کد خبر : 11899
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مهر 1398 - 15:20

بهره‌برداری میدان آزادگان جنوبی به طور رسمی بر عهده شركت نفت و گاز اروندان قرار گرفت

آیین تحویل و تحول میدان آزادگان جنوبی از شرکت مهندسی و توسعه نفت به شرکت نفت و گاز اروندان برگزار و طی آن بهره برداری از این میدان بزرگ نفتی به طور رسمی به اروندان واگذار شد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ فرخ علیخانی، معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید در

آیین تحویل و تحول میدان آزادگان جنوبی از شرکت مهندسی و توسعه نفت به شرکت نفت و گاز اروندان برگزار و طی آن بهره برداری از این میدان بزرگ نفتی به طور رسمی به اروندان واگذار شد.

IMG 20191016 183950 785 300x200 بهره‌برداری میدان آزادگان جنوبی به طور رسمی بر عهده شركت نفت و گاز اروندان قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ فرخ علیخانی، معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید در آیین تحویل و تحول میدان آزادگان جنوبی که امروز (چهارشنبه، ۲۴ مهرماه) در منطقه عملیاتی دارخوین برگزار شد، با فرآیند محور خواندن روند واگذاری میدان آزادگان جنوبی، از انجام این واگذاری به عنوان نقطه عطفی در مسیر تعالی و همکاری دو شرکت مهندسی و توسعه نفت و اروندان یاد کرد و گفت:
روند واگذاری با توجه به تعدد پیمانکاران بسیار دشوار بود؛ با این وجود با تعامل و همکاری دو شرکت واگذاری این میدان به شرکت نفت و گاز اروندان انجام شد که می تواند به عنوان الگویی در دیگر واگذاری ها، مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن برشمردن سه جز اصلی در فرآیند تحویل و تحول (Hand Over) طرح ها گفت: در دست داشتن منطق و فرمت کلی برای تحویل پروژه، تعامل میان دو شرکت توسعه دهنده و بهره بردار نهایی و تعهد طرفین برای انجام درست موارد مطرح شده در صورتجلسه، ۳ جز اصلی در فرآیند تحویل و تحول پروژه هاست که خوشبختانه شرکت متن و اروندان توانسته اند در این مسیر به درستی حرکت کنند.

به گفته علیخانی، برگزاری جلسات کارشناسی متعدد از زمان نهایی شدن تحویل میدان آزادگان جنوبی از شرکت متن به شرکت اروندان، عامل موثری در واگذاری موفق این میدان بوده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نیز با بیان اینکه واگذاری این میدان از خرداد ماه امسال در پی جلسه ای با حضور وزیر نفت وارد فاز اجرایی شده است، گفت: واگذاری میدان آزادگان جنوبی گام موثری در روند واگذاری میادین غرب کارون به شرکت نفت و گاز اروندان خواهد بود.

جهانگیر پورهنگ افزود: با واگذاری رسمی بهره برداری از میدان آزادگان جنوبی از شرکت متن به اروندان، توسعه غرب کارون وارد فاز جدیدی می شود.

آخرین نشست هماهنگی واگذاری میدان آزادگان جنوبی، صبح امروز (چهارشنبه ۲۴ مهرماه) با حضور معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید، مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان و معاون مدیرعامل متن و مجری طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی. برگزار شد و طی آن ضمن بررسی و تعیین تکلیف موارد قابل استناد در واگذاری، بهره برداری از این میدان بزرگ نفتی به طور رسمی به اروندان واگذار شد.
IMG 20191016 183958 513 300x200 بهره‌برداری میدان آزادگان جنوبی به طور رسمی بر عهده شركت نفت و گاز اروندان قرار گرفت
به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ میدان نفتی آزادگان جنوبی، بخشی از میدان مشترک نفتی آزادگان است که از جمله اولویت های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران به شمار می آید.

همچنین تولید فعلی این میدان پس از فرآورش در واحد بهره برداری غرب کارون به تلمبه خانه غرب کارون ارسال می گردد.

IMG 20191016 183956 078 300x200 بهره‌برداری میدان آزادگان جنوبی به طور رسمی بر عهده شركت نفت و گاز اروندان قرار گرفت

IMG 20191016 183952 963 300x200 بهره‌برداری میدان آزادگان جنوبی به طور رسمی بر عهده شركت نفت و گاز اروندان قرار گرفت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.