کد خبر : 26932
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 فروردین 1402 - 20:04

بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی قدس

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی قدس ۱۴۰۲ بیانیه ای صادر کرد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، متن بیانیه وزارت امورخارجه به این شرح است: پس از گذشت بیش از چهار دهه از نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز جهانی قدس» توسط رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی قدس ۱۴۰۲ بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، متن بیانیه وزارت امورخارجه به این شرح است:

پس از گذشت بیش از چهار دهه از نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز جهانی قدس» توسط رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، اکنون فلسطین و قدس شریف به نماد وحدت جهان اسلام و نماد حق‌طلبی تمام مظلومین و آزادیخواهان عالم از هر نژاد و دین و مذهبی تبدیل شده است.

فریاد مظلومیت ملت فلسطین و حقیقت آنچه در سرزمین فلسطین به وقوع می‌پیوندد، در روز قدس امسال بیش از هر زمان دیگری از زبان و دهان صدها میلیون انسان عدالت طلب و آزادیخواه در سراسر جهان بلند خواهد شد و رهایی فلسطین را نه تنها به عنوان مسئله اول جهان اسلام، بلکه بعنوان بارزترین مصداق نقض فاحش حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی مطالبه خواهند کرد.

همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرموده اند، سیاست عمده‌ی استکبار و صهیونیسم، کمرنگ کردن مسئله‌ فلسطین در ذهنیت جوامع مسلمان و به سمت فراموشی راندن آن است.

در حالیکه تروریست‌های صهیونیست، تنها در سه ماه نخست سال جدید میلادی حدود یکصد فلسطینی اعم از کودکان و زنان را به شهادت رسانده‌اند، مدعیان غربی حقوق بشر و حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی از جمله امریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی با سکوت شرم آور خود در برابر این جنایات، به بزرگ‌ترین حامیان تروریسم تبدیل شده‌اند.

در روزهای اخیر نیز، نظامیان رژیم موقت صهیونیستی با هتک حرمت مسجدالاقصی به عنوان نخستین قبله مسلمانان جهان و با به خاک و خون کشیدن نمازگزاران و معتکفان در صحن این مکان مقدس، بار دیگر ذات و چهره پلید این رژیم آپارتایدی را در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش گذاشته اند.

استمرار اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی در نقض فاحش و سازمان‌یافته اصول اولیه حقوق بشر و قوانین و مقررات شناخته شده بین‌المللی و هتک حرمت مقدسات دینی و اسلامی خاصه بی‌حرمتی به مسجدالاقصی قبله اول مسلمین جهان، یک بار دیگر اتحاد و انسجام دنیای اسلام و حمایت آنان از مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین، با هدف آزادی تمامی سرزمین‌های اشغالی فلسطین از بحر تا نهر و تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف را به ضرورتی فوری بدل ساخته است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز جهانی قدس (۲۵ فروردین) ضمن تاکید بر تداوم سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مبارزات رهایی بخش و مقاومت مشروع ملت فلسطین و ضرورت مقابله مؤثر و بازدارنده با جنایات رژیم اشغالگر صهیونیست، تمامی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان را به وحدت برای مقابله با این غده سرطانی و برهم زننده ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و حمایت و پشتیبانی حقیقی از ملت مظلوم فلسطین فرا می‌خواند.

‌وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین مجددا وظایف قانونی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری را در حمایت از حقوق مردم تحت اشغال فلسطین، پایان اشغالگری، توقف جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس و سایر مناطق اشغالی فلسطین و پایان بخشیدن به اقدامات تجاوزکارانه و تنش‌آفرین صهیونیست‌ها در منطقه را یادآوری نموده و بر آن تاکید می‌نماید.

 

169629714 بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی قدس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.