخاب شد آن هم چون دو نفر با هم اختلاف کردند و ریاست کمیسیون سهم نفر سوم شد.

وی عنوان کرد: در صورت موفقیت برنامه ای را برای خرداد سال آینده تدوین می کنیم تا با همگرایی قوی تری در انتخابات کمیسیون های مجلس حداقل ریاست یکی از کمیسیون مجلس را به دست یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس بدهیم.

کاندید یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان خوزستان دارای مشکلات عدیده ای است؛ خوزستان از مشکلات بسیاری رنج می برد و دچار پارادوکس است، یعنی این همه منابع و ثروت و در مقابل این همه توسعه نیافتگی و ضعیف بودن خوزستان در شاخص های مختلف توسعه نیافتگی است.

جویجری تصریح کرد: بعد از گذر از ماهیت مشکلات باید بدانیم چه کاری انجام دهیم، یعنی راهکارها باید شناسایی شود؛ معتقدم که همه مشکلات استان خوزستان علت العللی دارد به نام سوءمدیریت مزمن در خوزستان و هرچند در دیگر استان ها هم هست ولی در خوزستان خیلی پررنگ تر مشاهده می شود.

وی تأکید کرد: باید مدیریت عالی استان را ارتقاء و بهبود ببخشیم که متناسب با شأن خوزستان از حیث ثروت ها و حجم مشکلات انباشته شده باشد. باید مدیریت عالی استان خوزستان از قبل کارآمدتر باشد، کلان نگر تر باشد و روحیه عدالت محوری در آن بیشتر از گذشته متجلی باشد و روحیه جهادی در آن بیشتر متجلی باشد.

کاندید یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی شود در زمان معقول با حرکات کُند مشکلات را حل کرد؛ باید یک مدیریت جهادی با روحیه جهادی داشته باشیم تا حل مشکلات قابل دسترس تر باشد، در این صورت می توان انتظار داشت که رتبه استان در توسعه یافتگی متناسب با شأن خوزستان باشد.

جویجری عنوان کرد: اگر این کار انجام نشود چون سرعت مشکلات از سرعت آبادانی و توسعه بیشتر است، انباشت مشکلات افزایش و استان بیش از هر زمان دیگری شاهد آثار زیان بار آن خواهد بود.

وی اظهار کرد: راه حل های برخورد با مشکلات باید کوتاه مدت و بلند مدت باشد؛ راه حل های کوتاه مدت مانند مسکن هایی هستند که پزشکان برای مرحله اولیه تجویز می کنند تا در مرحله ثانوی نسبت به درمان اقدام کنند.

کاندید یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: راه حل تسکینی نمی تواند جایگزین راه حل ریشه ای و اساسی را بگیرد؛ باید راه حل های ریشه ای را پیدا کنیم و نمایندگانی در سطح و تراز اهواز و استان به دنبال اجرایی شدن این راهکارها (همزمان بودن پیگیری های بلندمدت و کوتاه مدت در کنار هم) باشند.

جویجری بیان کرد: نمایندگان در شهرهای کوچک و شهرهایی که مردم از مسئولان ناکارآمد رنج می برند، به ناچار باید راه حل های تسکینی کوتاه مدت را همزمان با راه حل های بلندمدت دنبال کنند.

وی تصریح کرد: در صورت راهیابی به مجلس به عنوان خادم مردم همه همت، تجارب و ارتباطات خود را برای دنبال کردن راه حل های ریشه ای بلند مدت در کنار راه حل های تسکینی کوتاه مدت در حوزه های مختلف به کار می گیرم.

کاندید یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم همگرایی بین مسئولان درون استانی و برون استانی ساکن در تهران گفت: اگر این راهکار عملیاتی شود، یقینا بسیاری از مشکلات استان حل می شود؛ یعنی ۱۸ نماینده مجلس، ۶ نماینده مجلس خبرگان و همچنین استاندار خوزستان باید با مسئولان کشوری که اصالتا خوزستانی هستند، ارتباط قوی داشته باشند تا مشکلات مردم را حل کنند؛ جمع این افراد هر ناشدنی را شدنی و همچنین هر شدنی را ناشدنی می کنند.

جویجری با اشاره به اینکه باید از هر ظرفیتی برای حل مشکلات استان بهره مند شد، ادامه داد: دبیرخانه ای برای ارتباط بیشتر مسئولان استان خوزستان با مسئولان اصالتا بومی ساکن در تهران فعال می کنم تا همه مشکلات مردم خوزستان حل شوند.

کاندید یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ارتقای نیروهای کارآمد متعهد و متخصص استان خوزستان و انتقال آنها به مرکز در پایتخت آن هم با این شیوه که زبده ترین نیروها، متعهدترین و متخصص ترین نیروهای نمایندگان استان (هر نماینده مجلس ۱۰ نفر) را طی چهار سال به پایتخت انتقال دهیم.

جویجری با اشاره به اینکه با اجرای این طرح نیروهای درون استانی ارتقا و جایگاه نیروهای استانی در وزارتخانه های مختلف ارتقاء پیدا می کند، گفت: با اجرای این طرح برنامه های نمایندگان ارتقاء پیدا می کند و کار خود را در تعویض مدیران استانی خلاصه نمی کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت نخبگان خوزستان خصوصا نمایندگان ادوار برای ارتقای همگرایی در خوزستان استفاده کرد، بیان کرد: چهره های قوی از جمله نمایندگان ادوار مجلس داریم که خوزستان طی ۱۱ دوره حدود ۱۴۰ نفر از این افراد را دارد؛ چند نفر فوت کرده و تعدادی نیز ناتوان هستند.

 

خبرنگاران اذان گویان جامعه هستند

در ادامه این نشست پیمان نجف پور مدیر مسئول پایگاه خبری شهرنوشت اظهار کرد :خبرنگاری از جمله مشاغلی است که می‌تواند در آن انزار و هشدار و خبرهای اثربخش به مردم منتقل شود.

 

رسانه رسالت سنگینی برعهده دارد و معتقدیم خبرنگاران اذان گویان جامعه هستند؛ زیرا زمانی که خبرنگاران خبری را منتشر می‌کنند به عبارتی، صدای جمهوری اسلامی را به جامعه می‌رسانند.

 

شغل خبرنگاری از جمله مشاغل بسیار سختی است که تضمین امنیت شغلی برای خبرنگاران و ساختارهای آنها در کشور وجود ندارد؛ ضمن اینکه اختصاص بیمۀ شغلی از جمله مطالبات خبرنگاران است.

 

وی به مشکلات صنفی مانند بیمه، کاغذ و ضعیف شدن رسانه ها و مطبوعات اشاره کرد و گفت: امروز هفته نامه های هشت صفحه ای به دلیل پرهزینه بودن از میان برداشته شده و تنها نشریات چهار صفحه ای باقی مانده و حتی صاحبان نشریه آن قدری پول ندارند که بتوانند صفحات خودشان را رنگی چاپ کنند .

 

وی افزود : وضعیت پایگاه های خبری که بسیار بدتر و بغرنج تر از نشریات مکتوب است .

 

نجف پور همچنین گفت: خبرنگار نمی تواند مشکلات صنفی خود را به تنهایی حل کند، بلکه نیاز است نشست های مشترکی با نمایندگان مجلس تشکیل شده و مطالبات مقابل مدیران استان طرح شود.

 

وی اظهار داشت: به طور حتم هر تشکل و نهادی با توجه به منابع و توانایی مالی به بیمه کردن اعضای خود اقدام می کند و اکنون با اوضاع رسانه های استان از نظر مالی توانایی بیمه کردن خبرنگاران خود را ندارند.

 

مدیر مسئول پایگاه خبری شهرنوشت گفت : شغل خبرنگاری از جمله مشاغل بسیار سختی است که تضمین امنیت شغلی برای خبرنگاران و ساختارهای آنها در کشور وجود ندارد؛ ضمن اینکه اختصاص بیمۀ شغلی از جمله مطالبات خبرنگاران است.

 

وی یادآور شد: متاسفانه خبرنگاران ما به شدت با تنگدستی و درآمدهای پایین مواجه اند و لازم است که یکسری امتیازات خاص از سوی برخی دستگاه های به خبرنگاران تخصیص داده شود.

 

در صورت راهیابی به مجلس از خبرنگاران حمایت می کنم/مشکلات خوزستان علتی به نام سو مدیریت مزمن دارد

پیمان نجف پور : خبرنگاران اذان گویام جامعه هستند

محمد اردشیری: سواد رسانه مسئولین باید افزایش یابد

عاطفه اسماعیلی منش خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: شرکت بانوان در انتخاب همیشه پررنگ و تاثیر گذار بوده که متاسفانه این حمایت عظیم بانوان مورد بی مهری قرار گرفته است و از ظرفیت و توانایی آن ها استفاده ای نمی شود.

 

وی عدم استفاده از ظرفیت بانوان توانمند و نخبه در پست های استانی را یکی از آسیب های اجتماعی دانست.

 

اسماعیلی منش افزود: مشکلات آموزش پرورش خوزستان در کمیّت و کمبود نیرو ها خلاصه نمی شود و نیازمند نگاه گستره تر برای بهبود وضعیت کیفی آن است.

 

وی ادامه داد: رسانه های خوزستانی به محض ورود به بحث مطالبه گری با موضوع امنیتی شدن مسئله توسط نهاد های دولتی مواجه می شوند که نیازمند رفع این مشکل، شفاف سازی و تسهیل امور در مطالبات است.

 

اسماعیلی منش درپایان گفت: خصوصی سازی شرکت ها و کارخانجات و مشکلات به وجود آمده برای آن ها به خوراکی به رسانه های معاند تبدیل شده است.

 

کوثر کریمی خبرنگار خبرگزاری مهر نیز از تحمل کم نهادهای دولتی در پذیرش گزارش های اصولی انتقاد کرد.

 

محمد اردشیری فعال رسانه ای خوزستان بر لزوم اجرای صحیح قانون مطبوعات تاکید و عنوان کرد: سواد رسانه ای مسئولین سه قوه باید افزایش یابد و از ایجاد بستر فساد در رسانه های استان و رشد آسانسوری مسئولین جلوگیری کرد.

 

کوثر کریمی خبرنگار خبرگزاری مهر نیز در ادامه با اشاره به مشکلات شهری و عمرانی خوزستان گفت: استان از لحاظ زیر ساخت های شهری بسیار ضعیف بوده و مشکلات آب و فاضلاب و دفع آب های سطحی در مواقع بارندگی که در چند سال اخیر گریبان گیر مردم استان شده نشانگر این موضوع است.

 

وی با بیان اینکه خوزستان به خصوص اهواز از سیستم حمل و نقل ضعیفی برخوردار است، افزود: کمبود اتوبوس و فرسوده بودن آن ها با توجه به گرمی هوا استفاده از این سیستم برای تردد را طاقت فرسا کرده است.

 

کریمی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد : به گفته مسئولین مردم باید از تاکسی های زرد یا سازمانی برای تردد خود استفاده کنند این در حالی است که بسیاری از مناطق اهواز از وجود تاکسی زرد محرومند.

 

فعال رسانه ای خوزستانی عنوان کرد: بدنبال افزایش گرد و غبار در استان و آلایندگی های به وجود آمده توسط کارخانجات نیازمند افزایش سرانه فضای سبز در استان هستیم که متاسفانه این موضوع مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفته و کارخانجات و شرکت ها نیز از انجام مسئولیت های اجتماعی خود شانه خالی می کنند.

 

وی در پایان بیان داشت: الحاق مناطق حاشیه ای اهواز به طرح جامع شهری برای برخورداری از امکانات این طرح به خصوص کارهای عام المنفعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.