بیش از یک هزار متر شبکه فاضلاب اهواز نیازمند اصلاح است

دکتر صادق حقیقی پور با اشاره به فعال سازی تاسیسات تصفیه فاضلاب در شرق اهواز گفت: با اجرای طرح کلکتورهای فاضلاب می توان از ورود ۱۰۰هزار مترمکعب فاضلاب به رودخانه کارون جلوگیری نمود. به گزارش خوزتاب، سرپرست شبکه آب و فاضلاب اهواز در گفتگو ویژه خبری شبکه استانی خوزستان با موضوع مشکلات فاضلاب کلانشهر اهواز

دکتر صادق حقیقی پور با اشاره به فعال سازی تاسیسات تصفیه فاضلاب در شرق اهواز گفت: با اجرای طرح کلکتورهای فاضلاب می توان از ورود ۱۰۰هزار مترمکعب فاضلاب به رودخانه کارون جلوگیری نمود.

044A3295 300x225 بیش از یک هزار متر شبکه فاضلاب اهواز نیازمند اصلاح است

به گزارش خوزتاب، سرپرست شبکه آب و فاضلاب اهواز در گفتگو ویژه خبری شبکه استانی خوزستان با موضوع مشکلات فاضلاب کلانشهر اهواز افزود: قدمت شبکه فاضلاب شهر اهواز در برخی مناطق به ۷۰سال می رسد و علاوه بر آن مسطح بودن شکل جغرافیایی شهر نیز بر مشکلات دفع فاضلاب در این کلانشهر می افزاید بطوریکه ممکن است در شرایط معمول بیش از ۲هزار حادثه فاضلاب رخ دهد که طبیعتا این میزان همزمان با وقوع سیلاب و افزایش حجم و دبی رودخانه کارون به طور محسوسی افزوده شد.

صادق حقیقی پور ضمن پوزش از محضر گرامی شهروندان محترم اهواز به دلیل معضلات فاضلاب در این مدت ، تصریح کرد: طول شبکه فاضلاب اهواز ۲هزار و ۱۰۰کیلومتر است و نیاز است که یک هزار و ۱۰۰کیلومتر آن اصلاح و بازسازی شود زیرا در طول شبکه فاضلاب اهواز از لوله های سیمانی استفاده شده است که آسیب پذیر در برابر  آب هستند.

به گفته وی، ۸۰درصد فاضلاب اهواز به درون رودخانه به صورت خام وارد می شود و تنها بخش کمی از فاضلاب برای تصفیه وارد تصفیه خانه ها می شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.